עריכת הדף "
נמרוד
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==אודותיו== ב[[פרשת נח]] מפרטת התורה את סיפור לידת האומות לאחר [[המבול]]. ביניהם, מסופר על נמרוד שהיה בנו של כוש בן חם בן [[נח]]. {{ציטוט|תוכן=וְכוּשׁ יָלַד אֶת נִמְרֹד הוּא הֵחֵל לִהְיוֹת גִּבֹּר בָּאָרֶץ. הוּא הָיָה גִבֹּר צַיִד לִפְנֵי ה' עַל כֵּן יֵאָמַר כְּנִמְרֹד גִּבּוֹר צַיִד לִפְנֵי ה'. וַתְּהִי רֵאשִׁית מַמְלַכְתּוֹ בָּבֶל וְאֶרֶךְ וְאַכַּד וְכַלְנֵה בְּאֶרֶץ שִׁנְעָר.|מקור=בראשית פרק י' פסוקים ח'-י'|מרכאות=כן}} ===מגדל בבל=== {{ערך מורחב|מגדל בבל}} כפי שמבארים המפרשים, נמרוד החל את עניין המלוכה בארץ לאחר [[המבול]]. הוא היה מלך תקיף לא רק כלפי בני עמו אלא גם כלפי ה', שהמריד בני דורו - [[דור הפלגה]] - נגד ה', שעשה את עצמו ל[[עבודה זרה]]. הוא נתן את העצה לבניית [[מגדל בבל]], בהיותו מלך שנער, שלאחר בלילת השפות על ידי ה' נקראה [[בבל]]. בכך המריד את כל אנשי דורו נגד ה'. מגדל בבל נקרא גם על שמו, "בית נמרוד"{{הערה|עבודה זרה נג, ב.}}. הכתוב אומר ש"הוא החל להיות גבור בארץ", כלומר, שהחל ממנו החלה המרידה והכפירה באלוקים. ואף שלפני המבול כבר נאמר{{הערה|בראשית ד, כו'.}} "אז הוחל לקרוא בשם ה'", שפירושו, לעשות שם ה' חולין ולקרוא בו את שמות הפסלים והעבודה זרה. אך קודם המבול היה זה בצורת [[שיתוף]] בין אלוקים לעבודה זרה, אך החל מנמרוד החלה כפירה מוחלטת בה'{{הערה|רמב"ן בראשית י, ח.}} וכן הוא חילל את ה' בפרהסיה{{הערה|שפתי חכמים.}}. היות שנמרוד היה מפורסם בהנהגתו זו, עד ימי [[משה רבינו]] התבטאו על כל אדם רשע שהתנהג בעזות פנים בתוקף ובהתרסה שהוא "כנמרוד גבור ציד לפני ה'"{{הערה|בראשית רבה. מובא ברש"י.}}. נמרוד ירש מאביו את כתנות העור שעשה ה' ל[[אדם הראשון]] ולאשתו וזה נתן לו כח מיוחד למלוך{{הערה|פרקי דרבי אליעזר. ושם, שנמרוד מלך מסוף העולם ועד סופו.}}. את כתנות עור אלו שדד [[עשו]] מנמרוד כשהרגו ביום פטירתו של אברהם אבינו והם "בגדי החמודות" שהיו אצל עשו{{מקור}}. ===אור כשדים=== המדרש{{הערה|מובא ברש"י יא, כח.}} מספר על אברהם אבינו שבהיותו אצל אביו, תרח, שיבר את צלמיו. הלך תרח והתלונן אל המלך נמרוד על אברהם בנו. נמרוד השליך את אברהם לכבשן האש ב"אור כשדים", ונעשה לו נס וניצל. בהמשך, ב[[פרשת לך לך]] מספרת התורה על [[מלחמת המלכים]]{{הערה|בראשית יד, א.}}: "ויהי בימי אמרפל מלך שנער.." ומפרש רש"י "אמרפל הוא נמרוד, שאמר לאברהם פול לתוך כבשן האש". אמרפל נמנה בין ארבעת המלכים שאברהם אבינו הביס במלחמה. ובגמרא{{הערה|עירובין נג, א.}}: "ויהי בימי אמרפל. רב ושמואל, חד אמר נמרוד שמו ולמה נקרא שמו אמרפל שאמר והפיל לאברהם אבינו בתוך כבשן האש, וחד אמר אמרפל שמו ולמה נקרא שמו נמרוד שהמריד את כל העולם כולו עליו במלכותו".
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף