משתמש:כתית למאור/ארגז חול: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(הסרת כל התוכן מדף זה)
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.


==אחד==
המספר '''אחד''' מורה על האחדות, היינו שאין מציאות שניה המחולקת. והיא אחדות מושלמת ופשוטה (היינו שאיננה מורכבת מב' דברים).
האחד בשונה מ[[יחיד]] מורה על כך שאפילו שכבר נברא העולם, עדיין הקב"ה אחד כפי שהיה קודם שנברא.
{{ערך מורחב|ערכים=[[אחדות ה']], [[אחדות פשוטה]], [[אין עוד מלבדו]] ו[[הוי' הוא האלקים]]}}
==שתיים==
המספר שתיים מורה על חלוקה. ולכן ביום השני לבריאת העולם נחלקו ה[[מים העליונים]] מן ה[[מים התחתונים]].
ה'''שתיים''' הם מחולקים ובדלים זה מזה, וזהו החילוק בין בורא לנברא (שכביכול נפרד ממנו ית').
{{ערך מורחב|ערכים=[[צמצום]] ו[[ישות]]}}
==שלוש==
*[[שלוש]] - מורה על [[התכללות]] של הכל, אחדות אמיתית. וכן ענין של חזקה - תוקף.
==ארבע==
*[[ארבע]] - כסא עומד על ארבע רגליים, מורה על יציבות יותר משלוש (כיסא של שלוש רגליים). ארבע יסודות.
==חמש==
*[[חמש]] - היד החמישית לפרעה דאתפריעו מיניה כל נהורין, היסוד היולי. בן חמש למקרא.
==שש==
*[[שש]] - שישה מידות, ששת ימי בראשית. ירידה לעולם. פעמיים חזקה.
==שבע==
*[[שבע]] - שבת, מורה על יציאה מהעולם ועליה למעלה. אך בגדרי הטבע.
==שמונה==
*[[שמונה]] - למעלה מהטבע, המילה בשמיני. שני אופנים: אז, וזא. השמיני שלאחרי ושנכלל (דבר מלכות שמיני ועוד).
==תשע==
*[[תשע]] - שלוש פעמים חזקה, הספירות כשלעצמן, ללא ירידה לעולם (מלכות).
==עשר==
*[[עשר]] - שלימות הפרצוף, העשירי יהיה קודש, כללות העולם - סדר ההשתלשלות (עשר ולא תשע עשר ולא אחד עשרה). בן עשר למשנה.
==אחד עשרה==
*[[אחד עשרה]] - למעלה מהעולם - סדר ההשתלשלות, המספר של הקליפה, הלבונה היא הסממן הי"א, י"א בניסן הולדת הרבי י"א שבט חודש הי"א.
==שתיים עשרה==
*[[שתיים עשרה]] - שנים עשר השבטים, י"ב חודשי השנה.
==שלוש עשרה==
*[[שלוש עשרה]] - מידות שהתורה נדרשת, מידות הרחמים, עלים בשושנה. בגימטריה אחד.
==ארבע עשרה==
*[[ארבע עשרה]] - "די" - ענינו של עני. מילוי המלכות וסדר ההשתלשלות.
==חמש עשרה==
*[[חמש עשרה]] - "י-ה", עשיר, גילוי של למעלה מסדר ההשתלשלות גורם לבנינה של המדינה החריבה - מלכות. בן חמש עשרה לגמרא.
==שש עשרה==
==שבע עשרה==
בגימטריה "טוב".
==שמונה עשרה==
בגימטריה "חי".
==תשע עשרה==
==עשרים==
כ"ף הוא ראשי תיבות כתר, והמילה עשרים היא בגימטריה כתר. בן עשרים לרדוף ולמכור בנכסי אביו.
==עשרים ואחד==
אך טוב לישראל.
==עשרים ושתיים==
בך יברך ישראל.
==עשרים ושלוש==
==עשרים וארבע==
כתבי הקודש. "כד" ותמלא כדה ותעל - בכ"ד ספרים.
==עשרים וחמש==
כה - נבואת שאר הנביאים.
==עשרים ושש==
בגימטריה [[שם הוי']].
==עשרים ושבע==
זך - מורה על בירור וזיכוך העולם (ובפרט בדור השביעי שבו יצרפו ויזככו רבים..).
==עשרים ושמונה==
כח.
==עשרים ותשע==
==שלושים==
מספר הימים בחודש מלא. שלושים יום קודם החג צריך להתחיל לעסוק בהלכות החג.
==שלושים ואחת==
גימטריא שם א-ל.
==שלושים ושניים==
ל"ב נתיבות חכמה.
==שלושים ושלוש==
גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך. ל"ג בעומר.
==שלושים ושש==
ל"ו צדיקים נסתרים.
==שלושים ותשע==
ט"ל אורות טלך. ל"ט אבות מלאכות.
==ארבעים ושניים==
שם מ"ב, שם הוי' במילוי אל"פים.
==ארבעים ותשע==
מ"ט שערי בינה. מ"ט ימי העומר. שלימות בירור המידות.
==חמישים==
שער הנו"ן (חמישים שערי בינה).
==שישים==
מבטל כל מיני רע.
==שבעים==
שלימות בירור המידות.
==מאה==
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.

גרסה אחרונה מ־21:46, 9 באפריל 2013