עריכת הדף "רמ"ח איברין דמלכא"
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==ענינם== | ==ענינם== | ||
− | [[הקב"ה]] נקרא בשם [[אדם]], כנודע ממעשה מרכבה, שם נאמר "על דמות הכסא דמות כמראה אדם", ומן הצד השני ידוע כי "אין לו גוף". והענין הוא כי [[הקב"ה]] מצד עצמו נעלה מכל התחלקות לספירות, ו"לאו מכל אלין מדות איהו כלל", אלא שבהתלבשות [[אור אין סוף]] | + | [[הקב"ה]] נקרא בשם [[אדם]], כנודע ממעשה מרכבה, שם נאמר "על דמות הכסא דמות כמראה אדם", ומן הצד השני ידוע כי "אין לו גוף". והענין הוא כי [[הקב"ה]] מצד עצמו נעלה מכל התחלקות לספירות, ו"לאו מכל אלין מדות איהו כלל", אלא שבהתלבשות [[אור אין סוף]] בעולם האצילות (ובפרט ב[[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]]) מתלבש הוא במאתים ארבעים ושמונה כלים, שהם בבחינת "רמ"ח איברין דמלכא". כאשר נמשך [[אור אין סוף]] ומתלבש בבחינה זו נקרא הוא בבחינת [[אדם]], וזהו דמות האדם שעל ה[[כסא]]. |
מבואר כי רמ"ח איברים אלו הוא התכללות של תשע ספירות של [[זעיר אנפין]]. שכל אחד מן תשע ספירות אלו נכלל מתשע הספירות, וכל אחד מספירות פרטיות אלו כלול מ[[ראש תוך סוף]], ונמצא שאלו הם רמ"ג, ויחד עם [[ה' חסדים]] המגדילים הוא בבחינת רמ"ח איברין דמלכא. | מבואר כי רמ"ח איברים אלו הוא התכללות של תשע ספירות של [[זעיר אנפין]]. שכל אחד מן תשע ספירות אלו נכלל מתשע הספירות, וכל אחד מספירות פרטיות אלו כלול מ[[ראש תוך סוף]], ונמצא שאלו הם רמ"ג, ויחד עם [[ה' חסדים]] המגדילים הוא בבחינת רמ"ח איברין דמלכא. |