פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 277 בתים ,  04:19, 6 באוקטובר 2016
←‏המיקום: עריכה
==המיקום==
משה רבינו אמר לבני ישראל, שכאשר הם יגיעו שבהגיעם לארץ, הם יתנו את הברכה על הר גריזים ואת הקללה על הר עיבל. והוסיף ופירט את המיקום:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=הֲלֹא הֵמָּה בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן אַחֲרֵי דֶּרֶךְ מְבוֹא הַשֶּׁמֶשׁ בְּאֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי הַיּשֵׁב בָּעֲרָבָה מוּל הַגִּלְגָּל אֵצֶל אֵלוֹנֵי מֹרֶה:|מקור=[[פרשת ראה]] יא, ל}}
חז"ל{{הערה|שם=אא|[[מסכת סוטה]] לב, א.}} אומרים, שהמקום הוא בשומרון, . והם זיהו את 'אלוני מורה' כ'[[שכם]]', - על פי הפסוק{{הערה|[[פרשת לך לך]] יב, ו.}} "וַיַּעֲבֹר אַבְרָם בָּאָרֶץ עַד מְקוֹם שְׁכֶם עַד אֵלוֹן מוֹרֶה", לומר ש'אלון מורה' היא על יד שכם.
והדרך לשם עוברת מ'ירדן יריחו' ששם - המקום בו בני ישראל עברו חצו את הירדן, לכיוון 'מבוא השמש' - מערב, הצד שאליו השמש באההכיוון אליו היא שוקעת.
בנוגע לאמירת התורה "בארץ הכנעני היושב בערבה" מקשה הגמרא{{הערה|[[מסכת סוטה]] לג, ב.}}: 'מקשה בנוגע לאמירת התורה "בארץ הכנעני', והרי ארץ 'חוי' היא? 'היושב בערבה'": שהכנעניים לא ישבו באיזור, והלא בין הרים וגבעות הם יושבים? 'מול הגלגל'וכן האיזור כולו הררי, והלא לא ראו את וכלל אינו על יד הגלגל? אלא, אומר [[רבי אליעזר בן יעקב]]: הכתוב בא להראות להם דרך (כמו שהראה להם ביציאה ממצרים)הסביר שכמו שב[[יציאת מצרים]] הקב"ה הדריך את בני ישראל בלכתם, כלומרכך גם כאן: שילכו ב'דרך' לכו, ולא בשדות וכרמים; 'היושב' - בישוב לכו, ולא במדברות; סלולה במקום 'בערבהישוב' - בערבה ודרך הבקעה (שהיא מקום מושבם של מושב הכנעניים) לכו, ולא בהרים וגבעות (שהם מקום מושבם של החויים).
==הציווי==