עריכת הדף "דבר מלכות כי תשא"
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''דבר מלכות כי תשא''' הינה [[שיחה]] מוגהת המורכבת משיחות שאמר [[הרבי]] בלילות ג', ד', ה' וערב [[שבת]] קודש יום שבת קודש [[פרשת כי תשא]], י"ד-י"ח אדר ראשון [[תשנ"ב]]{{הערה|השיחה הוגהה במקורה בשפת באידיש ונדפסה בספר השיחות תשנ"ב ח"ב עמ' 423.}}. | '''דבר מלכות כי תשא''' הינה [[שיחה]] מוגהת המורכבת משיחות שאמר [[הרבי]] בלילות ג', ד', ה' וערב [[שבת]] קודש יום שבת קודש [[פרשת כי תשא]], י"ד-י"ח אדר ראשון [[תשנ"ב]]{{הערה|השיחה הוגהה במקורה בשפת באידיש ונדפסה בספר השיחות תשנ"ב ח"ב עמ' 423.}}. | ||
השיחה עוסקת במהותה של פרשת כי תשא | השיחה עוסקת במהותה של פרשת כי תשא וחטא העגל. הרבי מבאר כיצד נקודות השיא שבפרשה, נתינת לוחות ראשונות ואחרונות, גילוי כבודו של הקב"ה למשה וי"ג מדות הרחמים, וקירון עור פניו. כל אלו יחד עם חטא העגל שבאמצע הם חלק מסיפור אחד שלם שכותרתו היא "כי תשא את ראש בני ישראל", נשיאת ראש ועליית בני ישראל, עד לעלייה האמיתית והנצחית של הגאולה השלימה. | ||
מעשה העגל מואר באור מיוחד של "נורא עלילה על בני אדם". בני ישראל אינם שייכים לחטא, הקב"ה הוא זה שסובב את הסיבות לחטא ותכנן ירידה חיצונית וזמנית, בכדי להגיע לעליה הגדולה שלאחר מכן. | מעשה העגל מואר באור מיוחד של "נורא עלילה על בני אדם". בני ישראל אינם שייכים לחטא, הקב"ה הוא זה שסובב את הסיבות לחטא ותכנן ירידה חיצונית וזמנית, בכדי להגיע לעליה הגדולה שלאחר מכן. | ||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==רקע== | ==רקע== | ||
שיחה זו היא בין השיחות האחרונות שנאמרו והוגהו על ידי הרבי (לאחר שיחה זו הגיה הרבי שיחה נוספת מש"פ תצווה, ובתחילת השבוע שלאחר מכן הגיה את הראשי-דברים של שיחות ש"פ ויקהל). יומיים לאחר שבת פרשת ויקהל התרחש | שיחה זו היא בין השיחות האחרונות שנאמרו והוגהו על ידי הרבי (לאחר שיחה זו הגיה הרבי שיחה נוספת מש"פ תצווה, ובתחילת השבוע שלאחר מכן הגיה את הראשי-דברים של שיחות ש"פ ויקהל). יומיים לאחר שבת פרשת ויקהל התרחש האירוע של ז"ך אדר ראשון, ומאז לא זכינו לשיחות מוגהות נוספות. | ||
כידוע הרבי הבהיר הכל ("דער רבי האט אלץ באווארנען") והכין אותנו לתקופה זו בשיחותיו בכלל ובשיחות מהתקופה האחרונה בפרט. | כידוע הרבי הבהיר הכל ("דער רבי האט אלץ באווארנען") והכין אותנו לתקופה זו בשיחותיו בכלל ובשיחות מהתקופה האחרונה בפרט. |