שיחה:אברהם קצלנבוגן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן " ===אברהם קצלנבוגן=== ר מאיר גורקוב כותב עליו [עם קצת שינויים] אחד חמיוחד מזקנ...")
 
אין תקציר עריכה
 
(6 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
             
 
    ===אברהם קצלנבוגן===
 
   ר [[מאיר גורקוב]] כותב עליו [עם קצת שינויים]
===אברהם קצלנבוגן===
אחד חמיוחד מזקני העדה  
מחרקוב   אחד מיוחד מזקני העדה  
מ[[הסידי הב״ד]], [[זקן]] ויושב
מ[[חסידי חב״ד]], [[זקן]] ויושב
ב[[ישיבה]] כל היום על [[התורה]] וה[[עבודה]],
ב[[ישיבה]] כל היום על [[התורה]] וה[[עבודה]],
אשר וודאי הוא וראוי שיחקק
אשר וודאי ראוי שיחקק
שמו בספר לזכרון טוב,
שמו בספר לזכרון טוב,
ר׳ [[אברהם קאצינעלינבויגן]]  
ר׳ [[אברהם קאצינעלינבויגן]] נ״ע בג״מ. שמו
נ״ע בג״מ. שמו
המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳  
המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳  
נקרא בשם ר׳ [[אברהם הזקן]], כי
נקרא בשם ר׳ [[אברהם הזקן]], כי
בינוי משפחתו לא נודע לבל,  
שם משפחתו לא נודע לאדם,  
הוא בא ל[[חרקוב]]  בפרק האחרון, בערך
הוא בא ל[[חרקוב]]  כמה שנים לפני הנהירה ההמונית מחרקוב בגלל הנאצים ימח שמם -בערך
שנת [[תרצ״ו]] לפ״ק.
שנת [[תרצ״ו]] לפ״ק.
בתהילת בואו לעירנו הי׳ כחידה םתומח,  
בתחילת בואו לעיר הי׳ כחידה סתומה,  
ולא יבלו להתחקות
ולא יבלו להתחקות
על שורש הדבר, סיבת ביאתו,  
על שורש הדבר, סיבת ביאתו,  
ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי.
ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי.
הוא קבע את דירתו בביהכנ׳׳ם,  
הוא קבע את דירתו [[בביהכנ׳׳ת]],  
בל היום הי׳ עסוק בעבודת ה׳,
כל היום הי׳ עסוק ב[[עבודת ה]]׳,
תי׳ מאריך בתפילתו הרבה,  
מאריך בתפילתו הרבה,  
ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום
ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום
ד ברי ה ימים קז
וסתום, ולא דיבר עם שום [[אדם ]]
וסתום, ולא דיבר עם שום ארם
רק עם [[יחירי סגולה]], וגם זה בלחש
רק עם [[יחירי סגולה]], וגם זה בלחש
ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות,
ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות,
ולא אבל רק פעם א׳ בלילה,
ולא אכל רק פעם א׳ בלילה,
וגם זה מאכלים יבשים.  
וגם זה מאכלים יבשים.  
מלונו הי׳ [[בביהבנ׳׳ם]], על תםפסלים הקשים,
מלונו הי׳ [[בביהכנ׳׳ת]], על תםפסלים הקשים,
ולא רפד תחתיו אלא בגדו תחם
בגדו  
וכר קטן תחת מראשותיו,  
וכר קטן תחת מראשותיו,  
ולא ירע
ולא ירע
איש בשכבו ובקומו.
איש בשכבו ובקומו.
אכן ברבות תימים נתוודעו
אכן ברבות הימים נתוודעו
סיבת בואו לעירנו, אשר באמת הי׳
סיבת בואו לעיר, אשר באמת הי׳
דבר סודי, ולא גלה הדבר
דבר סודי, ולא גלה הדבר
אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו
אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו
הי׳ [[עסקן]] גדול לטובת
הי׳ [[עסקן]] גדול לטובת
[[התזקת התורה]], ובעיקר  
[[התזקת התורה]], ובעיקר  
ל[[ישיבת תו״ת]] מסור
ל[[ישיבת תו״ת]] מסור
ונתון בכל לבו ונפשו.  
ונתון בכל לבו ונפשו.  


ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו,
ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו,
התחילו לרדוף אחריו, והי׳  
התחילו לרדוף אחריו, והי׳  
מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבן
מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבל
באשר התגברו הרדיפות ו
כאשר התגברו הרדיפות  
חפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח
וחפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח
ממקומו ובא למתננו. . גם
ממקומו ובא לחרקוב. . גם
בשבתו במקומינו הרבה לעשות פעולות
בשבתו בחרקוב הרבה לעשות פעולות
רבות בתצנע לטובת ההזקת
רבות בהצנע לטובת ההזקת
ה[[תורה]].
ה[[תורה]].
בעת ההעתקה בשעת החרום  
בעת ההעתקה בשעת החרום  
נלווה להבורת ה[[תמימים]] [עם ר [[ישראל
נלווה לחבורת ה[[תמימים]] - ר [[ישראל
יהודה לווין]] ור [[מיכאל טייטלבום]]  
יהודה לווין]] ור [[מיכאל טייטלבום]]  
ומשפחתותיהם ויחד
ומשפחתותיהם ויחד
עמהם בא לעיר [[סמרקנד]]  
עמהם בא לעיר [[סמרקנד]]  
ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום
ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום
החדש שבק חיים לכל חי ונפטר,  
החדש שבק חיים לכל חי ונפטר,  
ושם מנוחתו כבוד.
ושם מנוחתו כבוד.
בעיר הזאת היו הרבח חסידים מחסידי חב״ד  
בעיר הזאת היו הרבח חסידים מ[[חסידי חב״ד]]
יראים ושלימים
יראים ושלימים
בעלי דעה והשכל בתורת החסידות,  
בעלי דעה והשכל בתורת ה[[חסידות]],  
מופלגי תורה ועובדי אלקים
מופלגי [[תורה ]]ו[[עובדי אלקים]]
נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו  
נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו  
והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו
והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו
הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב  
הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב  
״כי מפני הרעה נאסף
״כי מפני ה[[רעה]] נאסף
הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ברעה העתידה לבוא ר׳׳ל
הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ב[[רעה]] העתידה לבוא ר׳׳ל
(מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳).
(מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳).
 
==לקריאה נוספת ==
בספרים 1 [[זכרונותי]][מחבר [[ישראל יהודה לווין ]] ]= תיאור בריחה הנל 2 [[ספר הזכרונות דברי הימים]][מחבר ר [[מאיר גורקוב]] ]

גרסה אחרונה מ־11:00, 16 בפברואר 2016


אברהם קצלנבוגן[עריכת קוד מקור]

מחרקוב אחד מיוחד מזקני העדה מחסידי חב״ד, זקן ויושב בישיבה כל היום על התורה והעבודה, אשר וודאי ראוי שיחקק שמו בספר לזכרון טוב, ר׳ אברהם קאצינעלינבויגן נ״ע בג״מ. שמו המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳ נקרא בשם ר׳ אברהם הזקן, כי שם משפחתו לא נודע לאדם, הוא בא לחרקוב כמה שנים לפני הנהירה ההמונית מחרקוב בגלל הנאצים ימח שמם -בערך שנת תרצ״ו לפ״ק. בתחילת בואו לעיר הי׳ כחידה סתומה, ולא יבלו להתחקות על שורש הדבר, סיבת ביאתו, ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי. הוא קבע את דירתו בביהכנ׳׳ת, כל היום הי׳ עסוק בעבודת ה׳, מאריך בתפילתו הרבה, ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום וסתום, ולא דיבר עם שום אדם רק עם יחירי סגולה, וגם זה בלחש ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות, ולא אכל רק פעם א׳ בלילה, וגם זה מאכלים יבשים. מלונו הי׳ בביהכנ׳׳ת, על תםפסלים הקשים, בגדו וכר קטן תחת מראשותיו, ולא ירע איש בשכבו ובקומו. אכן ברבות הימים נתוודעו סיבת בואו לעיר, אשר באמת הי׳ דבר סודי, ולא גלה הדבר אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו הי׳ עסקן גדול לטובת התזקת התורה, ובעיקר לישיבת תו״ת מסור ונתון בכל לבו ונפשו.

ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו, התחילו לרדוף אחריו, והי׳ מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבל כאשר התגברו הרדיפות וחפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח ממקומו ובא לחרקוב. . גם בשבתו בחרקוב הרבה לעשות פעולות רבות בהצנע לטובת ההזקת התורה. בעת ההעתקה בשעת החרום נלווה לחבורת התמימים - ר [[ישראל יהודה לווין]] ור מיכאל טייטלבום ומשפחתותיהם ויחד עמהם בא לעיר סמרקנד ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום החדש שבק חיים לכל חי ונפטר, ושם מנוחתו כבוד. בעיר הזאת היו הרבח חסידים מחסידי חב״ד יראים ושלימים בעלי דעה והשכל בתורת החסידות, מופלגי תורה ועובדי אלקים נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב ״כי מפני הרעה נאסף הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ברעה העתידה לבוא ר׳׳ל (מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳).

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

בספרים 1 זכרונותי[מחבר ישראל יהודה לווין ]= תיאור בריחה הנל 2 ספר הזכרונות דברי הימים[מחבר ר מאיר גורקוב ]