עריכת הדף "
חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 15
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
===אפשרויות ניסוח=== כיצד לנסח את המשפט הביוגרפי הנפוץ המתאר את את נישואיו של האדם, נא לחתום תחת האפשרות שנראית לכם, או להוסיף חדשה ולאחמ"כ שלום יבצע ההחלפה ====נשא את רעייתו==== #מבין שלושת האפשרויות, זו הכי נראית. כך נכתב{{הערה|1=[http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?27247& שלשלת היחס באתר אוצר החכמה].}} גם בשלשלת היחס - 'נשא את' - אצל הרבי שליט"א וחלק מהרביים (בשלושה הראשונים, כתוב רק את שנת החתונה). [[משתמש:הקהל|הקהל]] - [[שיחת משתמש:הקהל|שיחה]] 06:40, 27 במרץ 2016 (UTC) #כפי שנימקתי בהרחבה. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 08:24, 27 במרץ 2016 (UTC) #אין אחר המלך כלום. כמובן שבאם יש לנו שם אז כותבים את השם של הרעיה, ללא המילה 'רעייתו' כפי שמופיע במקור {{כתב מחוק|ששלום}} ''שהנחה'' הביא (יש"כ לך), "נשא את בת כ"ק אדמו"ר הריי"צ -הרבנית חיה מושקא ע"ה". [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:03, 28 במרץ 2016 (UTC) ::לא שלום הביא את המקור, אלא [[משתמש:הקהל|הקהל]] ותודה לו. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:25, 28 במרץ 2016 (UTC) :::אני בעד ללכת אחר דברי המלך, אבל כללי החבדפדי' אומרים שיש להתנסח בעברית המודרנית הטריפה והאסורה, שאין מקומה כמובן בספרי הרבי שליט"א. אם כן יש לשנות את המדיניות ולהפוך את חבדפדי' ללקוטי שיחות.. מה גם ששלשלת היחס נסובה על שבעת נשיאי חב"ד ותו לא. ואם כן בכל מקום הנשיא הוא הנושא (תרתי משמע) והלשון סבה סביבו. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, 17:35 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' :::::העיקרון ללכת אחרי השפה העברית, היא רק באופן כללי, אבל לא כאשר כלל מסויים בשפה מתנכר ביודעין ובמכוון לתורה הקדושה, והוא סיבת קיומו. אחרי הכל, עברית היא האמצעי ולא המטרה. לענייננו, בכל הספרות היהדות לא תמצא לעולם "נישא עמה". לעולם. רק "נשאה". (נישאו זה משהו אחר לגמרי ודו"ק). --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 17:46, 31 במרץ 2016 (UTC) ::::::הכלל העברי המתנכר, הוא לכתוב נישא ל.. והוא זה שנוסד על בסיס היפך התורה. ולא הוגן להאשימני בהיצמדות לכלל זה כאשר הבעתי במפורש את דעתי למטה. ::::::מה שרציתי לומר פה הוא שהטענה "אין אחר דברי המלך כלום" ושבספרי היהדות הקדמונים לא נמצאו מילים אלו, אינם נוגעים לדילמה העומדת בפנינו: כיצד לנסח, בכפוף לסגנון העברי המודרני, משפט שמנוסח במקורו העברי בצורה לא נכונה, ואנו רוצים לנסחו מחדש תוך היצמדות להשקפה תורנית מחד וסגנון עדכני מאידך. ::::::{{גודל|1|נ.ב. לצורך הענין ערכתי חיפוש קצר, ועלה בידי הנוסח "שנתחתן שלמה '''ל'''בת פרעה", המופיע ברש"י דה"י ב טו יט, ובשהש"ר א ד.}} -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:52 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' בנוגע לחילוק אם מופיע שם רעייתו או לא, יש לציין שבשושלת היחס כאשר לא מופיעה זהות הרעי', גם לא כתוב 'נשא את' אלא 'חתונתו'. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:55 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' :לגבי הכלל שאנו כותבים בעברית. להבנתי, 'נשא את' הוא מינוח תקני לחלוטין, וגם מובן בקלות לכל דובר השפה המודרנית. והשלכתו כאן, ההבדל בין 'נשא את' לבין 'נישא ל' הוא הבדל השקפתי וכאן ברור שאיננו מביאים את התורה לעם אלא את העם אל התורה--[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 00:37, 3 באפריל 2016 (UTC). ::לגבי מקרה שבו לא נכתב שם הרעיה, ברשותך אעתיק הדיון לפסקה נפרדת. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:13, 3 באפריל 2016 (UTC) 4. שיע - שכנעתני. --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 19:10, 30 במרץ 2016 (UTC) ====התחתן עם רעייתו==== #'''חלקית.''' צריך לבדוק אם שייך לכתוב 'נישא עם', שזה יותר מכבד. ואין בכך כל בעי' מאחר שגם הגבר נישא ונעשה 'נשוי'. וכך גם מובא כמ"פ במשנה ("עד שלא נישאו") -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, 10:29 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' ::מה הכוונה יותר מכבד? אתה דואג למעמד האשה? אגב, דווקא הבאת ראיה יפה מאוד. התשובה היא לכאורה כי קיים חילוק בין קידושין שהבעל עושה, (הקידושין הם קנין והבעל הוא הקונה את אשתו) לבין נישואין (שהם מציאות, והמציאות היא שהבעל נעשה נשוי כשם שהאשה נעשית נשואה). וצ"ע מלשון הרבי שהובא לעיל. עכ"פ הלשון התחתן (שקאי על קידושין) עם רעייתו הוא וודאי שגוי, ואילו הלשון "נישא עם רעייתו" פחות שגוי אם בכלל וצ"ע --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:31, 27 במרץ 2016 (UTC) :::לא דייקתי את מי זה מכבד. בסה"כ התכוונתי לומר שהנוסח 'נישא' לדעתי יותר מכובד ורשמי מאשר 'התחתן'. היות שגם אתה מסכים, באם שייע (המומחה ללשון..) יאשר את תקינות צירוף זה, יש לשנות את הכותרת כאן. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, 12:01 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' ::::בהזדמנות זו, ובלי קשר לדיון גופא, אני מוחה באופן רשמי, על הכתרתי הלא רשמית ל'מומחה ללשון' {{קריצה}}. ב"ה יש לנו כמה וכמה עורכים מוכשרים ומומחים. ולמרות האייקון אני מתכוון ברצינות {{צחוק}}. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:13, 28 במרץ 2016 (UTC) {{גודל|3|'''{{יישור טקסט|מרכז|ציטוטים מתוך [[אגרות קודש]] של [[כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א]] שנכתבו לדוברי עברית:}}'''}} {{טורים|תוכן={{ציטוט|תוכן=משך זמן הכירה אברך . . שבפירוש אומר שרק לאחרי שיתחתן עמה|מקור=ו'תשנ|מרכאות=כן}}{{ציטוט|תוכן=אשר רבים בקשו להתחתן אתה, ולעת עתה לא בא לפועל.|מקור=ה'תקכז|מרכאות=כן}}}} {{שכח|ד. שטרן}} :::::שטרן, כעת כשאני רואה את הציטוט שלך עולים בי תהיות, אולי 'התחתן עם' יהיה מתאים יותר מאשר 'נשא את'. גם מבחינת היותו מוכר יותר לדוברי העברית, וגם מבחינת הסרבול הלשוני. 'נשא את מחייב אותנו להוסיף מילה למשל 'יעקב נשא לאשה את רחל'. לעומת 'יעקב התחתן עם רחל'. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:23, 3 באפריל 2016 (UTC) ::::::בשני הציטוטים ששטרן הביא, הרבי מצטט את האמור במכתב ששלח השואל. אולי לדעתכם זה עדיין הוכחה, אבל כדאי לשים לזה לב. --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 07:22, 3 באפריל 2016 (UTC) ====התקיימה חתונתו עם מרת==== ====נשא לאישה את==== ====נשא למרת==== ====תוצאות==== הוחלט ברוב קולות להחליף ל'נשא את'. בוצע על ידי משתמש שלום. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:23, 3 באפריל 2016 (UTC)
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
דף מיזם
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף