עריכת הדף "
שלוש
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בחסידות== {{ערך מורחב|ערכים=[[אבות]] · [[תפארת]] · [[ג' ראשונות]] · [[דעת]] · [[חזקת שלש שנים]] · [[יעקב אבינו]]}} המספר שלוש מורה על כך שהשתיים - הבורא והנברא - התאחדו ביחד. אופן זה של אחדות, אף שאינו אחד לגמרי, מכל מקום דוקא הוא מורה על אחדות אמיתית (וזהו ענין השלום שנעשה דוקא בין שני אויבים), וזהו ענינה של ספירת התפארת, שהיופי נעשה דוקא מ[[התכללות]] של שני הפכים. האחדות שבמספר שלוש היא לא רק מאחדת בין הבורא לנברא אלא גם מורה על תוקף היחוד ביניהם, היא מאחדת את ה[[אור]] הכי נעלה (מספר [[אחד (מספר)|אחד]]) עם המקום הכי נמוך (מספר [[שתיים]]), ובאופן כזה שלא רק שהחוזק של אור הקדושה מאיר בכל מקום כך שמבטל את רצון המנגד, אלא באופן שמבטל את רצון המנגד והופכו לקדושה. אמנם מספר שלוש מאחד בין מספר אחד לשניים ונעלה מהם אך יש לו עדין שייכות אליהם ונרגש בו שמחבר את שני הקוים [[העלאה והמשכה]]{{הערה|שם=מטות מסעי|[[דבר מלכות]] [[מטות]] [[מסעי]] סעיפים ג'-ו', י"א}}. לכן גם [[בית המקדש השלישי]] שיבנה ב[[גאולה]] השלישית יהיה בחוזק ותוקף של נצחיות ולא כבית ראשון ושני שנחרבו{{הערה|מכילתא בשלח ט"ו, א'}}. המספר שלוש מורה על תוקף מיוחד כי "בתלתא זמני הוי [[חזקה]]{{הערה|בבא מציעא ק"ו ריש עמוד ב' וש"נ}}" (בשלושה פעמים נחשב חזקה). כלומר, שדוקא בפעם השלישית שהדבר נעשה זה מורה על תוקפו. ולכן תוקפה של אומתנו הוא בכוח שלושה [[אבות]]. שלושה ימים קודם ה[[שבת]] כבר מכינים אליה, וכן היא טורפת (משפיעה על) שלושה ימים לאחריה. עמנו עם משולש הוא - ב[[כהנים]] [[לויים]] וישראלים, תורתנו משולשת - [[תורה]] [[נביאים]] ו[[כתובים]], תורתנו ניתנה בחודש השלישי - [[סיוון]] ביום השלישי ל[[ימי ההגבלה]]. וזאת כיון שתורה היא [[תפארת]] - המידה השלישית, והיא כנגד ג' ה[[מוחין]] (ג' ראשונות). ולכן גם אוכלים שלוש [[מצות]] ב[[ליל הסדר]]. ואומרים שלושה דברים - ש[[יציאת מצרים]] היא הכנה ל[[מתן תורה]]. ה[[חכמה]] וה[[בינה]] מחולקים והפכיים אך מתחברים על ידי ה[[דעת]] - השלישי. כן גם ה[[שכל]] וה[[מידות]] מתחברים על ידי הדעת. דבר המחבר שני דברים צריך להיות נעלה יותר משניהם{{הערה|מאמר ליל ערב ראש השנה תשמ"ג}}. [[ברכה]] היא המשכה ו[[תפילה]] היא העלאה והחיבור ביניהם נעשה על ידי בחינה שלישית שלמעלה מהם - [[ברכת כהנים]] שנקראת ברכה משולשת{{הערה|לקוטי שיחות חלק ח"י עמוד 38}}. רואים גם שעל מיתת [[אהרן הכהן]] נכתב שהיה בן מאה עשרים ושלוש שנים{{הערה|במדבר ל"ג, ל"ט}}, היינו שנוסף על השלימות של מאה ועשרים שנה{{הערה|פירוש רש"י וילך ל"א, י"ב}} כשנות חייו של משה{{הערה|בראשית ו', ג'}} הוא חי עוד שלוש שנים - דבר הרומז על כללות עבודתו בחיבור ב' הקוין על ידי בחינה השלישית שלמעלה משניהם. {{הערות שוליים}}
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף