ימי הספירה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1=")
(הפניה לדף ספירת העומר)
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
ב'''ימי הספירה''' מחולקים לשבע שבועות, המכוונים כנגד שבעת המידות, ובכל אחד מהשבועות ישנם שבעת ימים, המכוונים גם הם כנגד שבעת המידות.
#הפניה [[ספירת העומר]]
 
 
== החילוק שבין [[חסד]] שב[[הוד]] להוד שבחסד ==
 
ביאור החילוק שבין חסד שבהוד להוד שבחסד בימי הספירה, שחסד שבהוד הוא ב[[פסח שני]] שנקרא יום טוב (ובלשון המשנה: "פסח קטן"), והוד שבחסד הוא (לא ביום טוב אלא) בחול המועד - דלכאורה אינו מובן:
 
הוד שבחסד - עיקרו חסד, שהוא בקו הימין, ובקו הימין גופא - בהתחלת הקו - ביחס למדות, או באמצעו, ביחס לכללות הקו כפי שמתחיל מ[[מוחין]], שענינו השפעה וגילוי, ועד להשפעה וגילוי בפועל (נה"י), שזהו"ע דהוד שבחסד.
 
ואילו חסד שבהוד - עיקרו הוד, שהוא בקו השמאל, ובקו השמאל גופא - בסוף הקו, שענינו [[גבורה]] והעלם.
 
ואיך יתכן שחסד שבהוד שבסוף [[קו השמאל]], הוא יום טוב, ואילו הוד שבחסד שעיקרו חסד שבהתחלת [[קו הימין]], אינו אלא [[חול המועד]]?!
 
והביאור בזה:
 
כשנמצאים בסמיכות ל[[יום טוב]] ד[[יציאת מצרים]], שאז מאיר הגילוי דחסד, חסד נגלה - אזי מספיק גם ההוד שבחסד, דרגא התחתונה דחסד (בנוגע לפועל), ולכן אין זה יום טוב אלא חול המועד;
 
וכל שהולכים ומתרחקים מהגילוי דהיום טוב ובאים למעמד ומצב של העלם, שזהו"ע הגבורה, כולל גם הוד שהוא ענף הגבורה - לא יכולים להסתפק בהוד שבחסד (כיון שהחסד אינו נגלה), אלא יש צורך לגלות את החסד שבהוד, היינו, שהכוונה הפנימית של ההעלם (הוד שהוא ענף הגבורה) היא גילוי (חסד), ואדרבה - גילוי נעלה יותר, שמצד גודל מעלתו הרי הוא יום טוב (למעלה מהוד שבחסד שאינו אלא חול המועד).{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/1/14/48&search=%D7%97%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93 תורת מנחם]</REF>
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה אחרונה מ־08:10, 2 במאי 2016

הפניה ל: