פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 632 בתים ,  23:45, 11 בספטמבר 2016
←‏שרשה: פסקה חדשה
:::::כשאדה"ז מדגיש שהנשמה "נמשכת" מחכמה דאצילות, ששם היתה מיוחדת ביחוד גמור עם הקב"ה, אבל שם תואר נשמה כפי שהיא נבדלת מחיה ויחידה וכפי שכבר נקראת נבראת לעצמה היא מספירת הבינה דאצילות כפי שמתגלית בעולם הבריאה ששם הנבראים נחשבים ליש. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ט באב ה'תשע"ו, למניינם 00:39, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
::::::אם לזאת כוונתך, אתה צודק, דהיינו, אם אתה מדבר על חלק הנשמה המכונה "[[נשמה (חלק הנפש)]]"; אבל אם אתה מדבר על אלו שנשמותיהם בחי' מוח וראש ועד למשה - שעניינו הוא חכמה (כ"ח מ"ה), אזי לכאורה זה מחכמה. אך במחשבה שנייה יש מקום לדון בזה (האם החכמה שבן היא כמו שבאב, או שהיא מוגבלת דרך האם (בינה)). • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 00:44, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
 
== שרשה ==
 
לדעתי פרק זה כלל לא ממצה, בתורת החסידות ריבוי הסברים ביאורים דרגות וכו' בעניין זה שמחשבתן של ישראל קדמה לכל דבר ושרש נשמתן בפנימיות א"ק, לפני הצמצום בעצמות וכו' וכיו"ב ואין בפרק זה כלל למצות את העניין. (איני יודע מדוע מוסיף בדיוק הערך [[נשמות ישראל]] שפרק זה אמור להיות קיצור ממנו).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 20:45, 11 בספטמבר 2016 (UTC)
5,403

עריכות