לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
שדה
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==מקום זריעת המצוות== ב[[זהר]] מבואר, שעניינו של 'שדה' הוא [[ספירת המלכות]] שקשורה עם ה[[אשה]], וכן היא גם נקראת '[[חקל תפוחין קדישין]]'. וכן כתוב{{הערה|ריש [[פרשת חיי שרה]] קכב, א.}} בנוגע לפסוק{{הערה|[[מגילת קהלת]] ה, ח.}} "וְיִתְרוֹן אֶרֶץ בַּכֹּל הוּא, מֶלֶךְ לְשָׂדֶה נֶעֱבָד", ש"מיהו ה'מלך' - זה [[הקדוש ברוך הוא]], ו'לשדה נעבד' - זהו השדה אשר ברכו ה', דהיינו, [[גן עדן]], וכאשר הוא מתוקן, אזי המלך מתחבר עמו. והיינו, ש'שדה' היא פנימיות המלכות (לעומת ארץ סתם, שהיא מחיצוניותה), והמעלה בשדה, היא ששם מגדלים תבואה, וכן הוא גם בנוגע ל[[גן עדן]], ששם הוא המקום שבו 'גדלה' ההארה האלוקית שעל ידי 'זריעת' המצוות. ולכן המלך - גילוי [[אור אין סוף]] 'נעבד' ונמשך ל'שדה'{{הערה|שם=חי|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/38/index.htm מאמר ד"ה "ויהיו חיי שרה"], [[תש"ל]].}}. אמנם, מכיוון שהעיקר הוא לעשות [[דירה בתחתונים]], לכן הקב"ה שלח את [[אדם הראשון]] מגן עדן, לעשות את העולם שיהא 'שדה' אשר בה יתגלה ה'מלך', גם מצד העולם (שהעולם יהיה כלי לגילוי זה), ולכן המלך 'נעבד' לשדה{{הערה|שם=חי}}. ואכן כך מבואר בנוגע לפסוק "והנה אנחנו מאלמים אלומים בתוך השדה"{{הערה|[[פרשת וישב]] לז, ז.}} - ש[[השבטים|בני]] [[יעקב]] היו עסוקים ב[[עבודת הבירורים]], לאגוד ולאחד את כל הכוחות שישמשו רק ל[[עבודת ה']]{{הערה|1=[[לקוטי שיחות]] חלק ג' שיחה לפ' וישב סעיפים ד-ה (עמ' 807-8). [[תורה אור]] [[פרשת וישב]] [http://chabadlibrary.org/books/adhaz/toraor/9/27c.htm עמ' כז, ג ואילך].}}. וממשיך הזהר{{הערה|שם קכב, ב.}} ואומר, ש'מלך' זה "אשה יראת ה'"{{הערה|[[ספר משלי]] לא, ל.}}, ו'לשדה נעבד' זו "אשה זרה"{{הערה|[[ספר משלי]] ז, ה.}}, והיינו, שזהו מכיוון ש"אית {{כתב קטן|(יש)}} שדה ואית שדה" - שכשם שישנה שדה שבה שורה הקדושה, כך ישנה שדה שבה נמצא כל עניין של [[קליפות]], [[רע]] ו[[מוות]]. והמשכתו של המלך אל השדה, תלוי במעשיהם של התחתונים. שדה זו של ה[[לעומת זה]] היא מקום מושבו של [[עשיו]] המכונה{{הערה|[[פרשת תולדות]] כה, כז.}} "איש שדה". שם זה הוא גם כינוי ל[[סטרא אחרא]]. ומובא ב[[כתר שם טוב]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/3/313&search=%D7%90%D7%99%D7%A9+%D7%A9%D7%93%D7%94 הוספות ע' שיג]}}, ש[[הבעל שם טוב]] היה "איש שדה". וה[[אדמו"ר הצמח צדק]] הסביר זאת: [[הבעל שם טוב]] לקח על עצמו, והצליח לתקן את הבירורים והניצוצות של ה"איש שדה", כולם יודעים מי נקרא "איש שדה", שהוא המקטרג על עם ישראל, וממנו באות כל הגזירות על בני ישראל. ===שדה ושקר=== {{ערך מורחב|ערך=[[חקל תפוחין קדישין]]}} בשער הכוונות ל[[אריז"ל]]{{הערה|קבלת שבת.}} מדובר על כך שבליל שבת מאירה הדרגה של [[חקל תפוחין קדישין]], ומבואר גם החילוק בין שני השדות של [[קדושה]] ושל ה[[לעומת זה]]: המילה 'שדה' היא משל ל[[שכינה]] כפי שנמצאת בכניסת השבת, שאז היא עולה מעולמות [[בי"ע]] הנקראים עולמות ה[[שקר]], ל[[עולם האצילות]] הנקרא עולם ה[[אמת]]; לעומת זאת, הכינוי שדה במשמעותו השנייה היא, ה[[שכינה]] כפי שמלובשת ב[[קליפות]] להחיותם בהיותה ב{{קס|גלות|השכינה}} בתוכם, ואז היא מתעלמת באותיות [[שקר]]. וההתעלמות היא בצורה כזאת: האות [[ק (אות)|ק]] שלה יש רגל היורדת מתחת לשורה, ועליה נאמר "רגליה יורדות מות" - ההתפשטות למקום השקר, נהפכת ל[[ד (אות)|ד]] שהיא ביטול מלשון דלות. וה[[ר (אות)|ר]] המורה על גילוי ה[[שכינה]] הנעלם בתחתונים נהפך ל[[ה (אות)|ה]] המורה על העדר הגילוי, כמו אשה מעוברת.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)