עריכת הדף "שיחה:המלך בשדה"
דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 3: | שורה 3: | ||
הוספה לערך: | הוספה לערך: | ||
באחד השנים בעקבות דברי חריפים של אחד מגדולי התורה ב[[חודש אלול]], מחה הרבי ואמר: המלך עומד בשדה, מראה לכל [[יהודי]] פנים שוחקות, ועומד לו אדם זה וצועק ומבזה את בן המלך, שומו שמים, והתירוץ - שאינו יודע את משלו של אדמו"ר הזקן, וגם אם היה יודע מי היה יודע אם לא היה אומר איפכא מסתברא...{{ | באחד השנים בעקבות דברי חריפים של אחד מגדולי התורה ב[[חודש אלול]], מחה הרבי ואמר: המלך עומד בשדה, מראה לכל [[יהודי]] פנים שוחקות, ועומד לו אדם זה וצועק ומבזה את בן המלך, שומו שמים, והתירוץ - שאינו יודע את משלו של אדמו"ר הזקן, וגם אם היה יודע מי היה יודע אם לא היה אומר איפכא מסתברא...{{הערת שוליים|1=[http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=439 וידיאו] הרבי קרא להם "מי שאינ וראוי להוראה ומורה", ואינו יודעים מהכל של דברי חכמים בנחת נשמעים, ומהדין ב[[שו"ע]] הוכח תוכיח את עמית ואל תשא עליו חטא, שיש לדבר באופן יפה, אך חודש אלול הוא חודש הרחמים,ובימים אלו בו נגזרים לעם ישראל שנה טובה ומתוקה ח"ו מלקטרג ומלפתוח פה לשטן.}} --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ל' באב ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 00:43, 10 באוגוסט 2010 (UTC) | ||
היה בשיחה היומית או משהו דומה? אתמול השתתפתי בפארבריינגען שם הוזכר העניין בהרחה בשם הרבי. --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|שיחה]]) 01:20, 10 באוגוסט 2010 (UTC) | היה בשיחה היומית או משהו דומה? אתמול השתתפתי בפארבריינגען שם הוזכר העניין בהרחה בשם הרבי. --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|שיחה]]) 01:20, 10 באוגוסט 2010 (UTC) | ||
שורה 27: | שורה 27: | ||
== מעלת הירידה (עריכה לפני הכנסה לגוף הערך) == | == מעלת הירידה (עריכה לפני הכנסה לגוף הערך) == | ||
מלשון המשל משמע שהימצאותו של המלך בשדה היא לכתחילה שאינו כותב ש"המלך '''יוצא''' לשדה" אלא "קודם בואו לעיר" אף שלכאורה בנמשל הרי המלך נמצא כל העת למעלה (בהיכל מלכותו) ורק בחודש אלול יוצא? | |||
:והביאור בזה, | :והביאור בזה, | ||
הן אמת שמציאותו של המלך מצד עצמו הוא בהיכל מלכותו - בעולמות עליונים שם מאיר גילוי אורו (שבהיכל מלכותו המלך הוא לבוש | הן אמת שמציאותו של המלך מצד עצמו הוא בהיכל מלכותו - בעולמות עליונים שם מאיר גילוי אורו (שבהיכל מלכותו המלך הוא לבוש ו'מאיר' בכל הדר תפארתו). אולם מצד כוונת ה[[עצמות]] שהוא למעלה מגדר גילוי והעלם ולמעלה מכל תואר (גם מתוארים וגילויים של כתר מלכות ולבושיו והדר יופיו ותפארתו) עיקר הכוונה והתענוג הוא דווקא במעשה התחתונים ותשובתם. ואדרבה, זו היא הסיבה שעוזב את היכל מלכותו ויורד לשדה כי שם עיקר התענוג. (ואם כן אף שמצד ה'גילויים' ה'אור' הרי היציאה לשדה היא ירידה מצד ה'עצמות' אדרבה שם הוא נמצא כי שם עיקר תענוגו וכוונתו).{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1344.}} | ||
העילוי שפועל עבודת אנשי השדה והמדבר (אני לדודי) ובגילוי המאיר עליהם בשלש הדרגות (ודודי לי)....{{הערה|שם=כ"ו}} | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |