פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 4 בתים ,  06:10, 29 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "רצון העליון " ב־"רצון העליון "
התורה נקראת אור פנימי, להיותה נמשכת מ[[חכמה דאצילות]]. וכמו שכתב בזוהר: "[[אורייתא מחכמה נפקת]]" (התורה יוצאת ונמשכת מהחכמה), ושרשה מבחינת [[מוחא סתימאה]] (השכל הנעלם) של [[אריך אנפין]], הנקרא גם כן "אור פנימי", והיינו שהוא בחינה פנימית באור המקיף, שממנו דוקא ימשך אור למטה יותר - פנימיות המקבל. להבדיל מה[[מצוות]] הנמשכות מבחינת [[גולגלתא]] של אריך-אנפין שהוא בחינת [[אור מקיף]] שממנו ימשך [[אור מקיף]] למקבל.
והיינו, חכמת התורה שהיא מוגדרת בגדר השכל, ומתלבשת ומתגלה בתוך מוח האדם, הרי זה בבחינת אור פנימי. אבל המצוות שהן רצון ה', אין אור [[רצון העליון ]] מורגש בכלי ואברי האדם, אלא נמצא בו בהעלם, וכביכול שורה ומקיף עליהם מלמעלה, בבחינת [[לבושים]].
ואף על פי כן מבחינה מסויימת יש גם ענין פנימי במצוות, וענין מקיף בתורה. כי המצוות נקראים בזוהר "[[רמ"ח אברים דמלכא]]" שהם המשכות [[אורות בכלים]], שמעשה המצוות וקיומן הוא הוא לבוש הפנימי לפנימית רצון העליון.