לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
יחי המלך (ספר)
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==כתיבת הספר== בשנת [[תשד"מ]] החל הרב [[שלום דובער וולפא]] לכתוב חיבור על הלכות מלכים ב[[רמב"ם]] שהרעיון העומד בבסיסו הוא הצורך בקבלת המלכות של מלך המשיח בשעה שישנו כבר [[בחזקת משיח]] כשבחיבור לא הודגש שהדברים מכוונים כלפי [[הרבי]]. הרב וולפא שיגר אל הרבי את הקונטרס וכן שלח את ההסכמות שנתנו לו הרב [[משה פיינשטיין]] והרב [[זלמן שמעון דווארקין]] כשכל העת העת לא התקבלה מהרבי תגובה, לא שלילית ולא חיוביות{{הערה|מבשר טוב, מאת הרב שלום דובער הלוי וולפא, הוצאת ופרצת כפר חב"ד, תשנ"ד, ע' עב, ראיון הרב וולפא ל[[בית משיח]] 'זהות הגואל: הרבי שאסר הוא הרבי שהתיר'.}}. הקונטרס כונה בשם "קול מבשר" והיה מוכן לדפוס לקראת קיץ [[תשד"מ]]. במהלך חודש [[סיון]] [[תשד"מ]] הוא קיבל טלפון מהרב חדקוב שהקריא באוזנו את תשובת [[הרבי]]: {{ציטוטון|לטלפנו בשמי: כנראה עושה עצמו אינו מבין מה שעניתי מאז שאפשר להזיק כמה רחמנא ליצלן לחב"ד ולהפצת המעינות על ידי כתיבה בענין כו' – שכוונתי היתה בעיקר אליו וד"ל. הנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב, ועל אחת כמה וכמה להפיץ, ועל אחת כמה וכמה להדפיס, בענייני משיח, הן בשמו והן בשם אחר, על ידי שליח וכיוצא בזה – או '''באיזה קונץ שיהיה''', ובאיזה '''סגנון ואופן שיהיה'''. ואם '''ח"ו''' יעשה משהו בזה, יידע ברור שזהו '''מלחמה נגדי בפרט ובכלל'''. פשוט שהנ"ל כולל פירוש על עניני משיח שברמב"ם או ספרים אחרים ומאמרי דא"ח וכל כיו"ב.}}{{הערה|ליקוט מענות קודש תשד"מ ע' 86.}}. [[קובץ:וולפא.png|ממוזער|הרבי מעניק לרב וולפא בקבוק [[משקה]] בחלוקת הכוס של ברכה שלאחר [[התוועדות]] [[שבת בראשית]] [[תשמ"ה]] כשאומר בחיוך: "'''במלאכיו ישים תהלה'''..."]] ב[[תמוז]] [[תשד"מ]] בעת ששהה ב-[[770]], כתב הרב וולפא אל הרבי מכתב בו ביקש מחילה ושהעגמת נפש שגרם לא תזיק לו בגשמיות וברוחניות וכן טען שמצד אחד לא נכתבו בחיבור דברים מפורשים ומה שכן כתב זוהי ההלכה. על מכתב זה השיב הרבי: {{ציטוטון|פשוט – שבכל המכתב ודיבורַי בכל הנ"ל לא הי' בזה '''כלל וכלל''' משהו דהיפך הברכה ח"ו וח"ו ואין גם עתה ח"ו וח"ו. ב) שבדבר "שמתפרסם" ובפרט בדבר שבדפוס – נוגע איך מפרשו הקורא ולא המחבר. ג) וראו בפועל שע"י פעולותיו (בדיבור, דפוס ומעשיו) – הלהיב מחלוקת וכו' ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל '''וכו' וכו''''. ד) ביניהם כאלו שעד שהתחיל הנ"ל – התעסקו '''בהפצת המעינות'''. ה) הם מצפים לכל רמז שהוא שיוכלו לנצלו להגדיל המדורה וכו'. ו) בהגליונות שצירף – אין צריך '''לחפש רמזים''' – כי כולן חדורות רעיונות הנ"ל ובמילא – עלולות המשך תוצאות הנ"ל מלחמה נוספת בהפצה עוד כו"כ יפסיקו לימוד דא"ח הי' לא תהי' וכו'. כל הנ"ל פשוט – ולפלא גדול שמנסה להסבירני ההיפך. כתבי לא הי' מפני חשש אולי כו' כי אם מיוסד על '''המפורסם''' שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט '''וכו'''' – ע"י הדבור ופרסום הנ"ל '''לחוד'''. לשאלת "תם"! היתכן שלא לפרסם הלכה (לפי השערתי כשמדבר עם גביר פלוני בארצות הברית אינו מודיעו שהמדליק גפרורית בשבת קודש מחויב סקילה, וכשיהי' סנהדרין – שהוא מקוה על זה יהי' הוא בתוך העם שיסקלו אותו ר"ל – כדין מפורש בתורתנו הקדושה אפי' באם יבקרו בערב ש"ק אחר חצות) ודאי יענני על שאלתי בחצע"ג ואז בלי נדר אענהו}}{{הערה|ליקוט מענות קודש תשד"מ ע' 118}}. לאחר שבשיחת ליל יו"ט הראשון של [[חג הסוכות]] [[תשמ"ה]] רמז הרבי קצרות לשלילת העיסוק בקבלת המלכות של מלך המשיח על ידי העם באומרו שהעבודה המוטלת היא להראות [[דוגמה חיה]] של חסיד ואילו בעניין זה יש לסמוך על הקב"ה, הגיעה התוועדות [[שבת בראשית]] [[תשמ"ה]] בה נשא הרבי שיחה חריפה שנאמרה בהתרגשות ובצעקות על פעולותיהם של אי–אלו חסידים שמרחיקים יהודים מחב"ד ותורת החסידות ושעל ידי זה מרחיקים את בוא הגאולה ועיקר הדברים היו כלפי החיבור שכתב הרב וולפא. אמנם בסיום ה[[התוועדות]] החל [[הרבי]] בחלוקת [[כוס של ברכה]], וכאשר הגיע הרב וולפא חייך אליו הרבי ואמר: {{ציטוטון|במלאכיו ישים תהלה}}{{הערה|איוב, ד, י"ח}}{{הערה|שם=וולפא|1=[https://chabad.info/magazine/496613/ הרבי שאסר הוא הרבי שהתיר] ב{{אינפו}}.}} ב[[קיץ]] [[תנש"א]] בעצתם של רבנים ועסקנים שאל הרב וולפא את הרבי האם הגיע הזמן לפרסום הספר, וזאת לאור ההתעוררות הגדולה בעניני משיח בעקבות שיחת כ"ח ניסן ובפרט בהקשר להוראת הרב ללמוד ענייני גאולה ומשיח, והמענה היה: {{ציטוטון|באם ישמיט, לדעת ידידים מבינים, הקטעים שעלולים לרחק אחדים מבני ישראל מלימוד דא"ח – כדאי. אזכיר על הציון}}. בעקבות הוראה זו הושמטו קטעים בודדים בספר כשהספר מקבל את השם 'יחי המלך' בעקבות שיחת [[ב' ניסן]] [[תשמ"ח]] שתואמת לתוכנן הספר. כשהוכנס הספר אל הרבי להתקבל המענה ב[[י"ט חשוון]] [[תשנ"ב]] {{ציטוטון|נתקבל ותשואות חן תשואות, מצורף בזה שיוציא לאור שיחליפו במכורך – ותשואות חן מראש}}. לגבי בקשת ברכה ובקשה שאם כעת הספר גורם נחת הרי שימחול הדבר על עגמת הנפש שבעבר השיב הרבי: {{ציטוטון|ויהא בהצלחה ולבשורות טובות. אזכיר על הציון להנ"ל}}{{הערה|[[ליקוט מענות קודש]] תשנ"ב ע' 32}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)