לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
עשרים וחמש
"
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{{מספר | תמונה = מספר 25.png }} המספר '''עשרים וחמש''' הוא מספר שווה ערך ב[[גימטריא]] לתיבה 'כה' המורה על גילוי, ורומז לביטול של הטבע לאלוקות שלמעלה ממנו, [[יחודא עילאה]]{{הערה|'ואתה ברחמיך הרבים' חנוכה תשמ"ח. תקוני זוהר תי"ג (כט, רע"א). זח"ג רסד, ב. עץ חיים שער כא. לידת המוחין פ"ב (לקוטי תורה במדבר י"ח ריש ע"ד).}}. ==בתורת החסידות== בתורת החסידות מוסבר על יסוד דברי הזוהר, שהמספר כ"ה מורה על האלוקות שלמעלה מהטבע, [[יחודא עילאה]], מה שבא לידי ביטוי בכך שהפסוק [[שמע ישראל]] שעוסק ביחוד שמו יתברך, כולל כ"ה אותיות. על יסוד זה מבואר גם שזהו הטעם הפנימי לכך שהנס של נצחון המלחמה ב[[חנוכה]] התרחש בכ"ד כסלו, אך חז"ל קבעו את החג על נס פך השמן שהוא במספר כ"ה דווקא, המורה על [[יחודא עילאה]] גילוי האלוקות שלמעלה מהעולם{{הערה|מאמר 'ואתה ברחמיך הרבים' תרח"ץ, וביאורו במאמר ד"ה זה משנת תשמ"ח.}}. רבי [[לוי יצחק שניאורסון]] מבאר על פי הקבלה, שה[[ראשי תיבות]] של [[אברהם]] [[יצחק]] [[יעקב]] ו[[דוד]], שהם [[רגלי המרכבה|ד' רגלי המרכבה]] המקבילים ל[[חסד]] [[גבורה]] [[תפארת]] ו[[מלכות]] כנגד 4 האותיות של שם הוי', הם ב[[גימטריא]] כ"ה (א-י-י-ד, '''א'''ברהם '''י'''צחק '''י'''עקב '''ד'''וד), בחינת 'כה יהיה זרעך'{{הערה|לקוטי לוי יצחק, הערות לספר הזהר בראשית עמוד סד.}}. מספר זה קשור גם עם גילוי ה[[ה' חסדים]] כפי שכל אחד [[התכללות|כלול]] מכולם (5X5) (וכאשר כל המידות הן בשלימות, שהרי כל מידה כלולה מעשר, עולה המספר ל-250, וזהו סוד מה שכתוב בזוהר במקומות שונים על 'מאתיים וחמישים עולמות'){{הערה|סידור עם דא"ח סדר סעודות שבת עמוד רב.}}. בנוסף מבואר, כי מספר זה קשור עם [[יחוד זו"נ]], שכולל את הגימטריא של תיבת 'זו' ו'[[זה]]'{{הערה|מבואר בקשר עם תיבת [[מזוזה]] שכוללת בתוכה ב' תיבות אלול.}}, אשר פירושם שווה אלא שתיבה אחת בלשון זכר ותיבה אחת בלשון נקבה, וכנסת ישראל נקראת 'זו' כמו שכתוב "נחית בחסדך עם '''זו''' גאלת", וכמו שכתוב "עם '''זו''' יצרתי לי", והיא מתחברת עם הקב"ה שנקרא בחינת 'זה' כמו שכתוב "'''זה''' א-לי ואנוהו", וזהו על ידי התורה והמצוות{{הערה|1=[https://chabadpedia.co.il/images/1/18/%D7%95._%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D_-_%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%94.pdf אור התורה ואתחנן דברים חלק ו' עמוד ב'רפב (עמוד 117)]. [https://chabadpedia.co.il/images/d/db/%D7%91_%D7%95%D7%99%D7%A9%D7%9C%D7%97_-_%D7%95%D7%99%D7%97%D7%99.pdf אור התורה חנוכה עמוד שלא בסופו (בראשית חלק ב' עמוד 661 (223)].}}{{הערה|וראה במכתב ר' לוי יצחק לבנו הרבי לרגל מלאות שנה לנישואיו, לקוטי לוי יצחק אגרות עמוד שכ, שעל ידי היחוד של 'זה' (החתן) ו'זו' (הכלה) נעשה המספר כ"ה, "כה יהיה זרעך", ובאים לבנים ובני בנים דור ישרים יבורך. וראה שם עמוד רז, שרבי לוי יצחק הורה לבנו הרבי ללמוד ביום החופה את '''פרק כ"ה''' בתניא, וכבר ציין הר' מנחם מענדל רייצעס שבהלכות אישות לרמב"ם יש כ"ה פרקים, ואילו בהלכות גירושין (שענינם הוא הפירוש שהאשה (זו) נותרת לבדה, יש בהם י"ג פרקים כמנין זו.}}. עם זאת, מבואר בחסידות שהביאור של תיבת כה מורה על גילוי שאינו שלם, כפי שחז"ל מדייקים מכך שכל הנביאים התנבאו ב'כה' ("כה אמר ה'"), שהוא לשון של דימוי והשערה, לעומת משה רבינו שהתנבא ב'זה' ("זה א-לי ואנוהו") שהוא לשון גילוי ברור וודאי, שקשור עם [[ספירת המלכות]], ולכן העולם נברא בתאריך כ"ה באלול דווקא, והיא אספקלריא שאינה מאירה ועל כך נאמר בתחילת הבריאה "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו", שדמות אינה הדבר בעצמו אלא בדומה לו (ורק על ידי עבודת האדם ניתן להמשיך את היחוד האלוקי בתוך הבריאה, שזו היתה פעולה אדם הראשון בראש השנה ועל דרך זה בכל שנה מחדש על ידי העבודה של בני ישראל){{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/4001380908 לקוטי תורה ניצבים מז, ב].}}. ==יובל ה-25== הרבי ציין במספר הזדמנויות את המספר כ"ה כסיום של תקופה, שזהו זמן של חשבון וסך הכל ממה שנעשה במשך תקופה זו, וקבלת החלטות מה לעשות מכאן ולהבא, ואת הצורך לנצל זאת להתעוררות בעניני תורה ומצוות ויראת שמים{{הערה|שיחת שבת פרשת ויקרא, שבת זכור, ט' אדר שני תשכ"ה.}}. בשנת [[תשי"ד]], בה צויינו חצי יובל שנים ל[[חתונת הרבי והרבנית]], [[התוועדות עם הרבי|התוועד הרבי]] התוועדות פתאומית{{הערה|בעקבות בקשתה של אמו, [[הרבנית חנה]]. בצילא דמהימנותא קובץ ב'.}}, בה סיפר על מנהגי הרבי הריי"צ ביום החתונה, כשהוא הוסיף והתבטא באופן מיוחד על יום נישואיו. כך גם שלח הרבי לאישים שונים מכתבי ברכה לרגל ציון [[יום נישואין|יובל ה-25 לנישואין]]{{הערה|1=ראו לדוגמא [https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/289188/jewish/Wishes-for-25th-Wedding-Anniversary.htm מכתב לר' זלמן יפה] (אנגלית)].}}. ==ראו גם== *[[תהלים כ"ה]] {{הערות שוליים}}
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:הערה
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:הערה/קוד
(
עריכה
)
תבנית:הערות שוליים
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:הערות שוליים/מרחב שם
(
עריכה
)
תבנית:מספר
(
עריכה
)
יחידה:Arguments
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:הערה
(
עריכה
)
יחידה:פרמטרים
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)