עריכת הדף "
גד יעקבי
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==קשריו עם הרבי== קשריו עם [[הרבי]] החל כבר בהיותו שר התחבורה. הוא כתב לרבי מספר מכתבים וזכה למענה מהרבי על כל מכתב ומכתב וגם לברכהשסייעה לו כאשר עבר ניצוח לב פתוח, מהראשונים שבוצעו אז בישראל. כאשר הרבי שמע על כך, שלח לו מכתב עידוד שחיזק את גד יעקבי. באחד המענים, הרבי גם כתב ונימק מדוע לדעתו, אין להשתמש בהגדרות 'דתי' ו'חילוני', דבר שגד יעקבי הזדהה עמו לחלוטין וקירב אותו מאוד לרבי. אחד מהחסידים שקירב אותו לחב"ד, וביוזמתו הגיע ליחידות עם הרבי, היה ר' [[שלוימקה מיידנציק]]. הרב מיידנצ'יק תחילה היה מדבר עמו בעניני כבישים, אך לאחר מכן כאשר היה נפגש עמו, היה מכיר לו את היהדות לעומק, ואת חסידות [[חב"ד]] בפרט. כאשר הציע פעם אחת ליעקבי להגיע ל[[כפר חב"ד]] ולהתרשם מהמוסדות שם, הגיע יעקבי לכפר חב"ד, שם הדריך אותו הרב [[שמואל חפר]] יחד עם עוד כמה חסידים נוספים. כאשר יעקבי עמד לצאת מארה"ב, הציע לו ר' שלוימקה מיידנצ'יק שכאשר יגיע ל[[ניו יורק]] יפגוש את הרבי. יעקבי לא היה אדם דתי, אך סבו וסבתו שמרו תורה ומצוות, ויעקבי הכיר כבר את ה[[יהדות]] לעומק. כאשר יעקבי נכנס ל[[יחידות]] עם הרבי, נמשכה השיחה כשעתיים. בתחילת היחידות הרבי ביקש מיעקבי שיספר על עצמו. לאחר שסיפר על ילדותו ועל משפחתו, שאלו הרבי מה דעתו על [[ארץ ישראל]] - על גורלה ועתידה. יעקבי ענה באותה יחידות לרבי, שלדעתו זכות עם ישראל חלה על ארץ ישראל כלה, אבל בארץ חי גם עם אחר הזכאי לישב בארץ, שאסור לעם ישראל לפגע בו או לגרש אותו. אך הרבי השיב לו, שהוא חושב אחרת, שבבוא היום ארץ ישראל כולה תינתן אך ורק ליהודים. כאשר תמה כיצד זה יקרה, הרבי השיב לו ש'לאלוקים פתרונים'. השיחה נמשכה בכיוון הזה, שיעקבי חוזר ומדבר שארץ ישראל תיהרס אם יפגעו בערבים, והרבי חולק עליו נחרצות, אך בצורה ניחוחה ועדינה. לאחר מכן, שאל יעקבי את הרבי מדוע הרבי אינו עולה לארץ ישראל. הרבי השיבו, שלפי התורה, אסור לו לצאת מארץ ישראל לאחר שביקר בה, ובזמן שיהיה בארץ ישראל ישנם מאות יהודים ברחבי אמריקה, וברחבי העולם שעדיין לא מודעים ליהדות, ואם הוא לא יפעל למענם לא יהיה מי שיפעל. זמן מה לאחר היחידות שלו עם הרבי, דיווח יעקבי לרב מיידנצ'יק על הפגישה עם הרבי, ור' שלוימקה הזמין אותו לכפר חב"ד לספר על אותה יחידות עם הרבי. בעקבות הניתוח הלבבי, כתב לו הרבי מכתב ב[[י"ג באייר]] [[ה'תשל"ב]]{{הערה|אגק"ש כז י'שצא}}: {{ציטוט|תוכן=ב"ה, י"ג אייר, ה'תשל"ב ברוקלין, נ.י. לכבוד מר גד שי' יעקבי שלום וברכה! הנני לאשר בזה מכתבו מבשר טוב מרפואתו ושכבר חוזר לעבודתו. ואף על פי שאני דורש ומקבל ידיעות אודותיו מידידנו המשותפים, ובפרט מידידינו מר שלמה שי' מידנצ'יק, אבל אינו דומה כשמקבלים ידיעה ישרה. וכיון שתמיד יש מקום להוספה בטוב, היות ומקור הטוב הוא הא"ס ב"ה, יהי רצון שתהי' רפואתו שלמה ממש. ובודאי ינצל כשרונותיו לטובת הרבים ביתר שאת, וזכות הרבים מסייעתו. וכדרך בני ישראל השמחים בהזדמנות דלשון נופל על לשון, הרי שמשרתו של מר היא משרת סגן שר התחבורה, יהי רצון שיתרום חלקו בעין יפה לחבר את חלקי עם ישראל הצריכים קירוב וחיבור אודותם כותב במכתבו – העדות השונות, הישוב הותיק והעולים החדשים והחילוניים ודתיים. ואם כל איש בעל מרץ טבעו מכריחו לנצל מרצו, על אחת כמה וכמה בתחומים אשר, כסגנונו במכתבו, דואג עליהם, ובביטוי חריף עוד יותר, אשר "הם בנפשנו".}} בהמשך כותב הרבי אודות הביטוי 'חילוני' ו'דתי'{{הערה|את המכתב במלואו אפשר לראות בין היתר ב[https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/27/10391.htm אתר ספריית ליובאוויטש]}}: {{ציטוט|תוכן=וכאן מקום אתי לעמוד על הביטוי במכתבו, שנשנה בכמה מקומות, ביטוי אשר תמיד עורר תמהוני, כוונתי להניגוד "חילוני ודתי", שהרי המשוג "חול" ניגודו הוא "קודש". ואין כוונתי רק לדיוק בדקדוק השפה, כי אם ובעיקר לדיוק בתוכן. ומיוסד על מקור בלשוננו לשון הקודש (בתורתנו, תורה שבכתב ופירושה בתורה שבעל פה, ועד ימינו אלה), הרי הביטוי הרגיל הוא ימות החול ויום השבת-קודש. שמזה מובן גם התוכן, שאין כל חילוק באמונות ודעות והשקפת עולם וכו' בין ימות החול ובין יום השבת-קודש, כי אם רק בהנהגה דימות החול – ובלשון התלמוד, עובדין דחול – וההנהגה ביום אשר קדוש הוא למנוחת נפש אמיתית ולשביתה ממלאכות גשמיות, ועל אחת כמה וכמה חומריות שאז האדם בדרך ממילא מקדיש זמנו לענינים רוחניים ולחיים הרוחניים בכלל. שמחתי לראות שכלל מר כל שלושת השטחים האמורים ביחד, שזהו גם מנקודת השקפת עולם שלי, שכמו שהחילוק בין העדות הוא מלאכותי ונגרם על ידי תנאים חיצוניים, ולכן נגע רק בחלק החיצוני של החיים, אבל אינו משנה הפנימיות והעצם; ועל דרך זה הוא גם בנוגע לישוב הותיק והעולים החדשים. ו(לדידי) פשוט הדבר, אשר כן הוא גם בנוגע למה שקורא מר "חילוניים ודתיים".|מקור=אגק"ש כז י'שצא|מרכאות=כן}} לקראת שנת [[ה'תשל"ז]], שלח הרבי מכתב ליעקבי. מכתב זה מכיל הוספות בכתב יד קדשו על שולי המכתב . במכתב זה הוסיף הרבי בכתב יד קדשו: {{ציטוטון|בכבוד ובברכה '''להצליח לחבר לב בנ"י לאבינו שבשמים והשם עוזרו [חתי"ק]'''}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף