פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 38 בתים ,  10:09, 21 בספטמבר 2016
וזהו ענין המלח, שהמלח מפליט ה[[דם]] מן הבשר, שמברר הפסולת מן האוכל, לפי ששרשו מגבורות דאבא שהם המבררים כמו שכתוב בזוהר "בחכמה אתברירו", ולכן אף שבעצמו אין בו טעם עם כל זה הוא פועל טעם בהבשר.
ושרש המלח הוא בחינת [[בוצינא דקרדוניתא]] שורש הגבורות שהוא בחינת [[קו המדה]]. {{הערה| [[בוצינא דקרדוניתא]] כי מלח בגימטריא [[מזל]]א, ואבא יונק ממזלא, ושרש מזלא נמשך מ[[מוחא סתימאה]] שבו מלובש [[גבורה דעתיק יומין]] שנקרא בוצינא דקרדוניתא}}. וענין קו המדה שהוא המודד לכל המשכות האורות וכלים איך וכמה יומשך, ולכן צריכין להניח מלח על השלחן להגין מן היסורין כי מפני שהוא שרש כל הגבורות, על כן הוא ממתיק הדינים שאין הגבורות נמתקין אלא בשרשן.
ועל דרך עבודה - כמו שהמלח גורם צמאון לאוכלו, כך המלח הרוחני שהם גבורות דאבא הוא הגורם צמאון ב[[נפש הבהמית]] לאלקות ששורש צמאון זה הוא מחכמה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/4/4a&search=%D7%9E%D7%9C%D7%97 ליקוטי תורה פרשת ויקרא ד א]}}, והיא בחינת פנימיות התורה שגורמת צמאון לנפש הבהמית ומזככתה לאלקות, מלח אותיות חלם (מלשון רפואה){{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/14/51b&search=%D7%9E%D7%9C%D7%97 שם הוספות נא, א]}}.
{{הערות שוליים|}}
[[קטגוריה:מאכלים ומשקאות]]
39,916

עריכות