עריכת הדף "יסוד דא"ק"

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
'''יסוד דא"ק''' הוא [[ספירת היסוד]] של [[אדם קדמון]] ועל ידה מושפע [[שם מ"ה]] שעל ידו תיקון [[שבירת הכלים]].
'''יסוד דא"ק''' הוא [[ספירת היסוד]] של [[אדם קדמון]].


==שורש המצוות==
==שורש המצוות==
מבואר כי ענין [[מלכות דא"ק]] הוא השורש ל[[מלכות דאצילות]] שהוא מקור [[נשמה|נשמות]] ישראל. וענין יסוד ד[[אדם קדמון]] הוא שורש לענין ה[[מצוות]]. {{מקור}}
מבואר כי ענין [[מלכות דא"ק]] הוא השורש ל[[מלכות דאצילות]] שהוא מקור נשמות ישראל. וענין יסוד דא"ק הוא שורש לענין ה[[מצוות]].


==בבחינת יוסף==
==בבחינת יוסף==
באופן כללי, [[יוסף הצדיק]] הוא בבחינת יסוד{{הערה|כמ"ש "וצדיק יסוד עולם".}}. בזמן הזה, הוא בבחינת יסוד ד[[אצילות]], ולעתיד לבוא יתעלה להיות בבחינת '''יסוד דא"ק'''. דבר זה מרומז בפסוק:{{ציטוטון|והיה אור הלבנה כאור החמה}}{{הערה|ליקוטי תורה פרשת צו, י', ג'.}}.
ענין [[יוסף]] הוא בבחינת יסוד דא"ק, לעומת ה[[שבטים]] שענינם הוא [[מלכות דא"ק]]. וזהו ענין "ויוסף הורד מצרימה" שיסוד דא"ק ירד עד בחינת גרון ד[[אריך אנפין]] ד[[קליפה]] שהוא ענין [[פרעה]], העורף העליון. וענין שר המשקים ושר הטבחים ושר האופים שהם ג' שרי פרעה הוא שהם יונקים מן העורף. וכשנתעלה יוסף בירר וחתך יניקת ג' שרי פרעה מן העורף, לבלתי יוכלו להמשיך שפע לעורף עוד. וזהו "כי רוממות אל" המשיך בגרון בג' שרים דקדושה, ועל ידי זה היה חרב פיפיות להפריד יניקת ג' שרי פרעה, ולברר בחינת אחוריים ד[[אריך אנפין]].
 
ענין [[יוסף הצדיק|יוסף]] הוא בבחינת יסוד דא"ק, לעומת ה[[שבטים]] שעניינם הוא [[מלכות דא"ק]]. על פי חלוקה זו, מוסבר הפסוק {{ציטוטון|ויוסף הורד מצרימה}}: יסוד ד[[אדם קדמון]] ירד עד בחינת [[פרעה]], העורף העליון{{הערה|זוהי בחינת גרון דאריך אנפין דקליפה}}. מבחינת פרעה זה, יונקות דרגות "שר המשקים", "שר הטבחים" ו"שר האופים", ומשפיעות את האור האלוקי למקום הקליפות. כאשר יוסף מתעלה לדרגתו בא"ק, הוא חותך את יניקת ג' שרי פרעה מן העורף, וגורם לכך שההשפעה תגיע רק באופן פנימי (לבני ישראל) ולא בדרך [[אחוריים]] (למצריים).
{{מקור}}


==המשכה של עולם התיקון==
==המשכה של עולם התיקון==
ענין [[ז' מלכין קדמאין]] של [[עולם התוהו]] נמשך מ[[מלכות דא"ק]]{{הערה|שכיוון שהיו מלכים מובן כי ענינם היה המלוכה, כלומר ששורשם הינו מבחינת מלכות.}}. לעומת זאת, המלך השמיני (הדר), נמשך מיסוד דא"ק, ובשל כך לא נאמר בו "וימת". כי מוות רומז על ה[[שבירת הכלים|שבירה]], ואילו הדר הוא משורש נעלה יותר ובו אין את עניין השבירה אלא דווקא את עניין ה[[תיקון]], והוא תחילת [[עולם התיקון]]. {{מקור}}
ענין [[ז' מלכין קדמאין]] של [[עולם התוהו]] הוא מן [[מלכות דא"ק]]. שכיוון שהיו מלכים מובן כי ענינם היה ה[[מלוכה]] ושורש הוא מן [[מלכות דא"ק]]. ומלך השמיני שהוא הדר, שבו לא נאמר "וימת" הוא המשכה מיסוד דא"ק, שהוא השורש ל[[עולם התיקון]], בבחינת [[שם מ"ה]].
 
==קישורים חיצוניים==
*[http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43365&st=&pgnum=286&hilite= סידור עם דא"ח שער המילה קלט, ד ואילך]


==ראו גם==
==ראו גם==
שורה 20: שורה 14:
[[קטגוריה:א"ק]]
[[קטגוריה:א"ק]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:ספירת היסוד]]
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)