עריכת הדף "
אבא עילאה
"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{{עולמות אבי"ע}} [[פרצוף]] '''אבא עילאה''' ופרצוף אמא עילאה נקראים בבחינת אב ואם לפרצוף [[זעיר אנפין]] ו[[נוקבא]]. כתוב ש"[[אבא עילאה מקנן באצילות]]", כלומר ש'אבא עילאה' מאיר בכללות עולם ה[[אצילות]]. על ידי הארה זו מאיר [[אור אין סוף]] בעולם האצילות, שאור אין סוף שורה באבא עילאה, ואבא עילאה שורה בעולם האצילות. ==שורשו== נאמר כי "אבא יונק ממזלא" שאבא עילאה יונק ממזל השמיני של [[י"ג תיקוני דיקנא]], שהוא מזל "נוצר". וזהו שזקן הוא "זה קנה חכמה", שקנין והתהוות החכמה נמשך מבחינת דיקנא. וזו "והחכמה מאין תמצא", שהתהווה הוא מבחינה ש[[אין ערוך]], שהמשכה ממזלא היא רק בבחינת שערות, שהוא המשכה מצומצמת. המשכה זו ממזלא שורשה הוא ב[[מוחא סתימאה]] שהוא [[חכמה]] של [[אריך אנפין]]. שאבא עילאה יונק מ[[ז' תחתונות]] של מוחא סתימאה, ולכן הוא רק בבחינת שערות, ששערות הוא בחינת [[צומח]] שהם [[ז' תחתונות]]. אמנם ענין זה של יניקת אבא ממזל השמיני הוא רק אחר התהוות של אבא עילאה מאור המאציל, שלהיות ההגדלה והריבוי באור אבא הוא על ידי שיונק ממזל השמיני. שזהו כמשל היניקה שיונק הולד משדי אמו, שעצם מציאות הולד כבר נתהווה מבטן אמו, ומה שיונק משדי אמו הוא פועל הגדלה וריבוי באברי הולד. נאמר כי "אבא ואמא מלבישים לזרועות ד[[אריך אנפין]]", שאבא ואמא מלבישים ל[[חסד]] ו[[גבורה]] של אריך אנפין, שהוא בא בהם בבחינה פנימית, כי ההלבשה שמלבישים זה לזה היא קירוב ותפיסה בעצם ומהות המלובש, והוא על דרך [[משל]] התלבשות ה[[רצון]] בשכל, שהוא מתאחד עם השכל והיו לאחדים. וזהו בבחינת התלבשות שעצמיות ה[[מידות]] של ה[[כתר]] מתלבשים באבא ואמא, מה שאין כן מה שיונקים מן המזלות שהוא בבחינה יניקה ושערות בלבד. ==אבא ואמא== ספירות [[חכמה ובינה]] של עולם האצילות נקראות בשם אבא עילאה ו[[אמא עילאה]] וייחודם נקרא בשם [[יחודא עילאה]]. ==אבא עילאה מקנן באצילות== בסדר התלבשות של האורות של [[עולם האצילות]] בעולמות [[אבי"ע]] נאמר כי "[[אבא עילאה מקנן באצילות]]". שמלבד היות אבא עילאה ספירת ה[[חכמה]] של עולם האצילות, מתלבש הוא בכללות עולם האצילות. ועל ידי התלבשות זו שורה [[אור אין סוף]] ממש בכל עולם האצילות, עד שנאמר על ה[[ספירות]] של עולם האצילות כי "[[איהו וחיוהי חד איהו וגרמוהי חד]]", ש[[אור אין סוף]] מתאחד בהם באחדות גמורה. ==השפעתו לזעיר אנפין== כאשר אבא עילאה הוא בבחינת גדלות אזי [[משפיע]] הוא ל[[זעיר אנפין]], ש[[נה"י]] שלו נעשין [[מוחין]] ל[[זעיר אנפין]], ומזעיר אנפין נמשך ל[[נוקבא]] שהיא [[מלכות דאצילות]] המחיה את עולמות [[בי"ע]]. והמשכה זו לזעיר אנפין יכולה להיות רק על ידי ההגדלה להיות בבחינת [[פרצוף]] ו[[מוחין דגדלות]]. ואם לא היה בבחינת פרצוף ו[[מוחין דגדלות]] לא היה יכול להשפיע למטה בירידות המדריגות. שזו כענין שדווקא מי שהוא גדול בחכמה יותר הוא שיכול להסביר את השכל גם לאחרים. כאשר נתעלם אור של מוחין דאבא ואינו מאיר בזעיר אנפין זהו ענין ה[[נגעים]]. שענין הנגעים בעולמות עליונים הוא הסתלקות מוחין דאבא שהוא בחינת ה[[ביטול]] והשוב שמחמת זה נמשך יניקת החיצונים מבחינת ה[[רצוא]] וההתלהבות של מוחין דאמא. [[קטגוריה:ספירת החכמה]] [[קטגוריה:עולמות]] [[קטגוריה:תורת החסידות]]
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבנית המופיעה בדף זה:
תבנית:עולמות אבי"ע
(
עריכה
)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף