אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון או
תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה.
נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה |
הטקסט שלך |
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{להשלים|כל הערך=כן}}
| | כשם שאמונה היא אמונה פשוטה בלי טענות ומענות, כך גם כפירה היא היפך האמונה, בלי טענות ומענות. אם לבן אדם יש קושיות והוא חותר להגיע אל האמת עדיין אינו כופר. אלא אינו מאמין. 'כופר' הוא אדם שאינו מאמין מפני שאינו מעונין להאמין. |
| '''כפירה''' היא היפך האמונה. כשם ש[[אמונה]] שלימה ו[[אמת|אמיתית]] היא למעלה מטענות ומענות, כך גם הכפירה במיטבה, היא היפך האמונה ללא היגיון. אדם המתלבט וחותר להגיע אל האמת, עדיין אינו נחשב לכופר, למרות תהיותיו ושאלותיו. פעמים רבות הכפירה מתבטאת בקרירות ואי נתינת חשיבות לאמונה ו/או למאמינים.
| | הרבי מליובאוויטש אמר פעם למישהו (א. ש. שכינה את עצמו כראש ממשלת י'.)יהודי נקרא מי שכופר בעבודה זרה. כפירה היא בלי טענות ומענות כלל. |
| | |
| בהזדמנות מסויימת אמר [[הרבי]]{{הערה|1=ל[[אריאל שרון]], על פי [[מסכת מגילה]]}}: [[יהודי]] נקרא מי שכופר בעבודה זרה.
| |
| | |
| הרבי אמר לו גם כי בביטוי "כופר בעבודה זרה", אין הכוונה דווקא בעבודה זרה ממש, אלא כל דבר שזר לאידישקייט - ליהדות ולהר סיני הוא זר לו, והוא כופר בו.{{הערה|1=וכן מובא גם ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=4596&st=%u05e2%u05d1%u05d5%u05d3%u05d4+%u05d6%u05e8%u05d4 שיחות קודש [[תשכ"ז]] חלק ב' עמ' ה' (277).].}}
| |
| {{הערות שוליים}}
| |
| {{קצרמר}}
| |
| [[קטגוריה:אמונה וביטחון]]
| |
| [[קטגוריה:עבודה זרה]]
| |