שיחה:אברהם קצלנבוגן: הבדלים בין גרסאות בדף
(יצירת דף עם התוכן " ===אברהם קצלנבוגן=== ר מאיר גורקוב כותב עליו [עם קצת שינויים] אחד חמיוחד מזקנ...") |
אין תקציר עריכה |
||
(6 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
===אברהם קצלנבוגן=== | |||
אחד | מחרקוב אחד מיוחד מזקני העדה | ||
מ[[ | מ[[חסידי חב״ד]], [[זקן]] ויושב | ||
ב[[ישיבה]] כל היום על [[התורה]] וה[[עבודה]], | |||
אשר וודאי ראוי שיחקק | |||
שמו בספר לזכרון טוב, | |||
ר׳ [[אברהם קאצינעלינבויגן]] נ״ע בג״מ. שמו | |||
נ״ע בג״מ. שמו | המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳ | ||
נקרא בשם ר׳ [[אברהם הזקן]], כי | נקרא בשם ר׳ [[אברהם הזקן]], כי | ||
שם משפחתו לא נודע לאדם, | |||
הוא בא ל[[חרקוב]] | הוא בא ל[[חרקוב]] כמה שנים לפני הנהירה ההמונית מחרקוב בגלל הנאצים ימח שמם -בערך | ||
שנת [[תרצ״ו]] לפ״ק. | |||
בתחילת בואו לעיר הי׳ כחידה סתומה, | |||
ולא יבלו להתחקות | ולא יבלו להתחקות | ||
על שורש הדבר, סיבת ביאתו, | |||
ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי. | ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי. | ||
הוא קבע את דירתו [[בביהכנ׳׳ת]], | |||
כל היום הי׳ עסוק ב[[עבודת ה]]׳, | |||
מאריך בתפילתו הרבה, | |||
ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום | ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום | ||
וסתום, ולא דיבר עם שום [[אדם ]] | |||
רק עם [[יחירי סגולה]], וגם זה בלחש | רק עם [[יחירי סגולה]], וגם זה בלחש | ||
ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות, | |||
ולא אכל רק פעם א׳ בלילה, | |||
וגם זה מאכלים יבשים. | |||
מלונו הי׳ [[ | מלונו הי׳ [[בביהכנ׳׳ת]], על תםפסלים הקשים, | ||
בגדו | |||
וכר קטן תחת מראשותיו, | וכר קטן תחת מראשותיו, | ||
ולא ירע | ולא ירע | ||
איש בשכבו ובקומו. | |||
אכן ברבות הימים נתוודעו | |||
סיבת בואו לעיר, אשר באמת הי׳ | |||
דבר סודי, ולא גלה הדבר | |||
אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו | |||
הי׳ [[עסקן]] גדול לטובת | |||
[[התזקת התורה]], ובעיקר | |||
ל[[ישיבת תו״ת]] מסור | ל[[ישיבת תו״ת]] מסור | ||
ונתון בכל לבו ונפשו. | |||
ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו, | ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו, | ||
התחילו לרדוף אחריו, והי׳ | |||
מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. | מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבל | ||
כאשר התגברו הרדיפות | |||
וחפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח | |||
ממקומו ובא לחרקוב. . גם | |||
בשבתו בחרקוב הרבה לעשות פעולות | |||
רבות בהצנע לטובת ההזקת | |||
ה[[תורה]]. | |||
בעת ההעתקה בשעת החרום | |||
נלווה | נלווה לחבורת ה[[תמימים]] - ר [[ישראל | ||
יהודה לווין]] ור [[מיכאל טייטלבום]] | יהודה לווין]] ור [[מיכאל טייטלבום]] | ||
ומשפחתותיהם ויחד | ומשפחתותיהם ויחד | ||
עמהם בא לעיר [[סמרקנד]] | |||
ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום | ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום | ||
החדש שבק חיים לכל חי ונפטר, | |||
ושם מנוחתו כבוד. | ושם מנוחתו כבוד. | ||
בעיר הזאת היו הרבח חסידים מ[[חסידי חב״ד]] | |||
יראים ושלימים | יראים ושלימים | ||
בעלי דעה והשכל בתורת ה[[חסידות]], | |||
מופלגי תורה | מופלגי [[תורה ]]ו[[עובדי אלקים]] | ||
נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו | |||
והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו | והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו | ||
הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב | |||
״כי מפני | ״כי מפני ה[[רעה]] נאסף | ||
הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ב[[רעה]] העתידה לבוא ר׳׳ל | |||
(מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳). | |||
==לקריאה נוספת == | |||
בספרים 1 [[זכרונותי]][מחבר [[ישראל יהודה לווין ]] ]= תיאור בריחה הנל 2 [[ספר הזכרונות דברי הימים]][מחבר ר [[מאיר גורקוב]] ] |
גרסה אחרונה מ־11:00, 16 בפברואר 2016
אברהם קצלנבוגן[עריכת קוד מקור]
מחרקוב אחד מיוחד מזקני העדה מחסידי חב״ד, זקן ויושב בישיבה כל היום על התורה והעבודה, אשר וודאי ראוי שיחקק שמו בספר לזכרון טוב, ר׳ אברהם קאצינעלינבויגן נ״ע בג״מ. שמו המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳ נקרא בשם ר׳ אברהם הזקן, כי שם משפחתו לא נודע לאדם, הוא בא לחרקוב כמה שנים לפני הנהירה ההמונית מחרקוב בגלל הנאצים ימח שמם -בערך שנת תרצ״ו לפ״ק. בתחילת בואו לעיר הי׳ כחידה סתומה, ולא יבלו להתחקות על שורש הדבר, סיבת ביאתו, ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי. הוא קבע את דירתו בביהכנ׳׳ת, כל היום הי׳ עסוק בעבודת ה׳, מאריך בתפילתו הרבה, ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום וסתום, ולא דיבר עם שום אדם רק עם יחירי סגולה, וגם זה בלחש ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות, ולא אכל רק פעם א׳ בלילה, וגם זה מאכלים יבשים. מלונו הי׳ בביהכנ׳׳ת, על תםפסלים הקשים, בגדו וכר קטן תחת מראשותיו, ולא ירע איש בשכבו ובקומו. אכן ברבות הימים נתוודעו סיבת בואו לעיר, אשר באמת הי׳ דבר סודי, ולא גלה הדבר אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו הי׳ עסקן גדול לטובת התזקת התורה, ובעיקר לישיבת תו״ת מסור ונתון בכל לבו ונפשו.
ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו, התחילו לרדוף אחריו, והי׳ מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבל כאשר התגברו הרדיפות וחפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח ממקומו ובא לחרקוב. . גם בשבתו בחרקוב הרבה לעשות פעולות רבות בהצנע לטובת ההזקת התורה. בעת ההעתקה בשעת החרום נלווה לחבורת התמימים - ר [[ישראל יהודה לווין]] ור מיכאל טייטלבום ומשפחתותיהם ויחד עמהם בא לעיר סמרקנד ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום החדש שבק חיים לכל חי ונפטר, ושם מנוחתו כבוד. בעיר הזאת היו הרבח חסידים מחסידי חב״ד יראים ושלימים בעלי דעה והשכל בתורת החסידות, מופלגי תורה ועובדי אלקים נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב ״כי מפני הרעה נאסף הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ברעה העתידה לבוא ר׳׳ל (מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳).
לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]
בספרים 1 זכרונותי[מחבר ישראל יהודה לווין ]= תיאור בריחה הנל 2 ספר הזכרונות דברי הימים[מחבר ר מאיר גורקוב ]