עריכת הדף "
לשנה הבאה בירושלים
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בתורת רבותינו נשיאינו== [[אדמו"ר המהר"ש]] ביאר שעניין אמירת "לשנה הבאה" בסיום יום הכיפורים הוא בקשר לסיום וחותם עניינם המיוחד של ה[[ימים הנוראים]]. בשונה מסדר העבודה בחודש [[אלול]] המושתת על עבודת האדם בדרך [[אתערותא דלתתא]] סדר העבודה של [[ראש השנה]] ו[[יום הכיפורים]] הוא המשכה אלוקית מלמעלה למטה ב[[אתערותא דלעילא]] של [[י"ג מידות הרחמים]] הפועלים [[תשובה עילאה]] בהמשכת אור עליון הממלא את כל הפגמים. תשובה זו נדרשת אף אצל צדיקים ו"זהו מה שבסיום תפילת נעילה אומרים שמע ישראל כו' ומסיימים לשנה הבאה בירושלים, בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו, שמשיח אתא לאתבא צדיקייא בתיובתא, שהוא המשכת בחי' השער רחב גם בצדיקים"{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/maharash/tsh/632b/3/2/642.htm תורת שמואל תרל"ב חלק ב' עמ' תרמב]}}. [[אדמו"ר הריי"צ]] ביאר כמה פעמים שבאמירת "לשנה הבאה" אין הכוונה לחכות עד שנה שלאחר מכן, אלא הכוונה, שמשיח יבוא מייד ויוליך את בני ישראל לארץ הקודש ולירושלים, וממילא בשנה הבאה יהיו בירושלים הבנויה{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/maharyatz/sichos/706-10/5/22/200.htm ספר השיחות תש"ח עמ' 200 וכן בכמה מקומות]}}. [[הרבי]] חזר והדגיש את דברים אלו של אדמו"ר הריי"צ פעמים רבות{{הערה|בשיחות חג הפסח במשך השנים וכן בשיחות אודות יום הכיפורים}} שבאמירת "לשנה הבאה" הכוונה שיבוא משיח עכשיו, והוסיף, שהדבר קשור למעמדו ומצבו של היהודי בשני הזמנים בשנה שאומרים לשנה הבאה, שבמיוחד בזמנים נעלים אלו בכוחו לתבוע ולדרוש ולהכריז שהגאולה תבוא בזמן זה ממש. הרבי גם הסביר את משמעות הכרזה זו שאומרים שבשנה הבאה יהיו "ב[[ירושלים]]" דווקא, ולא "בארץ ישראל" וכדומה, כי עניין ירושלים, כשמה, הוא יראה שלם - שלימות היראה, שזה יהיה מעמד ומצב בני ישראל בגאולה. וזו משמעות הבקשה וההכרזה, הדרישה וביטוי האמונה שאכן תבוא הגאולה ובני ישראל יהיו אז במצב של שלימות היראה. בעבודה רוחנית הדבר שייך גם קודם ביאת המשיח לצאת ממיצרי הגלות הפרטית ולהגיע לגאולה פרטית בעבודת היהודי. כאשר הכינו לדפוס את המהדורה המחודשת והמורחבת של [[הגדת הרבי|ההגדה של הרבי]], ההערה האחרונה עסקה בכאבו של הילד ב[[ברית מילה]], והרבי הורה לעורכים לשנות זאת בהתאם לכלל [[מסיימים בטוב]]. כשהתברר שהספר כבר ירד לדפוס ולא מתאפשר לשנות, הורה הרבי להוסיף עם חותמת גומי בכל אחד מהספרים את הכיתוב "לשנה הבאה בירושלים"{{הערה|1=מענדל קלמנסון, '''[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/5564996 סוף טוב]''', פרק י"ב מתוך הספר 'לחשוב טוב טוב' {{בית חב"ד}}}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף