שיחת תבנית:תורה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
:בנוגע לחז"ל: תנ"ך זה גם תורה נביאים כותבים ובכ"ז זה כתוב פעמיים. כנ"ל - תושבע"פ זה משנה וגמרא, ובכל זאת שניהם כתובים. חז"ל הוא מושג כללי עוד יותר מאמוראים ותנאים וע"כ ראוי שיהיה בנפרד, והראיה הכי חזקה לכך היא עצם העובדה שבחב"דפדיה יש ערך בשם חז"ל אף שישנו ערך כבר על תנאים ואמוראים. [[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • י"ג באייר ה'תש"ף • | :בנוגע לחז"ל: תנ"ך זה גם תורה נביאים כותבים ובכ"ז זה כתוב פעמיים. כנ"ל - תושבע"פ זה משנה וגמרא, ובכל זאת שניהם כתובים. חז"ל הוא מושג כללי עוד יותר מאמוראים ותנאים וע"כ ראוי שיהיה בנפרד, והראיה הכי חזקה לכך היא עצם העובדה שבחב"דפדיה יש ערך בשם חז"ל אף שישנו ערך כבר על תנאים ואמוראים. [[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • י"ג באייר ה'תש"ף • | ||
::כשהערך נכתב, המחשבה אכן היתה שהביטוי חז"ל הוא ביטוי כולל שלא ניתן להפנות אותו לא לתנאים ולא לאמוראים, ואכן כשאומרים 'תקנת חז"ל' וכדומה, מתכוונים לתקופה הכללית. לטעמי צריך לכלול את התנאים והאמוראים בתוכו. כלומר שאין זה רק שלשניהם קוראים באותו שם, אלא שאכן זהו ביטוי כולל. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 13:29, י"ג באייר, ה'תש"ף 13:29, 7 במאי 2020 (IST) | ::כשהערך נכתב, המחשבה אכן היתה שהביטוי חז"ל הוא ביטוי כולל שלא ניתן להפנות אותו לא לתנאים ולא לאמוראים, ואכן כשאומרים 'תקנת חז"ל' וכדומה, מתכוונים לתקופה הכללית. לטעמי צריך לכלול את התנאים והאמוראים בתוכו. כלומר שאין זה רק שלשניהם קוראים באותו שם, אלא שאכן זהו ביטוי כולל. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 13:29, י"ג באייר, ה'תש"ף 13:29, 7 במאי 2020 (IST) | ||
:::בפועל ממש זכו חז"ל לשלשה ערכים, והיות וגם אמוראים ותנאים הם שמות כלליים, כדאי להזכיר אותם גם בנפרד. [[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • י"ג באייר ה'תש"ף • |
גרסה מ־16:31, 7 במאי 2020
כמה בעיות:
- כתבי האריז"ל וזוהר הם חלק מתורת הקבלה ואולי כדאי להוריד את תורת הקבלה ולהוסיף עוד ספרים או לחשוב על פיתרון אחר.
- לחשוב מה עושים עם הפניות, לדוגמא הערך מרא דאתרא מפנה לערך רב אז אולי כדאי להוריד אותו.
- חז"ל הם התנאים והאמוראים.. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"ג באייר ה'תש"ף • 06:37, 7 במאי 2020 (IST)
- בנוגע לכתהאריז"ל באמת לא הייתי בטוח אם להכניס, כמו שראית שהוצאתי את הרמב"ם והכנסתי הלכה שזה באמת נחשב "סוג" בתורה, משא"כ הרמב"ם הוא שמו של חיבור שבתוך ה"סוג ההלכה". אבל פה נראה לי ששתי ספרים אלו הם שמות כלליים מאד, וכמו שתסכים איתי שגם אם כתוב תורה שבעל פה, בכל זאת צריך לכתוב משנה וגמרא וכו'. אבל לאידך לא הכנסתי כל ספר קבלה כי אין עוד "סוג" בספרים קבליים שהוא כ"כ כללי.
- בנוגע לערכים עם הפניות: נראה לי שיש סברא להשאיר אותם מכמה טעמים: א. יום אחד אולי משהו יעשה על זה ערך נפרד. ב. יכול להיות שמשהו יחפש בתבנית דווקא איפה שכתוב מארא דאתרא, ולא ידע שהתוכן נמצא בערך רב.
- בנוגע לחז"ל: תנ"ך זה גם תורה נביאים כותבים ובכ"ז זה כתוב פעמיים. כנ"ל - תושבע"פ זה משנה וגמרא, ובכל זאת שניהם כתובים. חז"ל הוא מושג כללי עוד יותר מאמוראים ותנאים וע"כ ראוי שיהיה בנפרד, והראיה הכי חזקה לכך היא עצם העובדה שבחב"דפדיה יש ערך בשם חז"ל אף שישנו ערך כבר על תנאים ואמוראים. פיצי • שיחה • י"ג באייר ה'תש"ף •
- כשהערך נכתב, המחשבה אכן היתה שהביטוי חז"ל הוא ביטוי כולל שלא ניתן להפנות אותו לא לתנאים ולא לאמוראים, ואכן כשאומרים 'תקנת חז"ל' וכדומה, מתכוונים לתקופה הכללית. לטעמי צריך לכלול את התנאים והאמוראים בתוכו. כלומר שאין זה רק שלשניהם קוראים באותו שם, אלא שאכן זהו ביטוי כולל. להתראות - שיחה, 13:29, י"ג באייר, ה'תש"ף 13:29, 7 במאי 2020 (IST)