לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
מלכות שבתפארת
"
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
'''מלכות שבתפארת''' - הוא התכללות ספירת המלכות בספירת התפארת. שעל ידי שמכניסים את ה[[מלכות]] ב[[תפארת]] - שמכניסים את ה[[אור]] האלוקי הבלתי מוגבל שזה [[תפארת]] בתוך כלי מוגבל שזה [[מלכות]] מביאים את ה[[גאולה]]. ==ספירת המלכות== '''[[ספירת המלכות]]''' - [[מלכות]] אין לה משל עצמה כלום וכל עניינה להיות 'כלי' ולקבל את ה[[אור]] של שאר ה[[ספירות]] שלמעלה ממנה בה היא מקבלת את חיותה, אולם ביחד עם זאת [[מלכות]] עניינה להשפיע ולהחיות את העולם שתחתיה, שאז במצב זה היא מצטמצמת ויורדת לתת חיות וגילוי אלוקות לעולם הבריאה. נמצא ש[[מלכות]] עניינה לקבל את ה[[אור]] הבלתי מוגבל, ולהשפיע ולהחיות את העולמות שמתחתיה. ===הסיבה לשמה=== הסיבה שחכמי הקבלה קראו לספירה זו "[[מלכות]]" היא לפי שהיא מבטאת את עניין המלוכה, [[מלך]] הוא נעלה מאוד לגבי העם, והוא נעלה באין ערוך מעמו, שעליו נאמר: "משכמו ומעלה גבוה מכל העם" שאפילו המידות (הדרגה הנמוכה של ה[[מלך]]) הם גבוהים ונעלים יותר מה[[שכל]] של העם (הדרגה הגבוהה של העם), יוצא שכל הכוחות של ה[[מלך]] נעלות וגבוהות באין ערוך מהעם{{הערה|1=ראה מאמר ד"ה ביום עשתי עשר מלוקט ח"ג.}} ה[[מלך]] הוא מולך על העם, ש"אין מלך בלא עם", ו"עם" מלשון "עוממות" לשון פירוד והבדלה, שה[[מלך]] כנזכר לעיל הוא גבוה לגמרי מהעם והעם הם נפרדים ממנו אך בכל זאת הם בטלים אליו. זוהי ספירת ה'[[מלכות]]' למעלה, מלכותו של [[הקב"ה]]. ===התגלותה בעולם=== גילוי דרגה זו למטה בעולם נעשית על ידי כמה אופנים, ומהם: '''א.''' עבודת ה' באופן של [[קבלת עול]] של עבד פשוט. שעל ידי עבודה זו מגלים את דרגת ספירת ה[[מלכות]]. '''ב.''' ב[[תקיעת שופר]] ב[[ראש השנה]] - על ידי שממליכים את ה[[מלך]] אז נעשית 'בניין המלכות' מחדש, דהיינו שעל ידי ה[[תקיעת שופר]] מתעוררת ה[[נשמה]] וה[[יהודי]] מקבל עליו את מלכותו של ה[[קב"ה]] ו'''בונה''' ומחדש את ספירת ה[[מלכות]]. ו'''ג.''' העיקר הוא על ידי מצוות "שום תשים עליך מלך" שה[[מלך]] הוא בטל ל[[קב"ה]] "ובו ועל ידיו בטלים ישראל לקב"ה", דהיינו מחמת זה שה[[מלך]] בטל בתכלית ל[[קב"ה]] לכן מתבטלים על ידיו כל [[בני ישראל]]. ושלימות גילוי המלוכה של [[הקב"ה]] על ידי [[מלך]], הוא [[לעתיד לבוא]] על ידי [[מלך המשיח]] שאז לא יהיה העלם והסתר כלל. ==ספירת התפארת== '''ספירת התפארת''' עניינה למעלה בעולם האצילות היא ''''התכללות המידות'''', דהיינו שבכוחה של הספירה לאחד ולחבר את שני המידות [[חסד]] ו[[גבורה]], שהמידות [[חסד]] ו[[גבורה]] הם שני מידות הפכים, כי מידת ה[[חסד]] עניינה להשפיע ולהאיר, לעומת זאת מידת ה[[גבורה]] ענינה '[[צמצום]]' ו'דין', וכדי ששני ספירות הללו יתחברו זהו על ידי ספירת ה[[תפארת]]. ===שורש הספירה=== הכוח והיכולת לחבר בין שני מידות הפכים ומנוגדים זה לזה בגלל ששורש מידת ה[[תפארת]] טמונה ב''''קו האמצעי'''' שקו זה יכול להיות מהדרגה העליונה ביותר עד הדרגה התחתונה ביותר ללא שינויים כלל. כי ככל שהדבר גבוה יותר הוא יכול לרדת נמוך יותר, וה'''<nowiki/>'קו האמצעי'''' הוא מבטא את פנימיות [[סדר ההשתלשלות]], מספירת ה[[כתר]] עד ספירת ה[[מלכות]]. ובקו זה ספירות [[תפארת]] ו[[מלכות]] נמצאות באותה דרגה בשווה, שזה מדגיש את תפקיד ה'''<nowiki/>'קו האמצעי'''' שהוא כגשר המחבר בין כל ה[[ספירות]], {{הערה|ולכן הת"ת במידות היא מידת הרחמים, שזה לא חסד בתוקפה או גבורה בתוקפה ללא שילוב, אלא התכללותם, וזה יוצר את מידת הרחמים שמצד אחד מתעורר ברצון לתת (מתוך רחמים) אך זה רק למי שראוי לרחם עליו (לעני וכדו' לא לאדם עשיר, שאחרת זה רק חסד וכן להיפך.}} ===ענין הספירה=== על [[תפארת]] נאמר{{הערה|1=ברכות נח, א.}} '''"תפארת זו מתן תורה"''', וההסברה בזה הוא, על אף שהיא ירדה לעולם הגשמי והתלבשה בעניינים ארציים, היא נותרה ללא שינוי במהותה – קדושתו וטהורתו של ה[[קב"ה]]. הדבר מקביל לאופן שבו ספירת ה[[תפארת]] יורדת לדרגות הנמוכות ביותר מבלי להשתנות. ===חיבור המלכות שבתפארת=== כאשר ספירת ה[[מלכות]] נכללת בספירת ה[[תפארת]], נוצר דגש על עוצמתה של מידת ה[[תפארת]]. משילוב זה נוצר ה[[רחמים]], שהם מהות ופנימיות ה[[תפארת]], לצאת אל הפועל ולהשפיע באופן ממשי בעולם התחתון. כך מתבטאים ה[[רחמים]] בפעולות של נתינת [[צדקה]] ואוכל לעניים, ובכך הם באים לידי ביטוי מעשי ומוחשי. ==בעבודת האדם כהכנה לגאולה== ב[[דבר מלכות תזריע מצורע]] [[תנש"א]] מסביר הרבי את תפקידינו ב[[דור השביעי]] כהכנה ל[[גאולה]]. הרבי מסביר בשיחה - שעניין הנגעים שורשו מגיע מאור גבוה מאוד, ובגלל שאין '[[כלי]]' לאור גבוה זה משתלשל מזה מצב בחיצוניות בלבד לא טוב -ענין ה'נגעים', וכך הרבי מקשר זאת לענין של גילוי הא' ב[[גולה]]: ה[[גלות]] עניינה אור נעלה גבוה מאוד בלתי מוגבל (גאולה) ובגלל שאין 'כלי' לאור זה -משתלשל מצב לא שבחיצוניות לא טוב, [[גלות]], תפקידינו הוא להכניס את האור נעלה זה בתוך 'כלים' ועל ידי זה מגלים את העניין האמיתי של ה[[גלות]] -ה[[גאולה]]. הרבי מקשר זאת לעניין של ''''[[מלכות שבתפארת]]'''' שתפקידינו במשך הגלות הוא - להכניס את ה[[תפארת]] (האור האלוקי) ב[[מלכות]] (כלי), ועל ידי זה מביאים את ה[[גאולה]]. מידת ה[[תפארת]] כנ"ל היא כנגד ה[[תורה]], [[לימוד תורה]], ו'[[מלכות]]' היא (שלימותה ב)מלך המשיח, ומובן מזה, שבהתכללות שני הספירות יחדיו התוצאה שתהיה היא - לימוד תורה בענייני מלך המשיח והגאולה השלימה. הרבי מסביר, שהלימוד (באופן) הזה "היא הדרך הישרה הקלה והמהירה לפעול ביאת משיח צדקינו בפועל ממש". ==ראו גם== *[[מ. מ. ש הוצאה לאור]] ==לקריאה נוספת== [[דבר מלכות תזריע מצורע]] {{גאולה ומשיח}} {{הערות שוליים}} [[קטגוריה:ספירת התפארת]] [[קטגוריה:ספירת המלכות]] [[קטגוריה:מגלות לגאולה]] [[en:Malchut SheBetiferet]]
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:*
(
עריכה
)
תבנית:גאולה ומשיח
(
עריכה
)
תבנית:הערה
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:הערה/קוד
(
עריכה
)
תבנית:הערות שוליים
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:הערות שוליים/מרחב שם
(
עריכה
)
תבנית:ניווט קבוצות
(
עריכה
)
תבנית:שורה אחת
(
עריכה
)
יחידה:Arguments
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:הערה
(
עריכה
)
יחידה:פרמטרים
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)