עריכת הדף "
משתמש:נאך א שפיל/בעלעבאס
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
===עצם הענין ואיך נפטרים ממנו=== אחת מההגדרות של [[תמים]] היא שעושה כל מה שאומרים לו בקלת עול מוחלטת '''גם אם חושב שצריך לעשות אחרת וגם אם זה לא נח לו.''' הרבה פעמים בין תמימים נשמע "חתיכת בעלעבאס"! בצורה מזלזלת, וזאת משום שתמים כל מעיינותיו נתונים להוראות [[הרבי]] ואילו בעלעבאס עסוק קצת יותר בענייני עולם הזה והוראות הרבי הם לא מה שעומדים בראש מעייניו, אז ממילא תמים שרואה בחברו שהוראות הרבי פחות בראש מעייניו הוא קורא לו בשם הגנאי בעלעבאס! בספר החייל (ולאחר מכן בספר הלמדן) מובא שיש כמה סוגים של תמימים אחרי החתונה: 1. נראה כאילו לא היה ב[[תומכי תמימים]]. 2. מתגעגע לתומכי תמימים אבל לא שייך לשם. 3. לכל מקום שהולך ניכר שהיה בתומכי תמימים. {{הערה | מובא שם עוד כמה סוגים אבל הובאו השלוש שנוגעים לערך}} על הסוג הראשון (וגם על השני קצת) הרב [[זמרוני זעליג ציק]] צרח מעומק ליבו: "איך תמים נהיה בעלעבאס????" ידוע הסיפור {{הערה | התוועדות כ"ק אדמו"ר שליט"א מה"מ י"ב תמוז תשכ"ד}} אודות הגביר והעגלון שנקלעו לעיירה בערב שבת והגביר אחרי המקווה עם הבגדי שבת בדרך לבית הכנסת ראה עגלון שעגלתו שוקעת בבוץ אז הגביר הלך לשם לקיים את מצוות "עזוב תעזוב עמו" {{הערה | שמות פרק כ"ג פסוק ה}} (אבל בעצם הוא קיים את מצוות העגלון) ובגלל שלא היה לו ניסיון הוא עזר קצת מאד והוא בעצמו (וכן הבגדי שבת שלו התלכלכו) התלכלך בבוץ ונחבל. לעומת זאת העגלון הלך לבית הכנסת מוקדם ואמר תהילים ולאחר מכן ראה שם כמה יהודים עניים אז הוא הזמין אותם אליו לאכסניא לסעודת שבת (ובעצם הוא קיים את מצוות הגביר). אחרי שהגביר והעגלון נפטרו הם הגיעו ל[[בית דין של מעלה]] ופסקו שהם '''נשמות טועות וצריכים לרדת לעולם הזה שוב פעם שכל אחד יעשה את המצווה שלו ולא את של השני.''' לכאורה כל אחד מהם היה יכול לומר, מה אתם רוצים? עשיתי מצווה! אבל לא! הם לא עשו מה שצריך! כל אחד עשה מה שהחבר '''היה צריך לעשות''' ולכן נפסק שהם נשמות טועות!! בספר היום יום {{הערה | כ"ו במרחשוון}} מובא גם: כשיש בעיי' צריך לדעת אותה וע"י שיודעים אותה יודעים שצריך לתקן אותה ולא מספיק אנחות אלא צריך לעשות פעולות בפועל ו{{הערה | ובלוח היום יום ח' אדר ב' נאמר}}טובה פעולה אחת מאלף אנחות. אחרי שהבנו את גודל הבעיי' לעשות את מה שנח ולא את מה שצריך, אז איך לא נהיים בעלעבאסים? אז דבר ראשון בלוח היום יום {{הערה | כ"ג סיוון}} שהוזכר לעיל מובא פתרון: לשים מול עיני שכל דבר שאני רוצה לעשות עכשיו שיצא ממנו אח"כ או שהוא יעזור אח"כ לעבודה בפועל, אם מניאים אותי מדבר זה ואומרים לי לעשות '''אפילו דבר יותר נעלה''' – זה מתחבולות [[נפש הבהמית]]. פתרון שני: כשחיים עם תמימים או לפחות כמו תמימים (או בקיצור לשים את הרבי ואת הוראותיו מול העיניים נון סטופ) לא מגיעים למצב הנחות של בעלעבאס, וכן לשים תמיד מול העיניים: זה מה שצריך לעשות או זה מה שנח לי לעשות?? יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
דף משתמש
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
תרומות המשתמש
יומנים
צפייה בהרשאות המשתמש
דפים מיוחדים
מידע על הדף