פתיחת התפריט הראשי
דף הבית
אקראי
כניסה לחשבון
הגדרות
אודות חב"דפדיה
חב"דפדיה
חיפוש
עריכת הדף "
לשם יחוד
"
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{{חלונית |כותרת=לשם יחוד |רוחב=30% |תוכן=לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ לְיַחֲדָא שֵׁם י"ה בו"ה בְּיִחוּדָּא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל |ניקוד=כן}} '''לשם יחוד''' הוא קטע תפילה שעל פי [[תורת הקבלה]] נהוג לאמרו לפני תפילות ומצוות שונות. לפי נוסח חב"ד, אומרים אותו רק פעם אחת ביום, לפני ברכת [[ברוך שאמר]]. ב[[תורת החסידות]] מבוארת משמעותו של הנוסח בהרחבה: על ידי עשיית מצוה, מייחד יהודי את האור האלוקי שלמעלה מהעולם הטמון במצוה (הנרמז בתואר [[קודשא בריך הוא]]), עם האור המאיר לעולם (הנרמז ב[[שכינה|שכינתיה]]). ==תוכנה== '''קודשא בריך הוא''' - הקדוש ברוך הוא, מתייחס אל המדריגה של [[אור אין סוף]] ה[[בלי גבול]] ה[[סובב כל עלמין]], ([[קדוש]] מלשון מובדל ומופלא). וב[[שם הוי"ה]] דרגא זו היא משתייכת לשני האותיות הראשונות, [[י"ה]] - אור בלי גבול נעלה. '''שכינתיה''' - שכינתו, [[מלכות דאצילות]] הנקראת [[שכינה]] על ששוכנת ומתלבשת, בדרגות תחתונות של [[גבול]] - [[ממלא כל עלמין]]. ובשם הוי"ה, דרגא זו משתייכת לשני האותיות [[ו"ה]] - המשכה ל[[עולם (בחסידות)|עולם]] התחתון. '''יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה''' - שה[[אור]] הבלי גבול של [[אור אין סוף]] - קודשא בריך הוא, יומשך ויתגלה בתוך הגדרים של [[עולם הזה]] ה[[גבול]]י{{הערה|1=על פי [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14179&st=&pgnum=34&hilite= שער רוח הקודש לרב חיים ויטאל]}}. ==אמירתו== בשונה מנוסחאות אחרות{{הערה|עדות המזרח ועוד.}}, שנוהגים לומר את ה'לשם יחוד' לפני מצוות רבות, ובשונה מהנאמר בספר קבלה, שיש לומר זאת פני כל מצווה; [[האדמו"ר הזקן]], תיקן ב[[סידור אדמו"ר הזקן|סידורו]], לומר נוסח זה בקצרה, רק קודם ברוך שאמר. ה[[אדמו"ר הרש"ב]] מסביר{{הערה|ספר המאמרים תרנ"ז עמוד קצ"ח}}, שאנחנו אומרים פעם אחת לפני ה[[תפלה]], ויוצאים ידי חובה - לכל מצוות שבמשך היום. [[הרבי]] מבאר{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/lkus/39/6/1/index.htm ליקוטי שיחות חלק ל"ט, שיחת ראש השנה].}} את הענין: אנחנו לא אומרים לפני כל מצווה ומצווה, מכיון שאין אנו מכונים את הכוונות האלו בכל מצווה. אבל בכל זאת ה[[אדמו"ר הזקן]], תיקן לומר פעם אחת ביום, כי ב[[תפלה]] פעם אחת ביום, מצליחים לכוין זאת. וגם באם לא יודע לכוין, יכול לכוין כוונה כללית, שעל ידי תפלתו יומשכו ההמשכות{{הערה|ראה [https://chabadlibrary.org/books/admur/hymym/4/11.htm היום יום י"א אדר א]}}. [[הרבי]] אומר{{הערה|[[ליקוטי שיחות]], ל"ט, 47}} שאמירת לשם יחוד גורם ל[[יהודי]] שבכל מצווה שהוא עושה יהיה את העניין של "יחוד קוב"ה ושכינתי", אפילו אם הוא לא מצליח להתכוון בייחדו של הקב"ה זה גורם כאילו התכוון ממש{{הערה|[[תניא]], מ"א, נז, ב.}} ודבר זה פועל במשך כל היום כולו. וזוהי גם הסיבה לכך שאומרים את הקטע דווקא בבוקר, ובבוקר גופא בתחילת [[תפילת שחרית]], כדי שזה ישפיע לכמה שיותר זמן. {{תפילה}} {{הערות שוליים}} [[קטגוריה:תפילה]]
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:הערה
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:הערה/קוד
(
עריכה
)
תבנית:הערות שוליים
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:הערות שוליים/מרחב שם
(
עריכה
)
תבנית:חלונית
(
עריכה
)
תבנית:ניווט קבוצות
(
עריכה
)
תבנית:קח
(
עריכה
)
תבנית:תפילה
(
עריכה
)
תבנית:תת קבוצה
(
עריכה
)
יחידה:Arguments
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:הערה
(
עריכה
)
יחידה:פרמטרים
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)