"יש רבי בישראל, ואין הוא נכנס בהגבלות הטבע, והרוצה ללכת לבטח דרכו: במסחר, בהנהגת הבית, וכו' – לא ירים את ידו מבלי לשאול את פי הרבי"('ליקוטי שיחות' כרך יו"ד עמ' 238).עריכה
גם לאחר ההסתלקות - ענייניו של נשיא הדור שמתנהלים לרוחו מצליחים למעלה מהטבע: "אבל אחרי כל זה כיוון שעשו מעשה, הנה מוכרחני לסמוך על כ"ק מו"ח אדמו"ר אשר מאחרי ההסתלקות נראה בעליל איך שכל הענינים המתנהלים ברוחו, מצליחים הם בדרך למעלה מן הטבע, אשר בטח גם בענין זה לא יהיה מזה כל ענין של עגמת נפש, ואדרבה קידוש שם ליובאוויטש" (השמטות באג"ק כרך כא עמ' קסג).
גיוס בני הישיבותעריכה
"אילמלא דוד לא עשה יואב מלחמה ואילמלא יואב לא עסק דוד בתורה" (סנהדרין, מט.). לימוד התורה שמר עלינו מאז ומתמיד. גם במלחמות המצווה שאירעו לעמינו במשך השנים, היו אלו שנלחמו והיו אלו שהגינו על העם בכח התורה. ההצלה האמיתית באה ע"י לימוד התורה - שזהו רצונו של הקב"ה, אך רצונו גם שיהיה לזה גם אחיזה בדרך הטבע -ולכן נדרשת גם לחימה כפשוטה. וכמו שמתכנני הלחימה היושבים בחדר ממוזג הרחק מזירת הקרב - לא יעזבו את תפקידם בטענה שישנם אלו שמוסרים את נפשם - כך גם בני הישיבות ולומדי התורה, לא יעזבו את תפקידם - לימוד התורה, ביודעם שזהו רצון הבורא וזהו הגורם להבאת הניצחון. כמובן, שלחיילי הצבא ישנה את המעלה המיוחדת שלהם, שהם מוסרים את נפשם בפועל ממש!
מלבד לימוד התורה, ישנה בעיה בצבא- שהוא אינו תואם לאורח חיים חרדי - וכבר חללים רבים הפילה הי"ו רח"ל. אדם שאינו מודע לאורחות חיינו ולחשיבות לימוד התורה וקיום המצוות להם יש ערך עליון - לא יוכל לבוא בטענות. הטענות יוכלו אולי להתקבל, אם באופן מעשי (דבר שכנראה לא יקרה) - יקימו מסגרת חרדית מובהקת אם כל הדקדוקים המתאימים לחיים מלאים ביראת שמיים.