עריכת הדף "
בשעה שהקדימו תער"ב
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==תוכן ההמשך== בהמשך זה התבארו ענינים יסודיים יותר בקבלה וחסידות בהרחבה גדולה, מושגים כמו אורות, כלים, כתר, ספירות וביאורים שונים על ידי משלים רבים, ועם אמירתו התחילה תקופה חדשה בהתרחבות תורת החסידות, וכל הענינים העמוקים בחסידות מבוארים בו בהרחבה. גוף כתב יד הקודש של הרבי הרש"ב מתחלק לארבעה חלקים: *פנים המאמרים - קעג עמודים, כל עמוד עם עה-פ שורות. *קונטרס בפני עצמו נכתבו התחלת וסיום כל מאמר ומאמר והוספות והגהות עליהם - שמה עמודים. *לאחר זמן חילק כ"ק אדמו"ר הרש"ב רוב ההמשך לפרקים וכתב קיצור לכל פרק - מו עמודים. *החלק שלא נאמר - עה עמודים. את תוכן ההמשך ניתן לחלק באופן כללי לשש חטיבות{{הערה|החלוקה בעיקרה הינה על פי חטיבות ההמשך כפי שנסדרו בכתב יד אדמו"ר הרש"ב, התיאור הוא מתוך סקירה שפירסם הרב [[דוד אולידורט]] בגליון מעיינותיך.}}: * ביאור שלושת הפירושים ב[[כתר]]: לשון המתנה ושתיקה{{הערה|על פי לשון הפסוק באיוב: "כתר לי זעיר ואחוך".}}, לשון עטרה, ולשון "סיבוב" והקפה, שהם כנגד ג' מדריגות בספירת הכתר: כתר שבבחינת סיבוב הוא [[מקיף הקרוב]] שהוא בחינת [[רצון גלוי]], לשון 'עטרה' הוא מקיף רחוק יותר שהוא בחינת "רצון נעלם", ולשון שתיקה מורה על המקיף העליון ביותר שהוא בחינת עצם הרצון שאינו בא לידי גילוי כלל{{הערה|ממאמר ד"ה בשעה שהקדימו תער"ב עד ד"ה ולא יכול יוסף תער"ג.}}. * הסבר נרחב כיצד דוקא על ידי קיום התורה והמצוות על ידי ישראל נמשך ממדריגה הכי נעלית שבכתר שהתבארה בחטיבה הקודמת, בחינת [[מוחא סתימאה]], שעיקר המשכתה הוא על ידי ה[[מסירות נפש]] בתוך ההעלם וההסתר דזמן ה[[גלות]], ותתגלה בשלימות [[לעתיד לבוא]]{{הערה|מד"ה ועשית חג שבועות תער"ג עד ד"ה וה' אמר המכסה תרד"ע.}}. * אדמו"ר הרש"ב ממשיך לבאר בעומק יותר את גודל מעלת עבודת ישראל בעסק התורה והמצוות, שעל ידה ממשיכים ממדריגה שלמעלה אפילו ממדרגת המקיף העליון שבכתר, מבחינת [[עצמות ומהות|עצמותו ומהותו]] ממש. ובעיקר - על ידי העבודה של [[קבלת עול]] וביטוש וזיכוך החומר, על ידי זה הופכים את החושך לאור, שזה מגלה אשר באמת ה[[צמצום]] אינו מסתיר ומעלים לגבי עצמותו יתברך{{הערה|מד"ה ואהיה אצלו אמון תרד"ע עד ד"ה וידבר גו' במדבר תרע"ה.}}. * ביאור נרחב בענין העלאת התחתון והפיכת החושך לאור, על פי ביאור הפסוק "וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת", שזהו ענין [[דעת עליון]] ו[[דעת תחתון]], וחיבור שניהם{{הערה|מד"ה וידבר אלקים תרע"ה עד סוף החלק שנאמר.}}. * ביאור עמוק יותר בדיוק לשון הכתוב "אין עוד", אופן אחד שבענין "יחוד ה' ואלקים" ו"הפיכת החושך לאור"{{הערה|חלקו הראשון של החלק שרק נכתב אך לא נאמר.}}. * ביאור החידוש בתורה על ידי עבודת ישראל וענין יחודא עילאה ויחודא תתאה באופן אחר, כפי שהוא “מלמעלה למטה"{{הערה|חלקו השני של החלק שלא נאמר.}}. ===אמירת המאמרים=== המאמרים נאמרו בארבע תקופות: חג השבועות [[תער"ב]] - ש"פ ויגש [[תער"ג]]; חג השבועות תער"ג - ש"פ וירא [[עדר"ת]]; חג השבועות עדר"ת - ש"פ במדבר [[העת"ר]]; חג השבועות העת"ר - ש"פ וירא [[עתר"ו]]. ולאחריו נוסף החלק שלא נאמר (גם בשעת כתיבת המאמרים שנאמרו, נוספו ענינים רבים). שאר המאמרים שנאמרו בשנים אלו - נדפסו ב[[ספר המאמרים - תער"ב-תרע"ו]]. ===ההדפסה=== הספר יצא לאור לראשונה בשלושה חלקים לקראת יו"ד שבט תשל"ז, בהוצאת [[אוצר החסידים]]. ההדפסה היא על פי כתב יד מעתיק שהוגה אחר כך (עד סוף פרק תכ"א) על ידי אדמו"ר הרש"ב, שגם הוסיף עוד הוספות והגהות ב[[כתב יד קודש|כתב ידו]]. בשנת [[תשנ"ב]] הודפסה מהדורה חדשה של ההמשך באותיות מרובעות, וכן תוקנו כמה וכמה טעויות דפוס שבהוצאה ראשונה. בשנת [[תשפ"ב]] מערכת [[אוצר החסידים]] הדפיסה את הסט מחדש{{הערה|כהוצאת תשנ"ב.}} (3 כרכים), עם הוספות. החל משנת [[תשע"ז]] מוציאים חברי מערכת [[אוצר החסידים]] את ההמשך במהדורה חדשה ובאותיות מאירות עיניים, הכוללת: פיסוק לקטעים, מראי מקומות וציונים, מפתחות והוספות נוספות. כשכעת הסידור הוא עפ"י חמש חטיבות ההמשך, כפי שנסדרו בכתב-יד [[אדמו"ר הרש"ב]]. נכון לחודש ניסן תשפ"ב הופיעו ארבעה כרכים (מתוך שישה כרכי ההמשך, וכרך המפתחות). בראש הספר בא מפתח מאמרים עם תוכן התחלת המאמר - כפי שהופיע ברשימה מאת [[הרבי הריי"צ]]. כן צילום כתב ידו של הרבי הרש"ב של עמוד הראשון של ההמשך, עמוד מקונטרס ההתחלות וההגהות, עמוד מקונטרס הקיצורים, ועמוד מהעתקת המאמרים בתוספת ההתחלה וסיום.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף