שיחה:ביאת המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
|||
(7 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 2: | שורה 2: | ||
למיטב ידיעתי בשונה ממה שכתוב כעת בגוף הערך, ישנם דעות רבות החולקות על כך שזהו עיקר ביהדות, ועד שיש החולקים על עצם העניין, האם יתקיים או שמא לא, וכדברי הלל הזקן: "אין להם משיח לישראל", ועוד. אינני בקיא היטב במחלוקות בנוגע לזה, אבל נראה לי ברור שהניסוח כאן אינו מדוייק כלל. [[מיוחד:תרומות/67.85.189.182|67.85.189.182]] 18:34, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | למיטב ידיעתי בשונה ממה שכתוב כעת בגוף הערך, ישנם דעות רבות החולקות על כך שזהו עיקר ביהדות, ועד שיש החולקים על עצם העניין, האם יתקיים או שמא לא, וכדברי הלל הזקן: "אין להם משיח לישראל", ועוד. אינני בקיא היטב במחלוקות בנוגע לזה, אבל נראה לי ברור שהניסוח כאן אינו מדוייק כלל. [[מיוחד:תרומות/67.85.189.182|67.85.189.182]] 18:34, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | ||
:א. אין המדובר בהלל הזקן אלא ב'''רבי''' הלל אחר. ב. זו דעת יחיד שהרבי מדגיש בשיחותיו שבניגוד למחלוקות אחרות בראשונים או בהלכה בתנאים ואמוראים, שגם מי שסובר כדעה זו או אחרת אין הוא אפיקורוס שכן קיימת דעה כזו, במקרה זה דעתו של רבי הלל נדחתה כליל מכל וכל כבר בגמרא, ולכן כשאומרים לפי כל השיטות הכוונה היא כי לפי כל הראשונים והפוסקים אין אפילו צד כזה, ואין הכוונה לשיטות בתנאים שנדחו לגמרי ומי שסובר כמותן (חוץ מרבי הלל עצמו) הינו מין. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 19:18, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | :א. אין המדובר בהלל הזקן אלא ב'''רבי''' הלל אחר. ב. זו דעת יחיד שהרבי מדגיש בשיחותיו שבניגוד למחלוקות אחרות בראשונים או בהלכה בתנאים ואמוראים, שגם מי שסובר כדעה זו או אחרת אין הוא אפיקורוס שכן קיימת דעה כזו, במקרה זה דעתו של רבי הלל נדחתה כליל מכל וכל כבר בגמרא, ולכן כשאומרים לפי כל השיטות הכוונה היא כי לפי כל הראשונים והפוסקים אין אפילו צד כזה, ואין הכוונה לשיטות בתנאים שנדחו לגמרי ומי שסובר כמותן (חוץ מרבי הלל עצמו) הינו מין. ג. אגב, גם רבי הלל ההוא אינו חולק על העיקר אלא ס"ל שכבר אכלוהו בימי חזקיהו, וכאמור נדחו דבריו מכל וכל. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 19:18, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | ||
::כלומר שכל מזרח'ניק מצוי הוא כופר? [[מיוחד:תרומות/67.85.189.182|67.85.189.182]] 21:17, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | |||
::::מי מהמזרחניקים חולק על ביאת המשיח? מי שסובר שמשיח הוא הרצל או בן גוריון זקוק לאשפוז דחוף, אבל לבטח לא לזה כוונתך --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 23:04, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | |||
:::::מבהיל לומר זאת אבל כל מי שאינו מחכה למשיח (לא רק שאינו מאמין אלא מסיבה כל שהיא כבר אינו מחכה לו שחושב שיתאחר או) שסובר שאפשר בגאולה לבד ללא משיח וכו' הרי כופר!!! כך כתב הרמב"ם... וכך הובא בריבוי פוסקים (הרבה לפני הרבי) חתם סופר יור"ד סי' קנ"ו (בביאור ביחס לרבי הלל) רדב"ז עיקרים ועוד.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 15:04, 3 בפברואר 2015 (UTC) | |||
== תוכן הערך == | |||
לדעתי תוכן הכללי של ערך זה אמור להיות מצב העולם וישראל תורה ומצוות הגלוים האלוקיים שיהיו לעתיד וממילא כאן נכנס גם העניין של ב' התקופות (עד לסיומו בתחיית המתים). ובכללות פרק יב מהלכות מלכים שהוא מצב העולם. | |||
וממילא שיע, האריכות אודות הנבואה על מלך המשיח לכאורה שולית (אף שיש צורך להדגיש שאין גאולה ללא משיח) מה שהיה כתוב אמנם לא נכון כי הנבואה אודות המשיח כתובה כבר בתורה אבל נראה לך שצריך את כל האריכות?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:44, 4 בפברואר 2015 (UTC) | |||
: ליתר פירוט הגאולה בכלל יש בה כמה פרטים | |||
* גאולת השכינה - גילוי אלוקות. | |||
* גאולת ישראל - הן כפשוטו והן שורש חיות נשמתם (אגרת התשובה פרק ד - ו) | |||
* שלימות בקיום המצות - הן כפשוטו, הן בדרגת ההמשכת אלקות שעל ידם. | |||
*מצב העולם והאומות - לא יהי עסק, לא קנאה ולא כו' טפלים לישראל כו' כו' כו'--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:11, 21 ביולי 2015 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־11:11, 21 ביולי 2015
דיון - מקובל על כל השיטות?[עריכת קוד מקור]
למיטב ידיעתי בשונה ממה שכתוב כעת בגוף הערך, ישנם דעות רבות החולקות על כך שזהו עיקר ביהדות, ועד שיש החולקים על עצם העניין, האם יתקיים או שמא לא, וכדברי הלל הזקן: "אין להם משיח לישראל", ועוד. אינני בקיא היטב במחלוקות בנוגע לזה, אבל נראה לי ברור שהניסוח כאן אינו מדוייק כלל. 67.85.189.182 18:34, 15 באוקטובר 2013 (UTC)
- א. אין המדובר בהלל הזקן אלא ברבי הלל אחר. ב. זו דעת יחיד שהרבי מדגיש בשיחותיו שבניגוד למחלוקות אחרות בראשונים או בהלכה בתנאים ואמוראים, שגם מי שסובר כדעה זו או אחרת אין הוא אפיקורוס שכן קיימת דעה כזו, במקרה זה דעתו של רבי הלל נדחתה כליל מכל וכל כבר בגמרא, ולכן כשאומרים לפי כל השיטות הכוונה היא כי לפי כל הראשונים והפוסקים אין אפילו צד כזה, ואין הכוונה לשיטות בתנאים שנדחו לגמרי ומי שסובר כמותן (חוץ מרבי הלל עצמו) הינו מין. ג. אגב, גם רבי הלל ההוא אינו חולק על העיקר אלא ס"ל שכבר אכלוהו בימי חזקיהו, וכאמור נדחו דבריו מכל וכל. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 19:18, 15 באוקטובר 2013 (UTC)
- כלומר שכל מזרח'ניק מצוי הוא כופר? 67.85.189.182 21:17, 15 באוקטובר 2013 (UTC)
- מי מהמזרחניקים חולק על ביאת המשיח? מי שסובר שמשיח הוא הרצל או בן גוריון זקוק לאשפוז דחוף, אבל לבטח לא לזה כוונתך --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 23:04, 15 באוקטובר 2013 (UTC)
- מבהיל לומר זאת אבל כל מי שאינו מחכה למשיח (לא רק שאינו מאמין אלא מסיבה כל שהיא כבר אינו מחכה לו שחושב שיתאחר או) שסובר שאפשר בגאולה לבד ללא משיח וכו' הרי כופר!!! כך כתב הרמב"ם... וכך הובא בריבוי פוסקים (הרבה לפני הרבי) חתם סופר יור"ד סי' קנ"ו (בביאור ביחס לרבי הלל) רדב"ז עיקרים ועוד.--הנחה - שיחה 15:04, 3 בפברואר 2015 (UTC)
- מי מהמזרחניקים חולק על ביאת המשיח? מי שסובר שמשיח הוא הרצל או בן גוריון זקוק לאשפוז דחוף, אבל לבטח לא לזה כוונתך --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 23:04, 15 באוקטובר 2013 (UTC)
- כלומר שכל מזרח'ניק מצוי הוא כופר? 67.85.189.182 21:17, 15 באוקטובר 2013 (UTC)
תוכן הערך[עריכת קוד מקור]
לדעתי תוכן הכללי של ערך זה אמור להיות מצב העולם וישראל תורה ומצוות הגלוים האלוקיים שיהיו לעתיד וממילא כאן נכנס גם העניין של ב' התקופות (עד לסיומו בתחיית המתים). ובכללות פרק יב מהלכות מלכים שהוא מצב העולם.
וממילא שיע, האריכות אודות הנבואה על מלך המשיח לכאורה שולית (אף שיש צורך להדגיש שאין גאולה ללא משיח) מה שהיה כתוב אמנם לא נכון כי הנבואה אודות המשיח כתובה כבר בתורה אבל נראה לך שצריך את כל האריכות?--הנחה - שיחה 11:44, 4 בפברואר 2015 (UTC)
- ליתר פירוט הגאולה בכלל יש בה כמה פרטים