פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 399 בתים ,  23:09, 6 באפריל 2020
אין תקציר עריכה
'''תרי"ג מצוות''' הם שש מאות ושלוש עשרה [[מצווה|מצוות]] אותם ציווה [[הקב"ה ]] ב[[תורה]]. מבואר כי תרי"ג מצוות יחד עם שבע מצוות דרבנן הם תר"ך עמודי אור גימטריא של [[כתר]].
==ענינם==
המצוות נמשכות מבחינת [[גלגלתא]] שהוא [[כתר]], שהוא ה[[ממוצע]] בין המאציל למאציליםלנאצלים.
על ידי [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]] נמשך האור למטה בבחינה של יחוד. אבל ענין המצוות הוא גבוה מזה, שעניינם הוא [[לאשתאבא בגופא דמלכא]], שנכלל ובטל בבחינת התקשרות עם מהותו ועצמותו ו[[עצמותו]] של הקב"ה. וזהו שנאמר "והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך היום", שמצוות נמשכות מבחינת "אנכי" שהוא בחינת [[כתר]].
והצורך ב'''תרי"ג''' הוא כדי להמשיך את האור בכל פרטי העולם לדוגמא: ע"י על ידי [[ציצית]] ממשיכים אור ב[[ל"ב נתיבות חכמה]](כנגד ל"ב חוטים) וע"י ועל ידי [[תפילין]] ממשיכים אור בד' מוחין כנגד ד' פרשיות ==סידורם== בעניין סידור המצוות יש דעות רבות, כאשר כל דעה מוסיפה / מורידה מצוה, או שמסדרת באופן שונה. בין הדעות: [[הרמב"ם]].[[ספר החינוך]].[[סמ"ג]].[[סמ"ק]].ועוד...
==חלוקתם==
תרי"ג מצוות מתחלקים המצוות משתלשלות מאברי גוף [[אדם העליון]] - [[הקב"ה]] ומתחלקות לרמ"ח מצוות עשה (המשתלשלות מ[[רמ"ח איברין דמלכא]]) ושס"ה מצוות לא תעשה, שהם מקבילים כנגד . מהן משתלשל שגם שגם בגוף האדם יש רמ"ח איברי האדם איברים ושס"ה גידיו. בנוסף לכך הם גם מקבילים לאבריו של הקב"ה -[[רמ"ח איברין דמלכאגידים]], שעל . על ידי קיום מצוות עשה ממשיך נמשך [[אור אין סוף]] להתלבש בבחינת איברים דמלכא. ועניין , ועל ידי שמירת [[שס"ה מצוות לא תעשה]] הוא גבוה נמשכים אורות גבוהים עוד יותר, שממשיך - אורות גבוהים כל כך שאין שאינם יכולים להתלבש בכלים.
שרש מצוות עשה הוא נמוך יותר משרש מצוות לא תעשה, כמו שנאמר: שמי עם י"ה שס"ה, זכרי עם ו"ה רמ"ח. כלומר, שמצוות לא תעשה ענינם הוא בחלקה הראשונה של [[שם הוי"ה]], שהוא [[י"ה]], שהוא בבחינת [[עלמא דאתכסיא]], לעומת מצוות עשה שענינם הוא עם חלקו השני של [[שם הוי"ה]], שהוא [[ו"ה]], שהוא בבחינת [[עלמא דאתגלייא]] הנמוך יותר.
רמ"ח מצוות עשה הם מאתים וארבעים ושמונה מצוות העשה מתוך תרי"ג מצוות והם מקבילים ל[[רמ"ח איברין דמלכא]].
והענין הוא שרמ"ח מצוות עשה ענינם שנמשכים מבחינת ו"ה שהוא [[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]] שהאורות מחולקים בתוך הכלים, שהם רמ"ח איברים של זעיר אנפין שמשם נמשכים רמ"ח מצוות עשה. ולכן המקיים מצוות עשה ממשיך עליו אור עליון של [[זעיר אנפין]]. לעומת זאת, שורש מצוות לא תעשה הוא גבוה יותר, מבחינה ומדריגה גבוהה שאינה יכולה להתלבש בתוך כלים כמו המצוות עשה, שה[[תפילין]] וה[[אתרוג]] הם כלים לאור. מה שאין כן מצוות הלא תעשה, שאין לאותו האור כלי שיוכל לשכון בו, אלא רק על ידי לאו ושלילה הוא מושג, שאין יכולים להכיר מהותו אלא רק לשלול ההיפוך כמו לא תאכל [[חלב ]] ודם. ועל ידי שלילת ההיפוך נמשך גלוי האור, אבל אי אפשר להמשיכו על ידי מעשה כמו על ידי [[תפילין ]] וציצית.
ומוסבר{{הערה|[[קונטרס ומעין]] מאמר ז'}} שע"י שעל ידי מצוות לא תעשה נפעלים שתי ענינים''':'''
א] נותנים לאור הנעלה שיורד ממילא בלי הפרעה.
{{מצוות}}
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:חסידות]]
משתמש אלמוני