פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 777 בתים ,  16:58, 17 בנובמבר 2014
באופן כללי המוחין - שכל האדם היא ההשכלה וההשגה שלו עצמו, לעומת זאת המידות עוסקים ברגש של האדם כלפי הזולת . שינוי זה מתבטא בכל הדרגות שבהם כדלקמן.
===כשלעצמםהמוחין לעצמו מדות לזולת===
'''מוחין'''
*"מהות המוחין" היא השגה והבנה שהאדם עצמו יבין את ההשכלה ואין לזה שייכות לזולתו
*"התעוררות המדות" (כאברהם אבינו שהתעורר במידת החסד וציפה לאורחים) זה דווקא עם ישנו מציאות של זולת בעולם למי להתחסד לכן שייך להתעורר במידת החסד ברצון להתחסד.
*"פעולת המדות" (לרחם או להשפיע חסד) דווקא אם יש מציאות של זולת למי להשפיע בפועל(כאברהם אבינו שבזמן שלא מצא אורחים הצטער על אי מילוי מדת החסד).
 
===מוחין העלאה מדות העלאה והמשכה===
כאשר המוחין מתעסקים בהבנת דבר שכל הרי הם מתעלים משאר הכוחות ונבדלים מהם
כנראה בחוש שאדם שהוא בעל מוחין הרי הוא מובדל מהסביבה שלו ואינו מתפעל משום דבר ואין שום דבר מבלבל אותו
 
משאין כן מדות הרי עניינם רגש כלפי הזולת שהוא המשכת הנפש לזולת (אמנם שייך שהנפש תמשך לדבר נעלה שאז הרי זה נקרא רצוא והוא העלאה אמנם יסוד הדבר הוא שהנפש '''נמשכת''' לזולת)
 
===מוחין דבקות מדות התפעלות והתלהבות===
===השפעתם===
5,403

עריכות