פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 935 בתים ,  22:32, 18 באוגוסט 2011
אין תקציר עריכה
::אכן, שינית לפי ההערה הראשונה שלי. אך עדיין אני שואל: כיצד ההסבר בערך שהרצון הוא ה[[דעת]] מסתדר עם ההסבר בחסידות (נראה לי שמופיע ב[[שער היחוד]]) שהענג והרצון הם הכחות שב[[כתר]], למעלה מטו"ד? ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> י"ח באב ה'תשע"א.
::הרצון מפעיל ומעורר את כח הדעת, ולא ההיפך. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ח באב ה'תשע"א, למניינם 15:25, 18 באוגוסט 2011 (UTC)
:::הצצתי ברפרוף במקור המובא בהערה הראשונה ושם [[אדמו"ר האמצעי]] מסביר שהדעת הוא למטה מהרצון, והוא ההתקשרות שלו למוחין. אלא שהיכולת של הדעת להטות את הרצון לחסד או לדין נובעת מהיות '''שרש הדעת''' למעלה מהרצון. הכוונה היא שההתקשרות העצמית היא השרש ליכולת ההתקשרות של הדעת, וזה אכן למעלה מהרצון, אבל הדעת וההתקשרות במובן הרגיל זה למטה מהרצון. כדאי לנסח את זה טוב ולתקן בגוף הערך. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> י"ח באב ה'תשע"א.