אורייתא מחכמה נפקת: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " חכמה " ב־" חכמה ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
''' | '''אוֹרַיְיתָא מֵחָכְמָה נַפְקַת''' הוא לשון ספר ה[[זוהר]] בפרשת משפטים (דף קכו, עמוד א) : "כְּתִיב (איוב כח, יב): וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא - אוֹרַיְיתָא מֵחָכְמָה נַפְקַת". כלומר, שמקור ה[[תורה]] הוא [[חכמה]] שממנה היא יצאה. | ||
מבואר כי מקור ה[[תורה]] הוא ב[[חכמה עילאה]] שהוא ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]]. ועל [[חכמה עילאה]] נאמר כי "אורייתא מחכמה נפקת". | מבואר כי מקור ה[[תורה]] הוא ב[[חכמה עילאה]] שהוא ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]]. ועל [[חכמה עילאה]] נאמר כי "אורייתא מחכמה נפקת". |
גרסה מ־11:51, 3 באוגוסט 2016
אוֹרַיְיתָא מֵחָכְמָה נַפְקַת הוא לשון ספר הזוהר בפרשת משפטים (דף קכו, עמוד א) : "כְּתִיב (איוב כח, יב): וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא - אוֹרַיְיתָא מֵחָכְמָה נַפְקַת". כלומר, שמקור התורה הוא חכמה שממנה היא יצאה.
מבואר כי מקור התורה הוא בחכמה עילאה שהוא ספירת החכמה של עולם האצילות. ועל חכמה עילאה נאמר כי "אורייתא מחכמה נפקת".
עוד מבואר כי אף על פי ש"אורייתא מחכמה נפקת", הרי הוא רק בבחינת גילוי, אבל מקורה הוא למעלה מן החכמה, בבחינת כתר של עולם האצילות, שהוא מלכות דאין סוף. שכתר הוא תר"ך עמודי אור, שהוא תרי"ג מצוות התורה וז' מצוות דרבנן. שמקור אלו הוא בארחין לבנונית דגלגלתא שהוא בספירת הכתר. ודווקא על ידי מקור התורה בבחינת הכתר נמשכת היא למטה לעולם הזה להתלבש בדברים הגשמיים, ונקרית בשם נובלות חכמה של מעלה.