שיחה:עזרת כהנים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(תגובה)
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:
:בביאור הר"ש על מידות כתוב כך (פרק ב משנה ו) "והכהנים מהלכים בכל מקום אלא שהללו י"א אמה תשמיש לעצמו" מישהו יודע תוספת הסברה בזה?.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:02, 8 ביולי 2015 (UTC)
:בביאור הר"ש על מידות כתוב כך (פרק ב משנה ו) "והכהנים מהלכים בכל מקום אלא שהללו י"א אמה תשמיש לעצמו" מישהו יודע תוספת הסברה בזה?.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:02, 8 ביולי 2015 (UTC)
::התחום היה כדי לקבוע מי '''לא''' נכנס לשם... --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"א בתמוז ה'תשע"ה, למניינם 23:47, 8 ביולי 2015 (UTC)
::התחום היה כדי לקבוע מי '''לא''' נכנס לשם... --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"א בתמוז ה'תשע"ה, למניינם 23:47, 8 ביולי 2015 (UTC)
:::זה היה לכאורה נכון אילו כל העזרה ואילך הייתה נקראת עזרת כהנים לומר לך שכל שטח זה לא נכנסים אלא לצורך אבל עזרת כהנים נמשכה סה"כ 11 אמה. ומשמע שאף לכהנים היה איזשהו הגבלה אחרי 11 אמה. לכן הבאתי את ביאור הר"ש לעיל שנראה מדבריו שבא לתרץ שבי"א אמה אלו היה "תשמיש לעצמן" ומה הביאור בזה?? ואולי הכוונה שבכל העזרה בכל מקום היה תשמיש אחר במקום אחד בית המטבחיים ובמקום שני המזבח וכיו"ב ואילו כאן היה מקום פנוי להם לעמוד ולהתפלל וכיו"ב ועדיין צ"ע.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 05:00, 9 ביולי 2015 (UTC)
::::למרות שהכהנים הורשו להכנס בכל העזרה, אפשר שנכון הדבר, אבל מקום זה היה מיוחד לעבודת הכהנים לשחיטת הקרבנות כו' ובאופן קבוע היו שוהים בו, משא"כ בשאר מקומות הותרו להכנס רק לצורך. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ה בתמוז ה'תשע"ה, למניינם 17:05, 12 ביולי 2015 (UTC)
:::::לשחיטת הקרבנות היה מקום מיוחד. אבל מעניין אם אמת הוא שלשאר המקומות היה אסור שלא לצורך והוא חידוש בפי' הר"ש אי אפשר לדייק כך (ובפרט שהכהנים היו בפשטות מהלכים בין בית המוקד לעזרת כהנים).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 17:40, 13 ביולי 2015 (UTC)

גרסה אחרונה מ־19:40, 13 ביולי 2015

מישהו יודע למה היו צריכים לתחום תחום לכהנים כשעפ"י דין היה מותר להם להיות בכל העזרה? ואפי' לישראל היה מותר לצאת מעזרת ישראל לצורך (סמיכה תנופה וכשהיה צפוף).--הנחה - שיחה 17:44, 7 ביולי 2015 (UTC)

בביאור הר"ש על מידות כתוב כך (פרק ב משנה ו) "והכהנים מהלכים בכל מקום אלא שהללו י"א אמה תשמיש לעצמו" מישהו יודע תוספת הסברה בזה?.--הנחה - שיחה 12:02, 8 ביולי 2015 (UTC)
התחום היה כדי לקבוע מי לא נכנס לשם... --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"א בתמוז ה'תשע"ה, למניינם 23:47, 8 ביולי 2015 (UTC)
זה היה לכאורה נכון אילו כל העזרה ואילך הייתה נקראת עזרת כהנים לומר לך שכל שטח זה לא נכנסים אלא לצורך אבל עזרת כהנים נמשכה סה"כ 11 אמה. ומשמע שאף לכהנים היה איזשהו הגבלה אחרי 11 אמה. לכן הבאתי את ביאור הר"ש לעיל שנראה מדבריו שבא לתרץ שבי"א אמה אלו היה "תשמיש לעצמן" ומה הביאור בזה?? ואולי הכוונה שבכל העזרה בכל מקום היה תשמיש אחר במקום אחד בית המטבחיים ובמקום שני המזבח וכיו"ב ואילו כאן היה מקום פנוי להם לעמוד ולהתפלל וכיו"ב ועדיין צ"ע.--הנחה - שיחה 05:00, 9 ביולי 2015 (UTC)
למרות שהכהנים הורשו להכנס בכל העזרה, אפשר שנכון הדבר, אבל מקום זה היה מיוחד לעבודת הכהנים לשחיטת הקרבנות כו' ובאופן קבוע היו שוהים בו, משא"כ בשאר מקומות הותרו להכנס רק לצורך. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה בתמוז ה'תשע"ה, למניינם 17:05, 12 ביולי 2015 (UTC)
לשחיטת הקרבנות היה מקום מיוחד. אבל מעניין אם אמת הוא שלשאר המקומות היה אסור שלא לצורך והוא חידוש בפי' הר"ש אי אפשר לדייק כך (ובפרט שהכהנים היו בפשטות מהלכים בין בית המוקד לעזרת כהנים).--הנחה - שיחה 17:40, 13 ביולי 2015 (UTC)