עריכת הדף "
חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 15
"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{{ארכיון אולם דיונים}} == עריכה על "צורת הדף" == מדוע לא העתיקו עדיין את האפשרות לערוך על צורת הדף" כבוויקיפדיה? וכמו כן, ראיתי שיש שם אפשרות שכשמתחילים לעשות לינק הוא נותן מיד את כל הערכים הקיימים. וכן כאשר עושים תבנית. [[מיוחד:תרומות/47.21.53.50|47.21.53.50]] 05:20, 21 בדצמבר 2015 (UTC) :אפשרי למשתמשים רשומים. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 10:52, 21 בדצמבר 2015 (UTC) ::למיטב ידיעתי שתי האפשרויות אינם קיימים כלל.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:08, 21 בדצמבר 2015 (UTC) :::צריך להתקין, אבל זה אפשרי. אני התקנתי את אפשרות ההשלמה של תבניות וערכים מקושרים וזה עובד מצויין. לא זוכר כבר איך עושים את זה ואפשר לשאול את שייע. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:41, 21 בדצמבר 2015 (UTC) ::::תגובה מאוחרת, השלמה אוטומטית אפשרית למשתמשים רשומים, להיכנס לחשבון, ולאחמ"כ להכנס ל'העדפות' וללשונית 'גאדג'טים'. [http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:%D7%94%D7%A2%D7%93%D7%A4%D7%95%D7%AA#mw-prefsection-gadgets לינק ישיר]. לסמן את התיבה שליד האפשרות ' השלמה אוטומטית'. לגבי עריכה על 'צורת הדף', כשנמצא מתכנת שיואל לטפל ב[[חב"דפדיה:פיתוח התשתית]] גם זה יגיע בעז"ה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ג בטבת ה'תשע"ו 23:14, 4 בינואר 2016 (UTC) == חישוב מסלול מחדש... == ב"ה אנו עומדים על סף ה6,000 ערכים בחב"דפדיה, אך נראה לי שכעת, רגע לפני השקת ערך זה, צריך לעצור ולתת מבט לאחור: אנו עומדים עם עשרות! ערכים חסרים הלקויים בחסרון מידע בסיסי. הפורטל המרכזי והפעיל ביותר בחב"דפדיה הוא: פורטל אישים... אבל [[פורטל:תורת החסידות]] עומד בשיממונו, {{ציטוטון|מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד}}? האמנם?!! כמו כן חסרים ערכים בסיסיים בגאולה ומשיח, והאם אכן אנו מוכנים לשעוט הלאה מ{{ציטוטון|תוך דגש על ענייני גאולה ומשיח}} ולפרסם {{מונחון|בכל העולם|חב"<noinclude>ד אינפו ובית משיח}} שהגענו לערך ה6,000, כאשר רוב הערכים אינם ראויים לעלות על שולחן מלכים?!! צריך לעבור מחדש על הערכים הללו, להחליט מה ראוי לערך ומה לא, אלו ערכים ראויים להתקיים במתכונתם ואלו להשתנות ולהתהוות למהות אחת עם ערכים דומים, שיתכן ששם הם ימלאו את תפקידם באופן היותר ראוי. אלו המעונינים להצטרף למיזם זה יודיעו על כך, ובעז"ה בימים הקרובים יפתח דף מיזם.... • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 10:11, 22 בדצמבר 2015 (UTC) :דברים כדרבנות, אך בהתחשב במשאבי האנוש העומדים לרשותנו - כל אחד תורם במה שנוח לו וקצת קשה 'לכוון' בכח את העורכים למקומות שאנחנו רוצים. מה שיהיה הכי יעיל לכאורה הוא יצירת דף בו ירוכזו כל הערכים שצריכים 'כתיבה מחדש' (בדומה לדף 'בקשת ערכים', ומי שיחפש במה להשקיע, תהיה לו הכוונה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 11:00, 22 בדצמבר 2015 (UTC) ::גם אני מסכים עם הנ"ל (ראה פיסקה 5900 לעיל) אכן גם מה שכתב 'להתראות' נכון. ראו שם לעיל שאכן ציינתי להרבה מהם.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:46, 22 בדצמבר 2015 (UTC) :::למסקנה, נראה ש'''כל''' המשתתפים הפעילים מסכימים!!! {{קריצה}}. :::אכן אי אפשר לדרוש בכח, אבל צריך שכל אחד יתרום את עצמו...• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 22:01, 22 בדצמבר 2015 (UTC) ::::אולי אפשר לעשות פרויקט תקופתי, בו נתעסק בערכים סביב נושא אחיד. כמו לדוגמא שבתקופה הקרובה 'נתלבש' על ערכים סביב חודש אדר, פורים, מגילת אסתר, מרדכי וכו'--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:12, 23 בדצמבר 2015 (UTC) {{שבירה}} לרגל חג הפסח, {{מונחון|תנועת|the movement}} [[חב"ד]] [[ליובאוויטש]] מודיעה: כי הגיע הזמן להסתער על ערכים כמו [[עשרת המכות]] ושות', ולהפציץ ערכים בנושאים הקשורים ב[[יציאת מצרים]] בתוכן יהודי וחסידי!! <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 22:45, 20 באפריל 2016 (UTC) == אולימפיאדה == הערוך [[אולימפיאדה]] כבר הרבה זמן שאינו נמצא בשום קטגוריה, יש למישהו רעיון לאיזה קטגוריה ערך זה מתאים..--[[משתמש:די העכסטע צייט|די העכסטע צייט]] - [[שיחת משתמש:די העכסטע צייט|שיחה]] 21:14, 2 בינואר 2016 (UTC) :לכאורה - {{ללא קוד ויקי|[[קטגוריה:מושגים כלליים]]}}. • [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 00:12, 3 בינואר 2016 (UTC) טופל. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ג בטבת ה'תשע"ו 23:10, 4 בינואר 2016 (UTC) == אפליקציה == מה דעת המנהלים וכו', על פיתוח אפליקציה לאתר, כמה אנשים אמרו לי שאין להם דפדפן בעיקרון, אבל אם היה אפ' הם היו משתמשים בה..• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 03:31, 3 בינואר 2016 (UTC) :הרעיון מצוין. הבעיה היא העלות... חשבתי לגייס תרומות, יצרתי קשר עם כמה מפתחים. הבעיה שאין תקציב לאתר ודבר כזה עולה מינימום 10,000 ש"ח (וזה עוד נחשב מחיר זול, ביחס לשוק האפליקציות). כששמעתי את זה ירדתי מהרעיון... כידוע האתר הזה מופעל בהתנדבות, ואת השרתים ממן חב"דאינפו כך שאין לנו תקציב שוטף. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ג בטבת ה'תשע"ו 23:09, 4 בינואר 2016 (UTC) ==שאלה מאוד מציקה== הערך העיקרי והחשוב מכל - [[הרבי]] - זכה נכון לשעת כתיבת השורות ל-528,972 צפיות. לו נניח שמתוכם היו רק 10% מחוץ לחב"ד (כנראה יותר), מדובר בלמעלה מחמישים אלף יהודים. אפשר לשער שמתוכם אלפים רבים לא כ"כ הבינו (בלשון המעטה) מדוע מופיע התואר "שליט"א" בכותרת הערך... (ומי יודע אם לא נכנסו לחב"דפדיה רק בשביל למצוא את התשובה לתמיהה זו). בפועל, לאחר חיפוש הכי מקיף הערכים שאמורים להסביר למתפלא את התמיהה הנ"ל הם: [[חיים נצחיים במלך המשיח]] ו[[נכסה וחוזר ונגלה]]. כבר במבט ראשון ברור שאין בערכים האלו כדי להסביר את הנושא, אפילו לא חלקית... הדבר היחיד שעלול לספק את המתפלא הוא - אם ייכנס לערך [[חי וקיים (קובץ)]], '''יכנס''' לקישור המופיע בו, ויהיה לו כח '''לקרוא''' את ההסברים הארוכים והמפורטים. האם לא הגיע הזמן לכתוב ערך מלא ויסודי שיסביר את האמונה ברבי '''שליט"א''' מהשורש - היינו לא ע"פ רמזים גימטריאות ופשטלאך, אלא ע"פ מהותו של נשיא הדור, נבואת הגאולה שלא שייך בה שינוי והחידוש של דורנו (בערך ע"פ השיעור הידוע של [[חיים לוי יצחק גינזבורג|חלוי"צ]]). מה דעתכם? [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 11:46, 29 בינואר 2016 (UTC) :{{בעד חזק}} צריך להסביר לעולם למה "וואס פאר גנזי מרומים"!!!• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 00:19, 31 בינואר 2016 (UTC) ::חב"דפדים יקרים, מה לכם כי נאלמתם דום?! הנושא רציני מידי מכדי לעבור בשתיקה, וגם רציני מידי מכדי שאוכל לטפל בו לבד... מצפה לדעותיכם החשובות! [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 12:24, 5 בפברואר 2016 (UTC) :::גם אני 'בעד חזק' אך מה שנחוץ כאן הוא לא דיבור והבעת דיעות אלא בעיקר כתיבה בפועל, ואני לצערי ולשמחתי מנצל את הזמן המועט שאני זוכה להיות בחב"דפדיה בעיקר לתחזוקה שוטפת. מעקב אחרי תקלות וכדו' מעקב אחרי אנונימיים וכו'. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ה' באדר ב' ה'תשע"ו 23:35, 15 במרץ 2016 (UTC) == בוט == אם מישהו רוצה שאבצע בשבילו החלפה אוטומטית עבור איזה מילה אשר לא קיים חשש לתקלות על ידי ההחלפה, הוא מוזמן להציעה כאן. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ל' בשבט ה'תשע"ו, למניינם 15:13, 9 בפברואר 2016 (UTC) == ניגוני ר' הלל == מתבקש וראוי לאחד את כל הערכים הכפולים שבדף [[ניגון לר' הלל מפאריטש (פירושונים)]] (כפי שעשה ידידנו [[משתמש:כתית למאור]] בערכי [[ניגון לשבת ויום טוב]]), כך שיהיה ערך אחד ובו רשימת הניגונים וקישור לשמיעת כל אחד מהם; אך דא עקא שבכל א' מהם ישנה תמונה ובה תווי הניגון, ואין מקום בערך אחד לכל התמונות של 8-7 ניגונים. אשמח לשמוע דעת הקהילה שליט"א בנדון, ומה טוב בהקדם - על מנת שלא נגיע לערך ה-6,000 ואח"כ נרד ממנו בחזרה ל-5,000... יישר כח, • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 04:58, 15 בפברואר 2016 (UTC) :{{בעד}}, אני רציתי לאחד אותם ולמחוק את התמונות, אך לא רציתי לעשות כך על דעת עצמי. אך כעת, כשידידי המשוגע פנה לדבר, הריני להביע דעתי..• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 05:34, 15 בפברואר 2016 (UTC) {{נגד}} --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ו' באדר א' ה'תשע"ו, למניינם 06:28, 15 בפברואר 2016 (UTC) :הסבר, פרט נמק...• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 06:35, 15 בפברואר 2016 (UTC) ::פשוט תעשה גלריה של תמונות לא גדולות בסוף הערך. מי שזה מעניין אותו - יפתח את התמונות.--[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 21:51, 15 בפברואר 2016 (UTC) ::::רעיון מצויין. א"כ איני מתנגד. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ז' באדר א' ה'תשע"ו, למניינם 18:08, 16 בפברואר 2016 (UTC) {{בוצע}} <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 18:33, 16 בפברואר 2016 (UTC) == קטגוריה:חוזרים == האם צריך לכתוב קטגוריה אחת של חוזרים ובנפרד על חברי הוועדים, או שלהכניס את הקטגוריות של חברי הוועדים לקטגוריה של החוזרים? <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 00:40, 24 בפברואר 2016 (UTC) :לדעתי צריך להכניס רק את החוזרים ומניחים (ולשנות את הכותרת ל'חוזרים ומניחים'). לא נראה לי שנוגע מי הדפיס (דוגמת זלמן חנין). [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:03, 24 בפברואר 2016 (UTC) :: זה כן נוגע, כי נכלל בקטגוריה של חברי מוסדות בשכונה. <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 18:42, 24 בפברואר 2016 (UTC) :::חשבתי שאתה מתכוון על השמות שיוכללו בתבנית של תורת הרבי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:40, 25 בפברואר 2016 (UTC) ::::אני מתכוון למי שהוא גם חוזר וגם היה בלה"ק, האם זה מכליל אותו בשתי הקטגוריות, או שהקטגוריה של לה"ק תיכנס גם לקטגוריה של החוזרים?<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 16:38, 25 בפברואר 2016 (UTC) :::::לפלא השאלה, הרי לא כל חברי הוועדים היו חוזרים ולא כל החוזרים היו חברי אותו ועד, אז איך תכניס הכל לאותה קטגוריה? --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 20:08, 25 בפברואר 2016 (UTC) == נישא לרעייתו == מכיון שהניסוח הזה לא יהודי וממש לא נכון (איש נושא, אשה היא נשואה) בכוונתי לשנות הכל באופן אוטומטי לניסוח יהודי. "נשא את רעייתו" (כמו שכבר עורר על כך [[משתמש:דור השביעי]].) למישהו יש התנגדות או ניסוח שונה? --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ט"ו באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 18:37, 25 במרץ 2016 (UTC) :המומחה ללשון הוא שיע, ואין לשנות מבלי להתייעץ עמו. תמהני על משתמש הדור השביעי שהחל לשנות באופן שרירותי בלי לפתוח דיון. לענ"ד הניסוח המוצע לא טוב היות שהוא לא מקובל. אפשר 'התחתן עם רעייתו' או 'התקיימה חתונתו עם מרת' וכדומה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 19:02, 26 במרץ 2016 (UTC) ::הבעיה ב'נישא ל' ברורה. מה החלופה הכדאית כדאי לשקול בכובד ראש. שלום נראה לי שכדאי להמתין יום יומיים, ולאפשר לעוד עורכים להביע דעתם בנוגע לחלופה הראויה ביותר. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ז באדר ב' ה'תשע"ו 01:40, 27 במרץ 2016 (UTC) :::ואולי צריך להיות "'''ויסב בת זוגיה''' מדבית משפחת..." {{קריצה}}..<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 01:52, 27 במרץ 2016 (UTC) :::::וודאי שנמתין עד לקבל דעות חברי קהילתנו הק' דק"ק דפה. לענ"ד, גם אם הניסוח אינו מקובל בעברית, הרי זה דווקא בגלל שמייסדיה של השפה הזאת (ראו דעת רבותינו נשיאינו בערך [[עברית]] על שפה "מוזרה" זו) לא ממש ראו את דרך התורה כנר לרגליהם. בעולם הגויי, (וכידוע שבסט"א הנקבה היא מעל הזכר), יש מספר התייחסויות לנישואין: 1. האשה שולטת על הבעל (לפי זה מתאים הניסוח נישא לרעייתו), 2. הנישואין הם הסכם בה הבעל והאשה הם שוים זה לזה (לפי זה מתאים הניסוח התחתן עם רעייתו) 3. הבעל הוא עבד של האשה (לפי זה מתאים הניסוח שלא נכתב כאן, מכר את עצמו לעבד עולם לאשתו {{קריצה}}). הניסוח היחיד שמתאים לפי דעת תורתינו הקדושה, היא ניסוח שבו יהיה ברור כי הבעל נושא את האשה, הוא לא נישא אליה ולא שותף עמה לחיי הנישואין. כל הביטויים האלו הם ביטויים מוטעים לחלוטין. חב"דפדיה אינה ויקיפדיה, ולכן הערך העליון הוא דעת תורתינו הק' והערך השני הוא שיהיה לשון מקובלת (לכן המילה חב"ד קודמת למילה פדיה). --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 02:53, 27 במרץ 2016 (UTC) ===אפשרויות ניסוח=== כיצד לנסח את המשפט הביוגרפי הנפוץ המתאר את את נישואיו של האדם, נא לחתום תחת האפשרות שנראית לכם, או להוסיף חדשה ולאחמ"כ שלום יבצע ההחלפה ====נשא את רעייתו==== #מבין שלושת האפשרויות, זו הכי נראית. כך נכתב{{הערה|1=[http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?27247& שלשלת היחס באתר אוצר החכמה].}} גם בשלשלת היחס - 'נשא את' - אצל הרבי שליט"א וחלק מהרביים (בשלושה הראשונים, כתוב רק את שנת החתונה). [[משתמש:הקהל|הקהל]] - [[שיחת משתמש:הקהל|שיחה]] 06:40, 27 במרץ 2016 (UTC) #כפי שנימקתי בהרחבה. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 08:24, 27 במרץ 2016 (UTC) #אין אחר המלך כלום. כמובן שבאם יש לנו שם אז כותבים את השם של הרעיה, ללא המילה 'רעייתו' כפי שמופיע במקור {{כתב מחוק|ששלום}} ''שהנחה'' הביא (יש"כ לך), "נשא את בת כ"ק אדמו"ר הריי"צ -הרבנית חיה מושקא ע"ה". [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:03, 28 במרץ 2016 (UTC) ::לא שלום הביא את המקור, אלא [[משתמש:הקהל|הקהל]] ותודה לו. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:25, 28 במרץ 2016 (UTC) :::אני בעד ללכת אחר דברי המלך, אבל כללי החבדפדי' אומרים שיש להתנסח בעברית המודרנית הטריפה והאסורה, שאין מקומה כמובן בספרי הרבי שליט"א. אם כן יש לשנות את המדיניות ולהפוך את חבדפדי' ללקוטי שיחות.. מה גם ששלשלת היחס נסובה על שבעת נשיאי חב"ד ותו לא. ואם כן בכל מקום הנשיא הוא הנושא (תרתי משמע) והלשון סבה סביבו. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, 17:35 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' :::::העיקרון ללכת אחרי השפה העברית, היא רק באופן כללי, אבל לא כאשר כלל מסויים בשפה מתנכר ביודעין ובמכוון לתורה הקדושה, והוא סיבת קיומו. אחרי הכל, עברית היא האמצעי ולא המטרה. לענייננו, בכל הספרות היהדות לא תמצא לעולם "נישא עמה". לעולם. רק "נשאה". (נישאו זה משהו אחר לגמרי ודו"ק). --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 17:46, 31 במרץ 2016 (UTC) ::::::הכלל העברי המתנכר, הוא לכתוב נישא ל.. והוא זה שנוסד על בסיס היפך התורה. ולא הוגן להאשימני בהיצמדות לכלל זה כאשר הבעתי במפורש את דעתי למטה. ::::::מה שרציתי לומר פה הוא שהטענה "אין אחר דברי המלך כלום" ושבספרי היהדות הקדמונים לא נמצאו מילים אלו, אינם נוגעים לדילמה העומדת בפנינו: כיצד לנסח, בכפוף לסגנון העברי המודרני, משפט שמנוסח במקורו העברי בצורה לא נכונה, ואנו רוצים לנסחו מחדש תוך היצמדות להשקפה תורנית מחד וסגנון עדכני מאידך. ::::::{{גודל|1|נ.ב. לצורך הענין ערכתי חיפוש קצר, ועלה בידי הנוסח "שנתחתן שלמה '''ל'''בת פרעה", המופיע ברש"י דה"י ב טו יט, ובשהש"ר א ד.}} -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:52 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' בנוגע לחילוק אם מופיע שם רעייתו או לא, יש לציין שבשושלת היחס כאשר לא מופיעה זהות הרעי', גם לא כתוב 'נשא את' אלא 'חתונתו'. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:55 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' :לגבי הכלל שאנו כותבים בעברית. להבנתי, 'נשא את' הוא מינוח תקני לחלוטין, וגם מובן בקלות לכל דובר השפה המודרנית. והשלכתו כאן, ההבדל בין 'נשא את' לבין 'נישא ל' הוא הבדל השקפתי וכאן ברור שאיננו מביאים את התורה לעם אלא את העם אל התורה--[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 00:37, 3 באפריל 2016 (UTC). ::לגבי מקרה שבו לא נכתב שם הרעיה, ברשותך אעתיק הדיון לפסקה נפרדת. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:13, 3 באפריל 2016 (UTC) 4. שיע - שכנעתני. --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 19:10, 30 במרץ 2016 (UTC) ====התחתן עם רעייתו==== #'''חלקית.''' צריך לבדוק אם שייך לכתוב 'נישא עם', שזה יותר מכבד. ואין בכך כל בעי' מאחר שגם הגבר נישא ונעשה 'נשוי'. וכך גם מובא כמ"פ במשנה ("עד שלא נישאו") -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, 10:29 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' ::מה הכוונה יותר מכבד? אתה דואג למעמד האשה? אגב, דווקא הבאת ראיה יפה מאוד. התשובה היא לכאורה כי קיים חילוק בין קידושין שהבעל עושה, (הקידושין הם קנין והבעל הוא הקונה את אשתו) לבין נישואין (שהם מציאות, והמציאות היא שהבעל נעשה נשוי כשם שהאשה נעשית נשואה). וצ"ע מלשון הרבי שהובא לעיל. עכ"פ הלשון התחתן (שקאי על קידושין) עם רעייתו הוא וודאי שגוי, ואילו הלשון "נישא עם רעייתו" פחות שגוי אם בכלל וצ"ע --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:31, 27 במרץ 2016 (UTC) :::לא דייקתי את מי זה מכבד. בסה"כ התכוונתי לומר שהנוסח 'נישא' לדעתי יותר מכובד ורשמי מאשר 'התחתן'. היות שגם אתה מסכים, באם שייע (המומחה ללשון..) יאשר את תקינות צירוף זה, יש לשנות את הכותרת כאן. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, 12:01 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' ::::בהזדמנות זו, ובלי קשר לדיון גופא, אני מוחה באופן רשמי, על הכתרתי הלא רשמית ל'מומחה ללשון' {{קריצה}}. ב"ה יש לנו כמה וכמה עורכים מוכשרים ומומחים. ולמרות האייקון אני מתכוון ברצינות {{צחוק}}. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:13, 28 במרץ 2016 (UTC) {{גודל|3|'''{{יישור טקסט|מרכז|ציטוטים מתוך [[אגרות קודש]] של [[כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א]] שנכתבו לדוברי עברית:}}'''}} {{טורים|תוכן={{ציטוט|תוכן=משך זמן הכירה אברך . . שבפירוש אומר שרק לאחרי שיתחתן עמה|מקור=ו'תשנ|מרכאות=כן}}{{ציטוט|תוכן=אשר רבים בקשו להתחתן אתה, ולעת עתה לא בא לפועל.|מקור=ה'תקכז|מרכאות=כן}}}} {{שכח|ד. שטרן}} :::::שטרן, כעת כשאני רואה את הציטוט שלך עולים בי תהיות, אולי 'התחתן עם' יהיה מתאים יותר מאשר 'נשא את'. גם מבחינת היותו מוכר יותר לדוברי העברית, וגם מבחינת הסרבול הלשוני. 'נשא את מחייב אותנו להוסיף מילה למשל 'יעקב נשא לאשה את רחל'. לעומת 'יעקב התחתן עם רחל'. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:23, 3 באפריל 2016 (UTC) ::::::בשני הציטוטים ששטרן הביא, הרבי מצטט את האמור במכתב ששלח השואל. אולי לדעתכם זה עדיין הוכחה, אבל כדאי לשים לזה לב. --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 07:22, 3 באפריל 2016 (UTC) ====התקיימה חתונתו עם מרת==== ====נשא לאישה את==== ====נשא למרת==== ====תוצאות==== הוחלט ברוב קולות להחליף ל'נשא את'. בוצע על ידי משתמש שלום. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:23, 3 באפריל 2016 (UTC) ===במקרה שאין שם=== (העתקה מההצבעה דלעיל) בנוגע לחילוק אם מופיע שם רעייתו או לא, יש לציין שבשושלת היחס כאשר לא מופיעה זהות הרעי', גם לא כתוב 'נשא את' אלא 'חתונתו'. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:55 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' (סוף העתקה) :כדאי אכן שנמצא ניסוח מתאים יותר, 'חתונתו' לא יכול להתאים בהרבה מהמקרים, למשל: 'בשנת תנש"א נשא את רעייתו', לא ניתן להחליף ב'בשנת תנש"א אולי 'התקיימה חתונתו' --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:23, 3 באפריל 2016 (UTC) {{הערות שוליים}} == זכויות יוצרים == שלום. אני אורח באתר. רציתי לשאול: האם יש זכויות היוצרים על הניגונים שבאתר? אם ניגון עלה לאתר - אני יכול להוריד אותו ולשמוע אותו (בשימוש פרטי)? מקווה שזה המקום הנכון לשאול. תודה. [[מיוחד:תרומות/213.151.62.187|213.151.62.187]] 20:25, 28 במרץ 2016 (UTC) :שלום וברכה, באופן תיאורטי, כל חומר שמועלה לאתר אמור להיות חופשי לשימוש לא מסחרי, בפועל יתכן שאדם יעלה לאתר ניגון שיש עליו זכויות יוצרים, והיוצר אינו מתיר להשתמש בו. זאת היות שהמנטרים שלנו לא מספיק ממוקדים בבדיקת מולטימדיה שמועלית לאתר, ויותר בתוכן הכתוב שבו. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:15, 28 במרץ 2016 (UTC) ::אז בפועל - מה אתה מציע? איך אני יכול לדעת אם אני יכול לשמוע או להוריד ניגון כזה או אחר? [[מיוחד:תרומות/213.151.62.187|213.151.62.187]] 18:05, 29 במרץ 2016 (UTC) :::עליך לברר על כל ניגון כשלעצמו. בדף השיחה וכדו'. בכל אופן זכור שאיננו אתר מדיה, ועיקר ההתמקדות שלנו היא במילים ובכתיבה, שהן כן מותרות להעתקה, תוך ציון המקור. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 00:39, 3 באפריל 2016 (UTC) ==תמונות == אם זה לא חורג מההגבלות האמורות ב[[שיחה:ארגון פנסאים]], אני חושב שכדאי לנסות לקבל רשות מהאתרים ה(לא) חבדיים [[col.org.il]] ו[[shturem.net]], להשתמש בתמונות שלהם, ובכלל צריך שיהיה מישהו שיתעסק בתמונות לערכים.. <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 22:37, 31 במרץ 2016 (UTC) :א. אלו הגבלות נאמרו בשיחה הנ"ל בקשר לתמונות? ב. יש לחשוש שכאשר יווצר קשר עם הנהלת האתרים הנ"ל, הם ידרשו גם להסיר את כל התמונות הקיימות כבר. ולכן מוטב לשמור על ה'סטטוס קוו' שמה שמוכרח מביאים בלי לעורר תשומת לב.. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, 22:50 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' ::א. לא בקשר לתמונות, אלא בקשר להזכרת המוסד.. ב. אינני יודע כמה יש מהם (כלומר, אני חושב שאחוז התמונות שהועתקו מהם הינו אפסי), ובמיוחד, אינני חושב שלסי.או.אל. תהיה התנגדות.. [[מיוחד:תרומות/47.21.53.50|47.21.53.50]] 03:03, 1 באפריל 2016 (UTC) בנוגע לעניין זה, צריך לחשוב איזה תמונות אפשר לשים בערכי מושגים בחסידות... <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:01, 3 באפריל 2016 (UTC) == עריכה == אני עכשיו בדקתי איזה משהו על אתר התועבה ויקיפדיה, ומצאתי שיש שם עזרי עריכה מאוד טובים, ואקווה שמפעילי המערכת היקרים יזדרזו לייבא זאת, במידת האפשר. תודה מראש!!<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 05:30, 1 באפריל 2016 (UTC) == ערכים לאיחוד == הערכים [[חיים נצחיים]] ו[[חיים נצחיים (בלע המוות)]] דורשים איחוד, לי ממש אין זמן לעשות זאת כרגע, אם יש למישהו זמן..--[[מיוחד:תרומות/213.151.60.55|213.151.60.55]] 19:21, 27 באפריל 2016 (UTC) :שים לב בהיסטוריה שפעם היו שני ערכים: חיים נצחיים ובלע המוות. ב6 בדצמבר 2015 המשתמש חצקל איחד את הערכים. ומשום מה הערך חיים נצחיים לא נמחק. --[[מיוחד:תרומות/95.86.112.29|95.86.112.29]] 10:24, 1 במאי 2016 (UTC) -משתמש ישן שנוהג לעקוב ואין לו כוח להיכנס לחשבון שלו... ::יישר כח, יש לנו בעיה במחשב תכלס אני לא יכול לערוך את הדף הזה, בבקשה תחליף את הטקסט בדף [[חיים נצחיים]] לטקסט הזה: <code><nowiki> #הפניה[[חיים נצחיים (בלע המוות)]]</nowiki></code> --[[משתמש:די העכסטע צייט|די העכסטע צייט]] - [[שיחת משתמש:די העכסטע צייט|שיחה]] 14:31, 1 במאי 2016 (UTC) :::בוצע.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:ארכיון
(
עריכה
)
תבנית:ארכיון אולם דיונים
(
עריכה
)
תבנית:בוצע
(
עריכה
)
תבנית:בעד
(
עריכה
)
תבנית:בעד חזק
(
עריכה
)
תבנית:גודל
(
עריכה
)
תבנית:דף ארכיון
(
עריכה
)
תבנית:הערה
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:הערה/קוד
(
עריכה
)
תבנית:הערות שוליים
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:הערות שוליים/מרחב שם
(
עריכה
)
תבנית:חיפוש
(
עריכה
)
תבנית:טורים
(
עריכה
)
תבנית:יישור טקסט
(
עריכה
)
תבנית:כתב מחוק
(
עריכה
)
תבנית:כתב עילי
(
עריכה
)
תבנית:ללא קוד ויקי
(
עריכה
)
תבנית:מונחון
(
עריכה
)
תבנית:נגד
(
עריכה
)
תבנית:צחוק
(
עריכה
)
תבנית:ציטוט
(
עריכה
)
תבנית:ציטוטון
(
עריכה
)
תבנית:קידוד
(
עריכה
)
תבנית:קריצה
(
עריכה
)
תבנית:ש
(
עריכה
)
תבנית:שבירה
(
עריכה
)
תבנית:שכח
(
עריכה
)
תבנית:תיבת ארכיון אולם דיונים
(
עריכה
)
יחידה:Arguments
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:String
(
עריכה
)
יחידה:הערה
(
עריכה
)
יחידה:פרמטרים
(
עריכה
)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
דף מיזם
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף