עריכת הדף "שיחה:יוסף מנחם אשבל"
דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 34: | שורה 34: | ||
כך נגמרה דרך חייו בהוראה של אחד המורים הראשונים. צנוע וענו עושה מלאכת ה' באמונה, ומנסה כחו גם בחבור ספרי לימוד. קשה היתה דרכו, ובכל זאת כשאני מעיין באוטוביוגרפיה שלו, שהשאיר בכתובים, אינני יכול למצוא שום התמרמרות נגד מי שהוא. דומה כאלו כותב אותו אדם אחר, שלא בו פגעו חצים שונים בעודו מתהלך בתומו. שמח הוא על שזכה להעמיד בנים ובני בנים עוסקים בחכמה ובהוראה. לא גדולות ונצורות פעל ר' יוסף מנחם אשבל על שדה החנוך. ואולם בן נכבד הוא לתקופה בחנוך, תקופתו של הרי"מ פינס, שאצלה הרבה מרוחה גם על החנוך שלנו, תקופת ההתלבטות והחפוש בחנוך, הראייה לחקירה מיוחדת, היא, מוריה וספרי הלמוד שלה". | כך נגמרה דרך חייו בהוראה של אחד המורים הראשונים. צנוע וענו עושה מלאכת ה' באמונה, ומנסה כחו גם בחבור ספרי לימוד. קשה היתה דרכו, ובכל זאת כשאני מעיין באוטוביוגרפיה שלו, שהשאיר בכתובים, אינני יכול למצוא שום התמרמרות נגד מי שהוא. דומה כאלו כותב אותו אדם אחר, שלא בו פגעו חצים שונים בעודו מתהלך בתומו. שמח הוא על שזכה להעמיד בנים ובני בנים עוסקים בחכמה ובהוראה. לא גדולות ונצורות פעל ר' יוסף מנחם אשבל על שדה החנוך. ואולם בן נכבד הוא לתקופה בחנוך, תקופתו של הרי"מ פינס, שאצלה הרבה מרוחה גם על החנוך שלנו, תקופת ההתלבטות והחפוש בחנוך, הראייה לחקירה מיוחדת, היא, מוריה וספרי הלמוד שלה". | ||
אבני הדרך בחייו, לא מציגים חסיד חב"ד קלאסי. וכמובן אין מצב להשוואה עם הרב שלמה יוסף זווין שהיה מהמקורבים ביותר לרבותינו, ומחשובי רבני חב"ד, אלא שהיה גם טיפה קאפוסט וטיפה ציוני [[משתמש:קאגאן|קאגאן]] - [[שיחת משתמש:קאגאן|שיחה]], 12:56, ו' בטבת, ה'תשפ"ד 12:56, 18 בדצמבר 2023 (UTC) | אבני הדרך בחייו, לא מציגים חסיד חב"ד קלאסי. וכמובן אין מצב להשוואה עם הרב שלמה יוסף זווין שהיה מהמקורבים ביותר לרבותינו, ומחשובי רבני חב"ד, אלא שהיה גם טיפה קאפוסט וטיפה ציוני [[משתמש:קאגאן|קאגאן]] - [[שיחת משתמש:קאגאן|שיחה]], 12:56, ו' בטבת, ה'תשפ"ד 12:56, 18 בדצמבר 2023 (UTC) | ||
:::חיפוש בגוגל גם אני יודע לעשות (יתירה מזו, אם היית טורח לפתוח את הקישורים שציינתי לעיל, היית רואה שהדברים היו לנגד עיני ולא היית צריך לטרוח להעתיק אותם...), ואני מודע לצורה שבה אנשים הלעוטים בציונות כותבים. תנקה את רעשי הרקע ותתייחס לעובדות, ותיווכח בכך שאני צודק ביחס לזה שהיה חב"דניק מרישא עד גמירא ועמד בתמותו. ביחס לדוגמא שהבאתי מזווין, אל תטעה - לא ניסיתי להשוות ביניהם כאילו הוא גדול כמותו או מתקרב אליו בחסידות או בפרישות בלימוד או בגאונות, הבאתי רק דוגמא לכך שהיותו של האדם ציוני אינו פקטור בהחלטה האם הוא זכאי לערך או לא. וזווין כמובן אינו היחיד ויש כמותו עשרות רבות של חסידי חב"ד שהציונות דבקה בהם מי יותר ומי עוד יותר. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 17:41, ו' בטבת, ה'תשפ"ד 17:41, 18 בדצמבר 2023 (UTC) | :::חיפוש בגוגל גם אני יודע לעשות (יתירה מזו, אם היית טורח לפתוח את הקישורים שציינתי לעיל, היית רואה שהדברים היו לנגד עיני ולא היית צריך לטרוח להעתיק אותם...), ואני מודע לצורה שבה אנשים הלעוטים בציונות כותבים. תנקה את רעשי הרקע ותתייחס לעובדות, ותיווכח בכך שאני צודק ביחס לזה שהיה חב"דניק מרישא עד גמירא ועמד בתמותו. ביחס לדוגמא שהבאתי מזווין, אל תטעה - לא ניסיתי להשוות ביניהם כאילו הוא גדול כמותו או מתקרב אליו בחסידות או בפרישות בלימוד או בגאונות, הבאתי רק דוגמא לכך שהיותו של האדם ציוני אינו פקטור בהחלטה האם הוא זכאי לערך או לא. וזווין כמובן אינו היחיד ויש כמותו עשרות רבות של חסידי חב"ד שהציונות דבקה בהם מי יותר ומי עוד יותר. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 17:41, ו' בטבת, ה'תשפ"ד 17:41, 18 בדצמבר 2023 (UTC) |