שיחה:ספירות: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4,071 בתים ,  10 ביוני 2016
אין תקציר עריכה
 
(7 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 15: שורה 15:
:''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מ'''ועד''']]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> ז' בשבט ה'תשע"א.
:''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מ'''ועד''']]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> ז' בשבט ה'תשע"א.
::עיין עוד גם בפרק ב' ('''ו'''הנה. וא"ו החיבור) והתבונן במשמעות הספירות והכוחות והיותן מקבילות ואם עדיין לא תרד לסוף דעתי, אשתדל להסביר עצמי יותר. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ח' בשבט ה'תשע"א 18:07, 13 בינואר 2011 (UTC)
::עיין עוד גם בפרק ב' ('''ו'''הנה. וא"ו החיבור) והתבונן במשמעות הספירות והכוחות והיותן מקבילות ואם עדיין לא תרד לסוף דעתי, אשתדל להסביר עצמי יותר. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ח' בשבט ה'תשע"א 18:07, 13 בינואר 2011 (UTC)
:::ודאי שעשר כוחות הנפש מקבילים לעשר הספירות, ואיני חולק ע"כ. רק הדגשתי שזה לא ממש אותו דבר, אלא זה ב'''נפש''' (כוחות) וזה ב'''עולם האצילות''' (ספירות). כיוון שהנפש השתלשלה מחכמה דאצילות - ממילא היא כלולה מעשר הספירות. אם לא לזה התכוונת - כנראה שתצטרך להסביר את עצמך... ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מ'''ועד''']]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> ח' בשבט ה'תשע"א.
:::::א"כ מה ראית לחלק שהכוחות לא נקראו בשם 'אמות' ו'כפולות'? --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ט' בשבט ה'תשע"א 18:27, 14 בינואר 2011 (UTC)
::::::באמת אין מקום לחילוק כזה. אלא שצריך עדיין לדייק שעיקר הביטוי הוא '''בעיקר''' לגבי הספירות (ויותר במקור האותיות ''אמ"ש'' לעומת ''בגדכפר"ת'', ראה [[ספר יצירה|ס"י]]), ומפני שכוחות הנפש נשתלשלו מהם - היחס של אמות וכפולות שייך '''גם''' לגבי כוחות הנפש. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מ'''ועד''']]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> י"א בשבט ה'תשע"א.
:::{{בלבול}} כעת שמתי לב שבמפורש מוזכר '''אמות''' לגבי כוחות הנפש (בפרק ג' ממש). אני חוזר בי מכל הדיוקים הקודמים, כנראה שאמות וכפולות ששייך במקור לגבי האותיות - שייך באופן מושאל גם לספירות וגם לכוחות הנפש. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> י"ב בשבט ה'תשע"א.
::::שכוייאח. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ב בשבט ה'תשע"א 19:58, 17 בינואר 2011 (UTC)
== חשוב לציין ==
לדעתי חשוב לציין בדף את ההבדל בין המוחין למדות. המוחין הם בעיקר לעצמם, ואילו המדות הן בשביל הזולת. [ישנם מאמרים רבים שמראים בדיוק להיפך אך יש בכל אחד מהם את שניהם והעיקר הוא האמור לעיל]. אינני יודע כיצד והיכן לכתוב זאת, בכלל כדאי להפריד זאת לשני ערכים: מוחין ומדות.  אשמח אם מישהו יעשה עם זה משהו.  [[משתמש:ר&#39;ובן|ר&#39;ובן]] - [[שיחת משתמש:ר&#39;ובן|שיחה]] 21:35, 17 באוקטובר 2011 (UTC)
:אפשר להאריך את העניין בערכים [[מוחין]] ו[[מדות]] ותמצית העניין בערך כאן עם הפניה לערך מורחב. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ד בתשרי ה'תשע"ב 20:30, 22 באוקטובר 2011 (UTC)
חסר ההסבר לגבי ההבדל בין הספירות כשהם באצילות לגבי הספירות כשהם בבי"ע
משתמש אלמוני