עריכת הדף "יסוד דא"ק"
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==שורש המצוות== | ==שורש המצוות== | ||
מבואר כי ענין [[מלכות דא"ק]] הוא השורש ל[[מלכות דאצילות]] שהוא מקור [[נשמה|נשמות]] ישראל. וענין יסוד ד[[אדם קדמון]] הוא שורש לענין ה[[מצוות]]. | מבואר כי ענין [[מלכות דא"ק]] הוא השורש ל[[מלכות דאצילות]] שהוא מקור [[נשמה|נשמות]] ישראל. וענין יסוד ד[[אדם קדמון]] הוא שורש לענין ה[[מצוות]]. | ||
==בבחינת יוסף== | ==בבחינת יוסף== | ||
ענין [[יוסף]] הוא בבחינת יסוד דא"ק, לעומת ה[[שבטים]] שענינם הוא [[מלכות דא"ק]]. וזהו ענין "ויוסף הורד מצרימה" שיסוד ד[[אדם קדמון]] ירד עד בחינת גרון ד[[אריך אנפין]] ד[[קליפה]] שהוא ענין [[פרעה]], העורף העליון. וענין שר המשקים ושר הטבחים ושר האופים שהם ג' שרי פרעה הוא שהם יונקים מן העורף. וכשנתעלה יוסף בירר וחתך יניקת ג' שרי פרעה מן העורף, לבלתי יוכלו להמשיך שפע לעורף עוד. וזהו "כי רוממות אל" המשיך בגרון בג' שרים דקדושה, ועל ידי זה היה חרב פיפיות להפריד יניקת ג' שרי פרעה, ולברר בחינת אחוריים ד[[אריך אנפין]]. | |||
ענין [[ | |||
==המשכה של עולם התיקון== | ==המשכה של עולם התיקון== | ||
ענין [[ז' מלכין קדמאין]] של [[עולם התוהו]] | ענין [[ז' מלכין קדמאין]] של [[עולם התוהו]] הוא מן [[מלכות דא"ק]]. שכיוון שהיו מלכים מובן כי ענינם היה ה[[מלוכה]] ושורש הוא מן [[מלכות דא"ק]]. ומלך השמיני שהוא הדר, שבו לא נאמר "וימת" הוא המשכה מיסוד דא"ק, שהוא השורש ל[[עולם התיקון]], בבחינת [[שם מ"ה]]. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== | ||
שורה 20: | שורה 14: | ||
[[קטגוריה:א"ק]] | [[קטגוריה:א"ק]] | ||
[[קטגוריה:ספירות]] | [[קטגוריה:ספירות]] | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:ערכים בחסידות]] | ||
[[קטגוריה:ספירת היסוד]] | [[קטגוריה:ספירת היסוד]] |