שיחה:יהושע פישל שניאורסון: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 48: שורה 48:
::::::::חשוב להבחין בין דמויות שונות שלא היו בהנהגתם חסידים מן השורה. לא להכניס את כולם לאותה קטגוריה. סוגיה זו ראויה לדיון רחב. ככלל - כמו בהרבה דיונים, לדעתי, חשוב לנסות לחשוב מה היה מגיב הרבי לנוכח הערך והטקסט. למשל אמירה כמו: אנו מבצעים ערכים כמו ערכים שבויקיפדיה. אינה טענה, לדעתי
::::::::חשוב להבחין בין דמויות שונות שלא היו בהנהגתם חסידים מן השורה. לא להכניס את כולם לאותה קטגוריה. סוגיה זו ראויה לדיון רחב. ככלל - כמו בהרבה דיונים, לדעתי, חשוב לנסות לחשוב מה היה מגיב הרבי לנוכח הערך והטקסט. למשל אמירה כמו: אנו מבצעים ערכים כמו ערכים שבויקיפדיה. אינה טענה, לדעתי
ועתה לגופם של דברים:יש לבחון שלושה נקודות,לפחות.א.האם האדם לחם באדמורי"ם - בחסידות חב"ד.ב. השמר תורה ומצוותי.ג.ההיה יחס מהאדמורי"ם, בנקודות האמורות,ביחס לאותו אדם.
ועתה לגופם של דברים:יש לבחון שלושה נקודות,לפחות.א.האם האדם לחם באדמורי"ם - בחסידות חב"ד.ב. השמר תורה ומצוותי.ג.ההיה יחס מהאדמורי"ם, בנקודות האמורות,ביחס לאותו אדם.
ראוי לציין שבדעת הרבי יש לעיין, בנקודה הא'. ואציין נקודות למחשבה. הרח"א ביחואובסקי, למרות כל מיני דברים בעבר,דברים לגמרי לא פשוטים, הדפיס הרבי ספרו, הלא דבר הוא זה. בדעת קודשו "אילו וכו'" היה להדפיס חסידות גם מקאפוסט, ושאר בני הצ"צ, ועוד.
ראוי לציין שבדעת הרבי יש לעיין, בנקודה הא'. ואציין נקודות למחשבה. [[חיים אליעזר ביכובסקי|הרח"א ביחואובסקי]], למרות כל מיני דברים בעבר, דברים לגמרי לא פשוטים, הדפיס הרבי ספרו, הלא דבר הוא זה. בדעת קודשו "אילו וכו'" היה להדפיס חסידות גם מקאפוסט, ושאר בני הצ"צ, ועוד.
ועתה בנוגע לר' פישל. הנה שמר תומ"צ באופן מלא. נקודת הבעיה היתה-מפי שמועה, שטען שדעת הרבי הקודם בעד הציונות. שמעבר לכך שאין זאת האמת, היינו, שלא זו דעתו של הרבי הקודם. הנה היה זה בניגוד לרצון הרבי, התעסקותו בהנ"ל. אבל אחרי זמן לא רב, פסק הדבר. והנה אנו מוצאים, אחרי הנ"ל, בתשט"ז, מכתב של הרבי איליו עם תוארים וכו'. "וישלחו לו תניא מכאן כו'". [[משתמש:מורכבות|מורכבות]]
ועתה בנוגע לר' פישל. הנה שמר תומ"צ באופן מלא. נקודת הבעיה היתה-מפי שמועה, שטען שדעת הרבי הקודם בעד הציונות. שמעבר לכך שאין זאת האמת, היינו, שלא זו דעתו של הרבי הקודם. הנה היה זה בניגוד לרצון הרבי, התעסקותו בהנ"ל. אבל אחרי זמן לא רב, פסק הדבר. והנה אנו מוצאים, אחרי הנ"ל, בתשט"ז, מכתב של הרבי איליו עם תוארים וכו'. "וישלחו לו תניא מכאן כו'". [[משתמש:מורכבות|מורכבות]]
:מורכבות כותב דברים "עמוקים ומורכבים", שאפשר בהחלט להפוך בהם. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
:מורכבות כותב דברים "עמוקים ומורכבים", שאפשר בהחלט להפוך בהם. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
שורה 55: שורה 55:


ניכר שכל אלה השופכים אש וגפרית על הספר חיים גרביצר מעולם לא קראו אותו. אין בספר ולו תלונה אחת על דרך חב"ד ורק שהנופל לא הצליח בדרך זו וחיפש דרך אחרת (לא ירד מהדת ולא נעליים). הצחיק אותי במיוחד מה שכתב כאן מישהו שהוא מתלונן על ההערצה העיוורת של חסידי חב"ד לרבם. פישל שניאורסון לא היה בוגד או משהו דומה, אלא הוא בדומה לשז"ר. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 02:55, 19 במאי 2017 (UTC)
ניכר שכל אלה השופכים אש וגפרית על הספר חיים גרביצר מעולם לא קראו אותו. אין בספר ולו תלונה אחת על דרך חב"ד ורק שהנופל לא הצליח בדרך זו וחיפש דרך אחרת (לא ירד מהדת ולא נעליים). הצחיק אותי במיוחד מה שכתב כאן מישהו שהוא מתלונן על ההערצה העיוורת של חסידי חב"ד לרבם. פישל שניאורסון לא היה בוגד או משהו דומה, אלא הוא בדומה לשז"ר. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 02:55, 19 במאי 2017 (UTC)
== בנוגע לפ"ש ==
== בנוגע לפ"ש ==


משתמש אלמוני