פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 22 בתים ,  05:46, 13 באוקטובר 2016
מ
החלפת טקסט – "אדה"ז" ב־"אדמו"ר הזקן"
==בחסידות==
באגרת הקודש{{הערה|פרק א}} כותב אדהאדמו"זר הזקן, פירוש מאמרו [[שלמה המלך]] ב"אשת חיל" חגרה בעוז מתניה, שמכך אנו לומדים שמעמדה של השכינה הקדושה היא על ידי בחינה הנקראת מתנים.
אדהאדמו"ז ר הזקן מבאר כי כמו שבגשמיות המתנים הם דבר המעמיד כל הגוף עם הראש הנצב ועומד עליהם. והם המוליכים ומביאים אותו למחוז חפצו. כך הוא בבחינת רוחניות ה[[נפש האלהית]], ה[[אמונה]] האמיתית בה' אחד [[אין סוף ברוך הוא]] שהוא [[ממלא כל עלמין]] ו[[סובב כל עלמין]] ולית אתר פנוי מיניה למעלה עד אין קץ ולמטה עד אין תכלית וכן לארבע הרוחות בבחינת אין סוף ממש. וכן בבחינת [[שנה]] ו[[נפש]] כנודע. [[אמונה]] זו נקראת בשם בחינת מתנים דבר המעמיד ומקיים את הראש הוא השכל המתבונן ומעמיק דעת בגדולת [[אין סוף ברוך הוא]] בבחינת [[עולם שנה נפש]].
וכמו במשל, שכוחם של המותנים נשאב מהמוח, כך בנמשל: מי הוא הנותן כח ועוז לבחינת מתנים להעמיד ולקיים הראש והזרועות? הוא עסק ולימוד הלכות ב[[תורה שבעל פה]] שהיא בחינת גילוי רצון העליון, כי [[אורייתא מחכמה נפקת]], כלומר התורה היא מספירת החכמה, אבל מקורה ושרשה הוא למעלה מעלה מבחינת חכמה והוא הנקרא בשם [[רצון העליון]] ברוך הוא, וכמו שכתוב כצנה רצון תעטרנו כעטרה שהיא על המוחין שבראש וכנודע ממה שכתוב על פי אשת חיל עטרת בעלה. וכל השונה הלכות בכל יום כו'.