לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
עולם התוהו
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
== יעקב ועשיו, נפש האלקית ונפש הבהמית == ==== שורשם של ישראל בתיקון שלמטה מתוהו ==== בתורת [[הקבלה]] מיוחס עולם התוהו ל[[עשיו]], שבו היו אורות עצומים אבל כלים קטנים (לא מפותחים), שלא הצליחו להכיל את עוצמת האורות ולבסוף נשברו, שלכן היה שעיר. ואילו עולם התיקון מיוחס ל[[יעקב]], שהעדיף אומנם אורות קטנים בהרבה, אבל עם כלים רחבים, שלא ישברו עוד פעם (שלכן היה איש חלק, ללא שער). וכמו כן מלכי אדום מזרע [[עשיו]] הם כנגד עולם התוהו, לעומת מלכי ישראל שכנגד [[עולם התיקון]]. אך בכל זאת שורש התוהו יותר נעלה משורש התיקון ולכן מלכי אדום היו "לפני מלוך מלך לבני ישראל", כי מלכי אדום הינם יותר נעלים ממלכי ישראל, בשורשם. ועל דרך זה, שורש ה[[נפש הבהמית]] היא מעולם התהו, שלמעלה מה[[נפש האלוקית]] שמעולם התיקון. ואשר לכן יש מעלה יתירה בהאהבה שמצד הנפש הבהמית לאלקות, מעל האהבה הטבעית של הנפש האלוקית{{הערה|[[תורה אור]] נח ט, א-ג.}}. ==== שורשם של ישראל למעלה מתוהו ==== אך מבואר שבעצם שורשו של היהודי - נפש האלקית - מושרש למעלה מעלה מעולם התיקון, ולמעלה אפילו מעולם התוהו, כי ישראל מושרשים ב[[עצמות אור אין סוף]]. וזהו הטעם לכך שה[[מלאך|מלאכים]] שגם הם שורשם מעולם התהו, מחכים ב[[שירת המלאכים|אמירת קדושה]] עד לאמירת ישראל [[קדושה]] למטה{{הערה|תו"א נח ט ד.}}. וזהו גם הביאור לכך שה[[מים רבים]] וטרדות הפרנסה לא מכבים את ה[[אהבה]] של היהודי להקב"ה, למרות ששורשם של המים רבים יותר גבוהים יותר מנשמת היהודי ששורשו מעולם התיקון, והמים רבים שורשם מעולם התהו. והוא מפני אותה טעם, כי שורש האהבה המסותרת אצל יהודי היא מעל התהו כי היא ב[[עצמות אור אין סוף|עצמות אוא"ס]] ובמילא בשורש האהבה של היהודי היא מעל עולם התהו כולל את התהו של המלאכים{{הערה|[[תורת חיים]] נח סא, א.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)