עריכת הדף "בשורת הגאולה"
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{פירוש נוסף|נוכחי=בשורת הגאולה של הרבי מליובאוויטש|אחר=ספר בשם זה|ראו=בשורת הגאולה (ספר)}} | {{פירוש נוסף|נוכחי=בשורת הגאולה של הרבי מליובאוויטש|אחר=ספר בשם זה|ראו=בשורת הגאולה (ספר)}} | ||
'''בשורת הגאולה''' הוא כינוי | '''בשורת הגאולה''' הוא כינוי כללי לדברים שאמר [[הרבי]] בהזדמנויות רבות, החל מיום התמנותו לאדמו"ר ולאורך כל השנים שלאחר מכן שבדורנו{{הערה|דור בדברי הרבי, מתייחס לנשיא הדור - כלומר הדור מתחלף כאשר נשיא הדור מתחלף. דורנו מכונה על ידי הרבי הדור השביעי, בהיות [[הרבי]] האדמו"ר השביעי ל[[אדמו"רי חב"ד]]}} תבוא הגאולה ו"הנה זה (המלך המשיח) בא, וכבר בא". | ||
ב[[מאמר]] הראשון שאמר הרבי, מיד עם | ב[[מאמר]] הראשון שאמר הרבי, מיד עם הכתרתו הרשמית כאדמו"ר ב[[י"א שבט]] [[תשי"א]] , קבע כי דורנו הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה{{הערה|שם=באתי לגני יא| מאמר [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/2/33/263.htm באתי לגני תשי"א]}}. | ||
בשנים שלאחר מכן | בשנים שלאחר מכן, קרא לעורר מודעות וציפייה בלב העם כולו לקראת הגאולה הקרובה, וקבע כי העולם כבר בשל ומוכן לגאולה, ולא נותר אלא שכל אחד יכין את עצמו וסביבתו ל[[קבלת המלכות|קבל את פני משיח צדקנו]]. | ||
==תוכן ההכרזה== | ==תוכן ההכרזה== | ||
עם ישראל במשך הדורות תמיד ייחל וציפה לבוא הגאולה השלימה - גאולה משיעבוד הגלות ומעול הגויים בה נזכה לראות בבנין המקדש, שלמות בתורה ובקיום מצוותיה. הרבי הכריז והודיע כבר מתחילת נשיאותו שדורנו הוא "דור האחרון של הגלות והראשון לגאולה" והנה נמצאים אנו קרוב ו"על סף הגאולה" בשיחותיו{{הערה|ראה שיחת ספר השיחות תשנ"א עמוד 689 (פרשת בלק סעיף ז- ח)}} אפשר להבחין בכמה פרטים (שלבים) שעליהם הצביע הרבי כסימנים וכגורמים שדורנו הוא "דור הגאולה". | |||
בדבריו הדגיש הרבי את המשמעות לכך בעבודת ה' והחשיבות שבקיום המצוות ולימוד התורה בדורנו והתעוררות הצפייה לבוא הגאולה בפועל. | בדבריו הדגיש הרבי את המשמעות לכך בעבודת ה' והחשיבות שבקיום המצוות ולימוד התורה בדורנו והתעוררות הצפייה לבוא הגאולה בפועל. | ||
הרבי אף קרא לפרסם זאת בין כל שכבות העם ובעולם כולו להתחזקות בתורה ומעשים טובים ולהגביר הצפייה לגאולה{{הערה | הרבי אף קרא לפרסם זאת בין כל שכבות העם ובעולם כולו להתחזקות בתורה ומעשים טובים ולהגביר הצפייה לגאולה.{{הערה|שיחת שבת פרשת ראה שנת תשנ"א. חלוקת דולרים יב במרחשוון תשנ"ב ובא' באדר א תשנ"ב.}} | ||
==פרטי ההכרזה== | ==פרטי ההכרזה== | ||
במשך השנים הרחיב הרבי בהגדרת הזמן והתקופה ועל קרבתם לגאולה. | במשך השנים הרחיב הרבי בהגדרת הזמן והתקופה ועל קרבתם לגאולה. | ||
* '''[[דור השביעי]]''' שבזמנו אמורה | |||
* '''[[דור השביעי]]''' שבזמנו אמורה השכינה לרדת למטה ולהתגלות בעוה"ז הגשמי. | |||
* '''סוף הגלות''' בדורנו התקיימו כבר כל סימני חז"ל אודות [[עקבתא דמשיחא]]. | * '''סוף הגלות''' בדורנו התקיימו כבר כל סימני חז"ל אודות [[עקבתא דמשיחא]]. | ||
* "בני ישראל '''סיימו את כל ענייני העבודה''' ועומדים מוכנים לקבל פני משיח". | * "בני ישראל '''סיימו את כל ענייני העבודה''' ועומדים מוכנים לקבל פני משיח". | ||
שורה 23: | שורה 25: | ||
===דור השביעי=== | ===דור השביעי=== | ||
מבואר במדרש שהאור האלוקי שהתגלה ב[[מתן תורה]] כדברי הפסוק "וירד ה' על הר סיני" המשכתו התחיל שבעה דורות קודם למתן תורה. על ידי עבודת ה' של [[אברהם אבינו]] והצדיקים בדורות שלאחריו שכל אחד מהם המשיך וגילה את השכינה בדרגה נמוכה יותר עד [[משה רבינו]] שהיה דור השביעי מאברהם אבינו של ידו ירדה השכינה במתן תורה על הר סיני ואחרי זה בגילוי ב[[משכן]] שעשה משה. | |||
מבואר במדרש | |||
במאמר שאמר הרבי ביום קבלת נשיאותו הקביל הרבי את "[[ביאת המשיח]]" שאז תתגלה מלכות ה' בעולם ל"מתן תורה" וכשם שאז היו שבעה דורות כך גם הבאת הגאולה נעשית במשך שבעה דורות החל מה[[אדמו"ר הזקן]] עד לדורנו שהוא דור השביעי, שמוטל עליו להמשיך את השכינה ולסיים את העבודה של עמנו בני ישראל במשך הדורות לעשות לו יתברך [[דירה בתחתונים]] ולהביא את הגאולה בפועל.{{הערה|שם=באתי לגני יא}} | |||
===סוף זמן הגלות=== | ===סוף זמן הגלות=== | ||
א. הגמרא | א. הגמרא במסכת סוטה (מט, ב) מתארת ומפרטת את מצב הימים בעקבתא דמשיחא (-בסוף הגלות לפני ביאת המשיח - [[רש"י]].) הקושי והצרות שיהיו בימים האלו. הרבי אמר רבות שלפי כל הסימנים עתה סוף זמן הגלות וכפי שהתבטא באחת ההתוועדויות {{הערה|שם=פורים תשמ"ז|תורת מנחם התוועדויות תשמ"ז ח"ב עמוד 613 '''ואילך''' }} "לפי כל הסימנים שנאמרו בסוף מסכת סוטה, זמננו הוא קרוב ביותר לאחרית הימים, קרוב שלא שייך קרוב יותר, כיוון שמעולם לא התקיימו כל הסימנים בפועל כמו בימים אלו".(ובפרט בדורנו שעבר את השואה האיומה) | ||
ב. מהסימנים שכתובים על ימים אלו{{הערה|מדרש לקח טוב לך לך יד, א וראה מדרש רבה בראשית פרשה מב, ד.}} "מלכיות מתגרות זו בזו" ומכיוון שרואים בימים אלו מלחמות בין בני אדם במידות אכזריות שלא שיערו מעולם (ואף שלא שומעים מהם לפי שהם בקצה העולם הרי בכל אופן הם מלחמות בין בני אדם ואדרבה "אין פוצה פה ומצפצף"!){{הערה|שם=פורים תשמ"ז | ב. מהסימנים שכתובים על ימים אלו{{הערה|מדרש לקח טוב לך לך יד, א וראה מדרש רבה בראשית פרשה מב, ד.}} "מלכיות מתגרות זו בזו" ומכיוון שרואים בימים אלו מלחמות בין בני אדם במידות אכזריות שלא שיערו מעולם (ואף שלא שומעים מהם לפי שהם בקצה העולם הרי בכל אופן הם מלחמות בין בני אדם ואדרבה "אין פוצה פה ומצפצף"!){{הערה|שם=פורים תשמ"ז}} הרי זה סימן על בוא הגאולה{{הערה|כפי הנראה סימן זה הוא על "סוף הגלות" ומצד חושך הגלות ומצד הגאולה (ראה שיחת חיי שרה תשנ"א וצ"ע ויש ליישב.) אדרבה העיקר הוא שלום כמבואר בשיחות..}} | ||
ג. כן מובא (ב[[דניאל]]) על סוף הגלות ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים והרשיעו רשעים" ומבאר הרבי שהכוונה שלפני הגאולה תתגלה עומק הנפש של בני האדם וכל ה[[כוחות הנעלמים]] יתגלו בכדי ש"יתבררו" כלומר שיתקנו את כל הכוחות לגאולה. וזהו הטעם שרואים דווקא בדור שלנו דברים שלא היו בדורות קודמים הן בטוב וחסד שרואים נתינות | ג. כן מובא (ב[[דניאל]]) על סוף הגלות ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים והרשיעו רשעים" ומבאר הרבי שהכוונה שלפני הגאולה תתגלה עומק הנפש של בני האדם וכל ה[[כוחות הנעלמים]] יתגלו בכדי ש"יתבררו" כלומר שיתקנו את כל הכוחות לגאולה. וזהו הטעם שרואים דווקא בדור שלנו דברים שלא היו בדורות קודמים הן בטוב וחסד שרואים נתינות צדקה וגמילות חסדים שלא היו במידה כזו בדורות קודמים וכן בחידושי תורה שבדורות האחרונים התגלו דרכים חדשות ואופנים בלימוד התורה (כה[[רוגצ'בי]]) שלא היו בדורות קודמים. | ||
וכן בדברים שליליים שרואים בדורנו התנהגות של רוע. שרואים יהודים שיש ביניהם מחלוקת אף שאין זה מתאים לא להם ולא לענייניהם (וכן במלחמות בין האומות כנ"ל). | וכן בדברים שליליים שרואים בדורנו התנהגות של רוע. שרואים יהודים שיש ביניהם מחלוקת אף שאין זה מתאים לא להם ולא לענייניהם (וכן במלחמות בין האומות כנ"ל). | ||
שהסיבה לזה היא, גילוי עומק | שהסיבה לזה היא, גילוי עומק נפש האדם אשר לפעמים אף שהאדם בכוחותיו הגלויים של הנפש הוא באופן אחד, מצד כוחות הנעלמים יש בו רוע עמוק או להיפך טוב עמוק ונעלם ובהגלותה היא פועלת באופן בלתי משוער. | ||
(המעלה שבזה שעל ידי שכוחות אלו מתגלים אפשר לתקנם ולבררם ולהכשירם לגאולה כנ"ל){{הערה|שם=פורים תשמ"ז}} | (המעלה שבזה שעל ידי שכוחות אלו מתגלים אפשר לתקנם ולבררם ולהכשירם לגאולה כנ"ל).{{הערה|שם=פורים תשמ"ז}} | ||
ד. זה | ד. זה ש"רגשו גויים" (תהילים ב) לומר שארץ ישראל אינה של היהודים היא מסימני הגאולה (שלפני האור ישנה חושך).{{הערה|שיחת פרשת בראשית תשנ"א}} | ||
ה. כמו | ה. כמו"כ אמר הרבי שזה שקיים צורך לדבר ולהתווכח עם יהודים על הצורך לדבר על הגאולה הרי זה מצד החושך העמוק של הגלות וזה גופא סימן שהגאולה קרובה.{{הערה|שם=פורים תשמ"ז}} | ||
ו. "לדעת כל גדולי ישראל בזמן האחרון נמצאים אנו לאחרי ש"כלו כל הקיצין" לאחרי כל הקיצין שמובאים במפרשי התנ"ך בדניאל (ששם כתוב הקץ) ולאחרי כל הקיצין שניתנו על ידי גדולי ישראל{{הערה|שם=פורים תשמ"ז}} | ו. "לדעת כל גדולי ישראל בזמן האחרון נמצאים אנו לאחרי ש"כלו כל הקיצין" לאחרי כל הקיצין שמובאים במפרשי התנ"ך בדניאל (ששם כתוב הקץ) ולאחרי כל הקיצין שניתנו על ידי גדולי ישראל.{{הערה|שם=פורים תשמ"ז}} | ||
== | ==="בני ישראל סיימו את כל ענייני העבודה"=== | ||
הרבי חזר ואמר ריבוי פעמים אשר לפי "הכרזת והודעת כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו בני ישראל סיימו את העבודה" פעלו את פעולתם בהכנה לגאולה והרי הם עומדים מוכנים לקבלו. | הרבי חזר ואמר ריבוי פעמים אשר לפי "הכרזת והודעת כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו בני ישראל סיימו את העבודה" פעלו את פעולתם בהכנה לגאולה והרי הם עומדים מוכנים לקבלו. | ||
סיום העבודה מתבטא בכל ענייני העבודה: | סיום העבודה מתבטא בכל ענייני העבודה: | ||
שורה 61: | שורה 61: | ||
הפצת המעיינות הגיעה בדורנו ל"חוצה" שאין יותר חוצה הימנו. | הפצת המעיינות הגיעה בדורנו ל"חוצה" שאין יותר חוצה הימנו. | ||
וזה נעשה על ידי עבודת רבותינו נשיאנו עד דורנו זה הן בביאורים והסברים בפנימיות התורה. הן בהפצתה שהגיע לכל סוגי עם ישראל לכל חוג וחוג שכל אחד ביכולתו ללמוד פנימיות התורה ועד לתרגומו לשפות ששונות שאפי גויים יכולים ללמדם | וזה נעשה על ידי עבודת רבותינו נשיאנו עד דורנו זה הן בביאורים והסברים בפנימיות התורה. הן בהפצתה שהגיע לכל סוגי עם ישראל לכל חוג וחוג שכל אחד ביכולתו ללמוד פנימיות התורה ועד לתרגומו לשפות ששונות שאפי גויים יכולים ללמדם | ||
ונוסף על זה הודפס התניא בכתב ברייל שגם עיוורים ביכולתם ללמוד מפנימיות התורה{{הערה|ספר השיחות | ונוסף על זה הודפס התניא בכתב ברייל שגם עיוורים ביכולתם ללמוד מפנימיות התורה.{{הערה|ספר השיחות תשנ"א עמוד 763 ([171 שיחת פרשת עקב תשנ"א]}}) | ||
===="צחצוח הכפתורים"==== | ===="צחצוח הכפתורים"==== | ||
בשיחת [[שמחת תורה]] [[תרפ"ט]]{{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/maharyatz/sichos/688-91/5/4/42.htm ספר השיחות תרפ"ט עמוד 42]}} אמר הרבי [[הריי"צ]] שהעבודה עכשיו להבאת הגאולה היא "צחצוח הכפתורים" וביאר הרבי הצחצוח בא אחרי שכל הבגד מוכן ומושלם ואפי' הכפתורים (שאינם עיקר הבגד כי אם תפקידם רק לחבר הימין והשמאל{{הערה|ראה [173 שיחת ה' טבת תשמ"ז]}} | בשיחת [[שמחת תורה]] [[תרפ"ט]] {{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/maharyatz/sichos/688-91/5/4/42.htm ספר השיחות תרפ"ט עמוד 42]}} אמר הרבי [[הריי"צ]] שהעבודה עכשיו להבאת הגאולה היא "צחצוח הכפתורים" וביאר הרבי הצחצוח בא אחרי שכל הבגד מוכן ומושלם ואפי' הכפתורים (שאינם עיקר הבגד כי אם תפקידם רק לחבר הימין והשמאל. {{הערה|ראה [173 שיחת ה' טבת תשמ"ז]}})גם הם כבר נמצאים וכל מה שנשאר הוא להוסיף ביופי הבגד ל"צחצח" את הכפתורים - להכין את העולם שיהיה בתכלית ההידור והיופי לקבל פני משיח צדקנו.{{הערה|שיחת פרשת ויחי תשמ"ז לקוטי שיחות חלק כ"ה עמוד 481}} | ||
אמנם פעמים רבות{{הערה|שבת פרשת שמות | אמנם פעמים רבות{{הערה|שבת פרשת שמות תשמ"ז ספר תורת מנחם התוודויות תשמ"ז ח"ב עמוד 301, מאמר ד"ה "עבדים היינו" תשמ"ח תורת מנחם התוועדויות תשמ"ח ח"ב עמוד 504 ועוד ריבוי פעמים}} אמר הרבי שבימינו סיימו בני ישראל אף עבודה זו וסיימו אף את צחצוח הכפתורים ועומדים מוכנים בתכלית השלימות לקבל פני משיח צדקנו. | ||
===="עבודת התשובה"==== | ===="עבודת התשובה"==== | ||
עבודת התשובה | עבודת התשובה הוא מהעבודות בני ישראל שיביאו את הגאולה כדברי הגמרא{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=24&daf=97b&format=pdf סנהדרין צז, ב.]}} "אמר רב כלו כל הקיצין ואין הדבר תלוי אלא בתשובה...אמר רבי אליעזר אם ישראל עושין תשובה נגאלין ואם לאו אין נגאלין" וכך פסק הרמב"ם (רמב"ם הלכות תשובה פרק ז הלכה ה) | ||
"ואין ישראל נגאלין אלא בתשובה | "ואין ישראל נגאלין אלא בתשובה וכבר הבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותם ומיד הם נגאלין" | ||
בחסידות מבואר {{הערה|מאמר ד"ה [http://chabadlibrary.org/books/admur/tm/4/31/index.htm" וארא אל אברהם" תשי"ב]}} שעבודת התשובה מוכרחת לפני הגאולה א. כי לעתיד יתבטל הרע ולכן יש צורך לבטל הרע מצד האדם ב. כי על ידיה ממשכים את האור האלוקי הלא מוגבל שתתגלה בגאולה. | |||
בשנת [[תש"א]] הכריז הרבי ה[[ריי"צ]] ב[[קול קורא]] שהודפס בעיתונות: "[[לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה]]" . משמעותה של ההכרזה הייתה, שהיות ונמצאים בערב ובסמוך לגאולה לכן נצרך רק פעולת התשובה ומיד תבוא הגאולה. | |||
פעמים רבות{{הערה|פרשת שמות תשמ"ו (ראה שם שמבאר כן בדברי הרבי הריי"צ) ועוד.}} אמר הרבי שבני ישראל כבר עשו תשובה (ענינה של תשובה היא ברגע אחד ע"י הרהור תשובה בלבד(מאהבה או מיראה או מכל סיבה אחרת), ואין יהודי שלא הרהר תשובה. בפרט בדורנו שעבר את ה[[שואה]] ראה זאת וזוכר זאת לא שייך יהודי שלא הרהר תשובה וכמה פעמים{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4621&st=&pgnum=163 ליל ט"ו בשבט תשל"ט]}}) וממילא צריכה להתקיים [[נבואת]] הרבי הריי"צ "לאלתר לגאולה". | |||
===="עבודת הברורים"==== | ===="עבודת הברורים"==== | ||
מבואר | מבואר בתורת החסידות שהעבודה בעוה"ז לאחר חטא [[עץ הדעת]] היא בעיקר לברר בירורים, כלומר כש[[אדם הראשון]] היה ב[[גן עדן]] עבודתו היתה להמשיך תוספת אור בגן עדן (כמו שכתוב: "ויניחהו בגן עדן לעובדה ולשמרה"). משא"כ כשגורש האדם מגן עדן וירד לעולם זה, עיקר עבודתו היא לזכך ולברר את חושך העולם ולהכשירו לגלוי אור האלוקי. | ||
אמנם עבודה זו היא עד לימות המשיח שאז יעביר ה' את רוח הטומאה מין הארץ ועיקר העבודה אז יהיה להמשיך ולגלות בעולם אורות נעלים. אורות אלו שיומשכו בימות המשיח הם אורות נעלים יותר מהאורות שנמשכו על ידי המצוות בזמן הגלות ונעלים יותר אפילו מהאורות שנמשכו על ידי אדם הראשון, ולכן כשאנו מתפללים על המצוות שיעשו אז{{הערה|תפילת [[מוסף]] של [[יום טוב]]}} "יהי רצון..שתשוב ותרחם.. וקרב פזורינו.. ושם נעשה לפניך..כ'''מצוות רצונך'''.." אנו מגדירים אותם דווקא מצוות רצונך לפי ששלימות המצוות יהיה אז לעתיד לבוא{{הערה|שם=איכה|ראה ספר המאמרים עת"ר ד"ה איכה ישבה בדד. ספר [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/3/35/index.htm תורת מנחם התוועדויות ח"ג עמוד 228]}} | אמנם עבודה זו היא עד לימות המשיח שאז יעביר ה' את רוח הטומאה מין הארץ ועיקר העבודה אז יהיה להמשיך ולגלות בעולם אורות נעלים. אורות אלו שיומשכו בימות המשיח הם אורות נעלים יותר מהאורות שנמשכו על ידי המצוות בזמן הגלות ונעלים יותר אפילו מהאורות שנמשכו על ידי אדם הראשון, ולכן כשאנו מתפללים על המצוות שיעשו אז{{הערה|תפילת [[מוסף]] של [[יום טוב]]}} "יהי רצון ..שתשוב ותרחם..וקרב פזורינו..ושם נעשה לפניך..כ'''מצוות רצונך'''.." אנו מגדירים אותם דווקא מצוות רצונך לפי ששלימות המצוות יהיה אז לעתיד לבוא.{{הערה|שם=איכה|ראה ספר המאמרים עת"ר ד"ה איכה ישבה בדד. ספר [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/3/35/index.htm תורת מנחם התוועדויות ח"ג עמוד 228]}} | ||
המשכת המצוות לעתיד לבוא תלויה בעבודת הבירורים עכשיו: | המשכת המצוות לעתיד לבוא תלויה בעבודת הבירורים עכשיו: | ||
שורה 94: | שורה 93: | ||
הרבי הכריז שבזממנו הסתיימה עבודת הבירורים{{הערה|שיחת שבת פרשת וישלח תשנ"ב, ועוד.}}. | הרבי הכריז שבזממנו הסתיימה עבודת הבירורים{{הערה|שיחת שבת פרשת וישלח תשנ"ב, ועוד.}}. | ||
==העולם מוכן | ===העולם מוכן לגלויי הגאולה=== | ||
עבודת בני ישראל בגלות היא להכשיר את כל העולם כולל גם אומות העולם שכולם יהיו מוכשרים לגילוי אלקות ועד שהם עצמם יהיו [[דירה בתחתונים]] | עבודת בני ישראל בגלות היא להכשיר את כל העולם כולל גם אומות העולם שכולם יהיו מוכשרים לגילוי אלקות ועד שהם עצמם יהיו [[דירה בתחתונים]] ענין זה נפעל על ידי עבודת בני ישראל שהתפזרו בין האומות בגלות, על ידי עבודתם בעבודת הבירורים והפצת היהדות והמעיינות (כנ"ל) ובזה מכשירים את כל העולם ע"י שיהודים גרים שם ומנהגים לפי מנהג המקום ומדברים בשפה המדוברת במדינה ההיא עי"ז מזככים את העולם ונוסף לזה על ידי [[שבע מצוות בני נח]] פועלים גם באומות העולם שאף הם יהיו כלי לגילויים של משיח. יהודים הגיעו בזמננו לכל קצווי תבל ומצאים בכל פינה נידחת ומכיוון "שנסתיימה עבודת הבירורים" הרי שכל העולם כבר מוכשר ומוכן לגלוי אלוקות. | ||
ובפרטיות: | ובפרטיות: | ||
====[[ | ====מדינת [[צרפת]]==== | ||
[[קובץ: שלוחים בצרפת.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שלוחי הרבי במדינת צרפת]] | [[קובץ: שלוחים בצרפת.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שלוחי הרבי במדינת צרפת]] | ||
רואים בחוש שגם מקומות שבעבר היו רחוקים מתורה ויהדות הרי הם עתה מקומות של תורה ויהדות. על דרך מדינת צרפת שבה התחילה הגלות וכדברי הנביא: "וגלות החל הזה.. עד צרפת" (עובדיה א, כ-כא) כלומר מהמקומות הקשים בגלות היא מדינת צרפת, כידוע התנגדות | רואים בחוש שגם מקומות שבעבר היו רחוקים מתורה ויהדות הרי הם עתה מקומות של תורה ויהדות. על דרך מדינת '''צרפת''' שבה התחילה הגלות וכדברי הנביא: "וגלות החל הזה.. עד צרפת" (עובדיה א, כ-כא.) כלומר מהמקומות הקשים בגלות היא מדינת צרפת, כידוע התנגדות אדמו"ר הזקן למדינת צרפת והעומד בראשה [[נפוליון]] שהם שרש קליפת החופשיות ופריקת עול ומהם הושפע לכל הדורות שלאחריהם כל התרבות החופשית והדמוקרטייה המתירנית (שמיוסדת על פריקת עול משא"כ אילו הייתה על יראת ה' {{הערה|ראה תורת מנחם התוועדויות תשנ"ב ח"א עמוד 402}}) ואף על פי כן בדורנו רואים שע"י עבודת היהודים במדינה זו נעשית מדינת צרפת למקום תורה ויהדות עם מוסדות חינוך ולימוד התורה ומקום מרכזי להפצת תורה ויהדות והפצת מעיינות החסידות ועד שמשם מדפיסים ספרי חסידות ויוצאים לעולם כולו. | ||
ובפרט כפי שהיה | ובפרט כפי שהיה שבהתוועדות שמחת תורה תשל"ד החל הרבי לשיר ניגון ההימנון הצרפתי על המילים "[[האדרת והאמונה]]" ולאחרי ימים שינו הצרפתים את ההימנון שינוי זה מורה על העילוי שנעשה בניגון של אומת צרפת ועל הבירור שנעשה בה. | ||
בבירור מדינת צרפת שני ענינים א. שממשיכים הקדושה בה לפי ערכה. ב. שממשיכים בה כמו בעצם שיחד עם גדרה כתחתון ההמשכה שממשיכים בה היא נעלית כמו העליון ממש. ונרמז בשמה צרפת (מלשון צירוף ובירור) שהיא [[גימטריה]] 770 שעניינה א. שרש העולם הוא 7 שנברא ב[[שבעה ימי בראשית]] והמספר | בבירור מדינת צרפת שני ענינים א. שממשיכים הקדושה בה לפי ערכה. ב. שממשיכים בה כמו בעצם שיחד עם גדרה כתחתון ההמשכה שממשיכים בה היא נעלית כמו העליון ממש. ונרמז בשמה צרפת (מלשון צירוף ובירור) שהיא [[גימטריה]] 770 שעניינה א.שרש העולם הוא 7 שנברא ב[[שבעה ימי בראשית]] והמספר 770מורה על שלימות בבנין כלומר שבבירור מדינת צרפת נשלם הבירור של כל העולם ב. מספר הבית של נשיא דורנו [[770]] שהיא המקור של הפצת המעיינות ובירור מדינת צרפת היא באופן שהיא עצמה (מדינה תחתונה כנ"ל) נעשית כמו 770 שהיא העליון ביותר המקור להפצת המעיינות בדורנו.{{הערה|לכל הנ"ל ראה שיחת פרשת וישב תשנ"ב תורת מנחם התוועדויות תשנ"ב ח"א עמוד 401 ואילך}} | ||
==== מדינת | ==== מדינת רוסיה ==== | ||
[[קובץ:הבחורים השלוחים על חזית בנין הקרמלין.jpeg|שמאל|ממוזער|250px|שלוחים בחזית הקרמלין]] | [[קובץ:הבחורים השלוחים על חזית בנין הקרמלין.jpeg|שמאל|ממוזער|250px|שלוחים בחזית הקרמלין]] | ||
בזמנים אלו רואים בבירור איך אומות העולם מסייעים לבני ישראל בכל ענייניהם ובענייני יהדות ואפי מדינה כמדינת רוסיה ששנים רבות לחמו בכל ענייני דת ולא הניחו לבני ישראל לקיים תורה ומצוות ולא הניחו להם לצאת מגבולותיה עתה הם מסייעים להם הן ביציאה משם והן בכל ענייני יהדות תורה ומצוותיה. וזה הוכחה שאף אומות העולם עומדים מוכנים כבר לגאולה{{הערה|תורת מנחם התוועדויות | בזמנים אלו רואים בבירור איך אומות העולם מסייעים לבני ישראל בכל ענייניהם ובענייני יהדות ואפי מדינה כמדינת רוסיה ששנים רבות לחמו בכל ענייני דת ולא הניחו לבני ישראל לקיים תורה ומצוות ולא הניחו להם לצאת מגבולותיה עתה הם מסייעים להם הן ביציאה משם והן בכל ענייני יהדות תורה ומצוותיה.וזה הוכחה שאף אומות העולם עומדים מוכנים כבר לגאולה.{{הערה|תורת מנחם התוועדויות תשנ"ב חלק ב עמוד 149}} | ||
==== מלכיות של חסד ==== | ====מלכיות של חסד==== | ||
בימינו גרים רוב בני ישראל במקומות שאומות העולם מסייעים להם בכל ענייני תורה ומצוות. (ומסייעים להם להגיע לגאולה פרטית שלהם) | |||
בימינו גרים רוב בני ישראל במקומות שאומות העולם מסייעים להם בכל ענייני תורה ומצוות. | |||
כמו | כמו"כ בימינו נראה שינוי בעולם לטוב וחסד ביניהם עצמם שאומות העולם (ובפרט מדינת [[ארה"ב]]) נרתמים לעזור בגופם ובכספם לשלוח למקומות נידחים שצריכים עזרה על אף שאין להם שייכות ביניהם. כמו"כ רואים הוספה בכל ענייני חינוך בעולם כולו.{{הערה|שיחת שבת פרשת אחרי קדושים תשנ"א. ראה לעיל ביאור אחר שהוא מצד גילוי הטוב שבסוף הגלות שיתבררו ויתלבנו וגו'.}} | ||
==="הגיע זמן גאולתכם"=== | ==="הגיע זמן גאולתכם"=== | ||
בנוסף לכך שהסתיימה עבודת הגלות והעולם מוכן לגאולה ציין הרבי והכריז שזמננו הוא "זמן הגאולה" כלומר לא רק שמצד סיום העבודה משיח היה צריך להגיע אלא שמצד הזמן הוא כבר אמור היה להגיע ויתירה מכך לא רק שהגיע זמן הגאולה אלא שהוא כבר פועל בעולם בפועל. | |||
ומצאנו בזה כמה פרטים: | |||
* | * '''"יום שישי לאחרי חצות"''' - החל משנת [[תשנ"א]] נמצאים בערב שבת לאחרי חצות.{{הערה|שיחת פרשת ואתחנן תשנ"א סעיף י}} | ||
* | * '''"אראנו נפלאות"''' - שרואים בזמננו גילויים באופן של "פלא" והם פעולתו של מלך המשיח בעולם.{{מקור}}. | ||
* מלך המשיח כבר נמצא, בגלוי ופועל בעולם | * מלך המשיח כבר נמצא, בגלוי ופועל בעולם. | ||
==== " | ===="יום שיש לאחרי חצות"==== | ||
מובא בספרים{{הערה|אור החיים על התורה ויקרא ו, ב. במדבר כו, יט.}} על פי הרמזים בפסוקי התורה שזמן הקץ הוא בשנת החמש מאות לאלף השישי ומבארים זאת על פי הפסוק "כי אלף שנים בעניך כיום" ( | מובא בספרים {{הערה|אור החיים על התורה ויקרא ו, ב. במדבר כו, יט.}} על פי הרמזים בפסוקי התורה שזמן הקץ הוא בשנת החמש מאות לאלף השישי ומבארים זאת על פי הפסוק "כי אלף שנים בעניך כיום" (תהילים צ, ד) יום אצל הקב"ה הוא אלף שנה והיום מתחלק לשניים לילה ויום (חמש מאות וחמש מאות) ומתחילת אלף השישי עד שנת ה'ת"ק הוא לילה הרומז על ליל הגלות ומשנת ת"ק החל להפציע השחר והתחיל "גילוי ניצוצי הגאולה"{{הערה| אור החיים במדבר שם}} | ||
חשבון נוסף מובא בספרים{{הערה|מקדש מלך על זוהר חלק א קיז, א. וכן משמע ברמב"ן וברבינו בחיי בראשית ב, ג. וראה ספר המאמרים | חשבון נוסף מובא בספרים {{הערה|מקדש מלך על זוהר חלק א קיז, א. וכן משמע ברמב"ן וברבינו בחיי בראשית ב, ג. וראה ספר המאמרים תש"ט עמוד 245 וראה המצויין בהערות הבאות מאגרות קודש אדמו"ר הריי"צ}} שאצל הקב"ה אין לילה רק יום של 12 שעות ולפי זה קבר בתחילת אלף השישי החל יומו של הקב"ה ובשנת ה'ת"ק החל חצות היום. | ||
ובזה מבואר הטעם להתגלות [[הבעש"ט]] והצדיקים בדור ההוא{{הערה|ראה מאמרי | ובזה מבואר הטעם להתגלות [[הבעש"ט]] והצדיקים בדור ההוא{{הערה|ראה מאמרי אדמו"ר הזקן על פרשיות חלק א עמוד תכא}}וגילוי החסידות סמוך לשנת ה'ת"ק, וכן התגלות [[תורת חסידות חב"ד]] על ידי ה[[אדמו"ר הזקן]] לפי שענינה של החסידות היא [[התנוצצות הגאולה]].{{הערה|1= ראה באריכות [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15911&st=&pgnum=151 ספר המאמרים תרס"ג עמוד קמ"ב] ועוד}} | ||
ועל פי זה הכריז הרבי בשנת ה'תש"נ ששנה זו היא שנת השבע מאות חמישים על האלף השישי והוא חצות יום השישי, ומשנת ה' | ועל פי זה הכריז הרבי בשנת ה'תש"נ ששנה זו היא שנת השבע מאות חמישים על האלף השישי והוא חצות יום השישי, ומשנת ה'תשנ"א{{הערה|ראה בשיחת ואתחנן תשנ"א משמע שם שדווקא בשנה זו היא לאחרי חצות אמנם ראה בשיחת וארא תש"נ וראה שם תורת מנחם התוועדויות תש"נ חלק ב עמוד 184 הערה 99 ואולי אפשר לבאר כן גם בנידון דידן שעיקר אחרי חצות החל דווקא בשנת תשנ"א}} התחילה תקופה חדשה בעולם התקופה שלאחרי חצות יום השישי. | ||
ולפי החשבון השני שנת ה'תש"נ הוא שעה השלישית אחרי חצות | ולפי החשבון השני שנת ה'תש"נ הוא שעה השלישית אחרי חצות והרי זה סמוך ממש לקבלת שבת והדלקת נרות שבת{{הערה|ראה ספר אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק א עמוד תקל"א}} | ||
ביאת המשיח באלף השישי היא על דרך ההוספה [[מחול על הקודש]] ויום השבת (שהוא אלף השביעי) נכנס בתוך יום החול{{הערה|שיחת משפטים | ביאת המשיח באלף השישי היא על דרך ההוספה [[מחול על הקודש]] ויום השבת (שהוא אלף השביעי) נכנס בתוך יום החול {{הערה|שיחת משפטים תשנ"ב אות ג}} | ||
===="אראנו נפלאות"==== | |||
'''"[[מלחמת המפרץ]]"''' | '''"[[מלחמת המפרץ]]"''' | ||
בשנת | בשנת תשנ"א הכריזה ממשלת [[ארה"ב]] מלחמה על מנהיג עיראק סאדאם חוסין. הממשל בעיראק הודיע שברגע שתותקף ארץ ישראל תותקף על ידיה מידית. מחשש זה נוצר בארץ בהלה גדולה מאוד. | ||
הרבי בתקופה זו הכריז והזכיר את לשון הילקוט שמעוני{{הערה|רמז תצט}}: "שנה שמלך המשיח בא... מלך פרס מתגרה במלך ערבי וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומרים להיכן נבוא ונלך. ואומר להם | הרבי בתקופה זו הכריז והזכיר את לשון הילקוט שמעוני{{הערה|רמז תצט}}: "שנה שמלך המשיח בא... מלך פרס מתגרה במלך ערבי וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומרים להיכן נבוא ונלך. ואומר להם הקב"ה כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם...מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם" | ||
הרבי ראה במלחמה זו את מימוש נבואת המדרש שעתה הגיע זמן הגאולה והכן מאז הרבי הרבה לצטט מדרש זה כהוכחה ברורה שהגיע זמן גאולת עם ישראל. לאחר המלחמה כשהתברר גודל הנס שהיה בעם ישראל אמר הרבי שניסים אלו מוכחים עוד יותר את דברי המדרש ומעידים שתקופה זו היא תקופת הגאולה שעליה מדובר במדרש שמלך המשיח נגלה בה{{הערה|תורת מנחם התוועדויות | הרבי ראה במלחמה זו את מימוש נבואת המדרש שעתה הגיע זמן הגאולה והכן מאז הרבי הרבה לצטט מדרש זה כהוכחה ברורה שהגיע זמן גאולת עם ישראל. לאחר המלחמה כשהתברר גודל הנס שהיה בעם ישראל אמר הרבי שניסים אלו מוכחים עוד יותר את דברי המדרש ומעידים שתקופה זו היא תקופת הגאולה שעליה מדובר במדרש שמלך המשיח נגלה בה.{{הערה|תורת מנחם התוועדויות תשנ"א ח"ד עמוד 39}} | ||
'''"נפילת מסך הברזל"''' | '''"נפילת מסך הברזל"''' | ||
זה שמדינת רוסיה השתנתה להתנהג באופן של צדק ויושר וכן נותנים לבני ישראל חופש ושיחרור עד לאופן של קיבוץ גלויות הרי זה נפלאות מעין הנפלאות דלעתיד{{הערה|ראה תורת מנחם התוועדויות תש"נ חלק א עמוד 422 וראה שם | זה שמדינת רוסיה השתנתה להתנהג באופן של צדק ויושר וכן נותנים לבני ישראל חופש ושיחרור עד לאופן של קיבוץ גלויות הרי זה נפלאות מעין הנפלאות דלעתיד. {{הערה|ראה תורת מנחם התוועדויות תש"נ חלק א עמוד 422 וראה שם תשנ"א חלק א עמוד 202 ועוד רבות.}} | ||
'''מהפכות בעולם''' | '''מהפכות בעולם''' | ||
הרבי הצביע על מהפכות שמתרחשים ברחבי העולם במדינת רוסיה סין והודו ועד לאיי הים הרחוקים שמתגוררים במקומות אלו מיליארדי בני אדם והמהפכות הם מין הקצה אל הקצה והכל נעשה מתוך מנוחה ושקט כפי שאין לזה אח ורע בתולדות העולם{{הערה|שיחת שבת פרשת תולדות תש"נ. (כפי הנראה הרבי הצביע על כמה פרטים במהפכות א.ראיה על עקבתא דמשיחא. ב. העולם מוכשר לגאולה. ב.על ניסים ונפלאות הגאולה).}} | הרבי הצביע על מהפכות שמתרחשים ברחבי העולם במדינת רוסיה סין והודו ועד לאיי הים הרחוקים שמתגוררים במקומות אלו מיליארדי בני אדם והמהפכות הם מין הקצה אל הקצה והכל נעשה מתוך מנוחה ושקט כפי שאין לזה אח ורע בתולדות העולם.{{הערה|שיחת שבת פרשת תולדות תש"נ. (כפי הנראה הרבי הצביע על כמה פרטים במהפכות א.ראיה על עקבתא דמשיחא. ב.העולם מוכשר לגאולה. ב.על ניסים ונפלאות הגאולה).}} | ||
====מציאותו של מלך המשיח==== | ====מציאותו של מלך המשיח==== | ||
בכל דור ודור ישנו אחד ראוי להיות משיח{{הערה|פירוש הברטנורא למגילת רות, שו"ת חתם סופר חושן משפט סימן צ"ח ועוד}} ומיד כשלא יהיו מונעים ומפריעים יתגלה בפועל ומכיוון שנשלמה העבודה והעולם מוכשר לגלוי המשיח ממילא משיח לא רק שנמצא אלא נמצא בהתגלות. כלומר, הוא מצדו התגלה בעולם וכל העניינים שלו נמצאים כבר בעולם [[סעודת שור הבר והלוויתן]]{{הערה|שיחת שבת פרשת ויצא | בכל דור ודור ישנו אחד ראוי להיות משיח{{הערה| פירוש הברטנורא למגילת רות, שו"ת חתם סופר חושן משפט סימן צ"ח ועוד}} ומיד כשלא יהיו מונעים ומפריעים יתגלה בפועל ומכיוון שנשלמה העבודה והעולם מוכשר לגלוי המשיח ממילא משיח לא רק שנמצא אלא נמצא בהתגלות. כלומר, הוא מצדו התגלה בעולם וכל העניינים שלו נמצאים כבר בעולם [[סעודת שור הבר והלוויתן]]{{הערה|שיחת שבת פרשת ויצא תשנ"ב (תורת מנחם התוועדיות תשנ"ב חלק א עמוד 354)}} (ועד שכבר רואים פעולתיו בעולם) אלא כדי שיתגלה בפועל צריך את העבודה של "'''לקבל''' פני משיח צדקנו" כלומר בנוסף לעבודה של בירור העולם וזיככו שיהיה ראוי לגלויים של משיח (שזה כבר נעשה) צריך יהודי על ידי עבודתו "להמשיך ולקבל" את גלוי המשיח (ולא מספיק שמשיח מצד התגלה בלבד) וכדלהלן.{{הערה|שם= וירא נ"ב|שיחת פרשת וירא תשנ"ב}} | ||
====פעולות המלך המשיח==== | ====פעולות המלך המשיח==== | ||
בכ"ו בשבט | '''"[[וכתתו חרבותם לאתים]]"''' | ||
מהיעודים הכתובים על מלך המשיח הוא: "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיהו ב,ד.) וביארו המפרשים: (רד"ק) "והוא (מלך המשיח) יוכיח להם ויאמר למי שימצא בו העול ישר המעוות.. ומפני זה לא תהי' מלחמה בין עם לעם כי הוא ישלים ביניהם, ולא יצטרכו לכלי מלחמה, וכתתו אותם לעשות מהם כלי לעבודת האדמה". | |||
בכ"ו בשבט תשנ"ב בערב שבת פרשת משפטים התכנסו ראשי המעצמות ארה"ב וברית המועצות בעיר לחתום על הסכם צימצום הנשק ולהטות את הכספים לשיפור הכלכלה. | |||
הרבי התיחס לכך באותה השבת וביאר שמאורע זה הוא תוצאה | הרבי התיחס לכך באותה השבת וביאר שמאורע זה הוא תוצאה מפעולתיו של מלך המשיח בעולם ותחילת קיום הנבואה על "וכתתו חרבותם לאתים" | ||
והוא נחתם ביום שישי בשבוע לרמז על תוכן העניין שהוא תוצאה של זה שזמננו הוא ערב שבת והכנה לשבת ([[אלף השביעי]]). כמו | והוא נחתם ביום שישי בשבוע לרמז על תוכן העניין שהוא תוצאה של זה שזמננו הוא ערב שבת והכנה לשבת ([[אלף השביעי]]). כמו"כ התאריך כ"ו שהוא בגימטריה 26 שהוא בגימטריה של השם [[הוי"ה]] שיתגלה בביאת המשיח וכלשון הפסוק "לא ירעו ולא ישחיתו..כי מלאה הארץ דעה את הוי"ה וגו'" | ||
(והוא בא בהמשך לעבודה של "הפצת המעיינות היהדות ושבע מצוות בני נח" בכל העולם שעל ידי זה הכשירו את העולם לגלויים של מלך המשיח. וזו הסיבה שהסכם נחתם דווקא בעיר נוי יורק בעיר בה המקור לעבודה של הפצת היהדות וממנה יוצאים ה[[שלוחים]] של נשיא הדור לכל קצווי תבל, וזה גם הקשר | (והוא בא בהמשך לעבודה של "הפצת המעיינות היהדות ושבע מצוות בני נח" בכל העולם שעל ידי זה הכשירו את העולם לגלויים של מלך המשיח. וזו הסיבה שהסכם נחתם דווקא בעיר נוי יורק בעיר בה המקור לעבודה של הפצת היהדות וממנה יוצאים ה[[שלוחים]] של נשיא הדור לכל קצווי תבל, וזה גם הקשר לחודש שבט ולשנת תשנ"ב. חודש שבט, הוא החודש שבו היתה ההסתלקות של הרבי הריי"צ בשנת תש"י ותחילת העבודה של דורנו בהפצת היהדות במלא העוצמה. ושנת תשנ"ב הוא שנת ה42 מאז, והוא על דרך ה42 מסעות שהיו לבני ישראל במדבר שבסופה הגיעו להיכנס לארץ.){{הערה|שיחת פרשת משפטים תשנ"ב}} | ||
==המשמעות לכך בעבודת ה | ==המשמעות לכך בעבודת ה== | ||
===עבודה ואחריות של כל אחד=== | ===עבודה ואחריות של כל אחד=== | ||
העובדה שנמצאים לאחרי ש[[כלו כל הקיצין]] ועדיין לא באה הגאולה, הרי זה מכריח שהעבודה הנדרשת בזמננו היא לקיחת אחריות אישית של כל אחד ואחת מישראל להביא את הגאולה, שכל אחד מישראל אנשים נשים וטף ידעו את ההלכה שכותב | העובדה שנמצאים לאחרי ש[[כלו כל הקיצין]] ועדיין לא באה הגאולה, הרי זה מכריח שהעבודה הנדרשת בזמננו היא לקיחת אחריות אישית של כל אחד ואחת מישראל להביא את הגאולה, שכל אחד מישראל אנשים נשים וטף ידעו את ההלכה שכותב הרמב"ם שמעשה טוב אחד או אפילו מחשבה או דיבור אחד על ידי זה מכריע האדם את כל העולם "ומביא ישועה והצלה",{{הערה|שיחת שיחת פורים תשמ"ז, וראה לקו"ש חכ"ט עמוד 17 שחישוב קיצים הוא לפי ראות הצדיק את העבודה הנדרשת ואולי זה הביאור בתמיהת הרבי שם מהי העבודה עכשיו לאחרי שכלו כל הקיצין. ודו"ק}}. | ||
ב[[כ"ח בניסן | ב[[כ"ח בניסן תשנ"א]] אמר הרבי את [[השיחה הידועה]] שהוא נותן את עבודה לציבור והאחריות עליה מוטלת על כל אחד ואחת שיעשו כל שביכולתם להביא הגאולה. | ||
במה מתבטאת עבודה זו - ביאר הרבי בשיחה שנאמרה | במה מתבטאת עבודה זו - ביאר הרבי בשיחה שנאמרה בשבת לאחר מכן - "בהוספה בתורה ובמצוות בלימוד התורה - נגלה דתורה ופנימיות התורה ובקיום המצוות בהידור"{{הערה|שיחת פרשת שמיני תשנ"א}} | ||
===לחזק ה[[צפייה לגאולה]]=== | |||
התביעה והבקשה לגאולה לבד זאת שהיא מתעוררת מתוך התבוננות בזמן שנמצאים לאחרי סיום כל הענינים הרי זה מעורר לבקש בכל הזדמנות מהקב"ה "אנא רחם והוצא את בני ישראל מהגלות"{{הערה|סוף שיחת תבא תשנ"א ועוד}} ובפרט "הידיעה וההבנה שזמן זה הוא "שנה שמלך המשיח נגלה בה" מביא יהודי לזעקה שהוא רוצה "לראות" שמלך המשיח נגלה ולא רק להבין זאת.{{הערה|שם=ראה נא|שיחת פרשת ראה ה'תנש"א - ספר השיחות ה'תנש"א עמוד 683 ואילך}} | |||
התביעה והבקשה לגאולה לבד זאת שהיא מתעוררת מתוך | |||
תפילה ובקשה זו היא רצונו של | תפילה ובקשה זו היא רצונו של הקב"ה שמתאווה לתפילתם של צדיקים.{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל עמוד 182}} וממילא "הדבר היחידי שמחכים אליו הוא שיהודי יצעק עוד צעקה עם עוד בקשה ותביעה ועוד תזכורת. "עד מתי?.." {{הערה|סוף שיחת פרשת דברים חזון- תשנ"א וראה באריכות בערך ה[[צפייה לגאולה]]}} וצריכה להיות מתוך רצון ותשוקה אמיתיים, עד שיהיה מופרח אצל האדם האפשרות שלא תבוא הגאולה ברגע זה ממש הגאולה.{{הערה|שיחת כ"ח ניסן תשנ"א ועוד.}} | ||
תשוקה זו מביאה ופועלת על האדם שכל פעולתיו יתאימו לזמן הגאולה{{הערה|שם=וירא נ"ב}} | תשוקה זו מביאה ופועלת על האדם שכל פעולתיו יתאימו לזמן הגאולה.{{הערה|שם=וירא נ"ב}} (כדלהלן סעיף [[לחיות גאולה]]) | ||
=== | ===לחזק הבטחון בביאת המשיח שיתגלה ברגע זה ממש=== | ||
הידיעה שעתה הוא זמן הגאולה מכריחה את הוודאות שברגע זה ממש הוא בא (כלומר יהודי שחדור בידיעה זו שעתה הוא הזמן ועדין רואה שהוא לא בא עדיין, זה לא מחליש לו את האמונה אדרבה, זה מחייב עוד יותר את ביאתו ברגע זה ממש{{מקור}}). | הידיעה שעתה הוא זמן הגאולה מכריחה את הוודאות שברגע זה ממש הוא בא (כלומר יהודי שחדור בידיעה זו שעתה הוא הזמן ועדין רואה שהוא לא בא עדיין, זה לא מחליש לו את האמונה אדרבה, זה מחייב עוד יותר את ביאתו ברגע זה ממש{{מקור}}). | ||
:'''להכריז ולפרסם בכל מקום | :'''להכריז ולפרסם בכל מקום שהקב"ה אומר לכל אחד ואחד מישראל: "ראה אנכי נותן לפניכם ברכה עד שהיום ממש רואים בעיני בשר ברכת הגאולה האמיתית והשלימה.'''{{הערה|שם=ראה נא}} | ||
=== לחיות גאולה === | === לחיות גאולה === | ||
{{ערך מורחב|לחיות גאולה}} | {{ערך מורחב|לחיות גאולה}} | ||
מכיוון שהושלמה העבודה בבירור העולם ממילא משיח שיש בכל דור אין לו מניעה להתגלות ולכן התגלה כבר בעולם{{הערה|שם=וירא נ"ב}} | מכיוון שהושלמה העבודה בבירור העולם ממילא משיח שיש בכל דור אין לו מניעה להתגלות ולכן התגלה כבר בעולם.{{הערה|שם=וירא נ"ב}} והסיבה שאינו נראה בגלוי הוא כי צריך את פעולת ישראל "לקבל" את הגילוי שלו והוא על ידי שהאדם חי את חייו וכל התנהגותו לפי חיי הגאולה, כל חיותו חדורה ב"להביא לימות המשיח" ממילא הוא ממשיך ומגלה את הגאולה בפועל בעולם. | ||
פעולה זו נעשית על יד זה שכל יהודי [[פוקח את עיניו]] ומחדיר לעצמו שהגאולה כבר כאן וכל שנשאר הוא לקבלו ולגלותו בפועל, הרבי הוסיף שהחדרת התודעה הזו נעשית על ידי [[לימוד ענייני גאולה ומשיח]] שעל ידי זה האדם חיי חיי גאולה בחייו. | |||
(והעניין בזה הוא שבכל יהודי יש [[ניצוץ משיח]] וע"י שהוא חי משיח הוא מגלה את הניצוץ בכל כוחותיו ובצירוף עבודת כל הניצוצות הוא מגלה את הניצוץ הכללי - משיח צדקנו בהתגלות{{הערה|שיחת שבת פרשת תולדות - תשנ"ב. (תורת מנחם התוועדויות תשנ"ב חלק א עמוד319)}}). | |||
==ההשפעה בעולם== | |||
== | ===הפרסום בתקשורת=== | ||
כתב הסי-אן-אן: "רבי, מהו המסר שיש לך לעולם בעניין המשיח?". | |||
הרבי: "כבר פרסמתי והדבר נדפס בעיתונות בכל המדינות, ואם רצונך לחזור על כך - חזור ואמור שהמשיח מוכן לבוא עכשיו, ומה שנותר לנו לעשות, הוא להרבות יותר בשטח של טוב וחסד". | |||
כתב הסי-אן-אן: "שהאנשים יעשו טוב וחסד כדי שהוא יבוא?". | |||
הרבי: "לעשות קצת יותר ואז יבוא מיד".{{הערה|בחלוקת השטרות ל'שליחות-מצווה', ביום ראשון י"ב במרחשוון תשנ"ב}} | |||
{{ | |||
=== הכנות אחרונות === | |||
כתב עיתון אמריקני: "מהו המסר שיש לרבי עבור העם?". | |||
הרבי: "המשיח עומד להגיע וצריך לעשות את ההכנות האחרונות".{{הערה|"בחלוקת השטרות ל'שליחות-מצווה', ביום ראשון ב' באדר-א תשנ"ב}} | |||
== | ==ראה גם== | ||
*[[סיום עבודת הגלות]] | *[[סיום עבודת הגלות]] | ||
*[[טעימה מהגאולה בדורנו]] | *[[טעימה מהגאולה בדורנו]] | ||
*[[שנה שמלך המשיח נגלה בה]] | *[[שנה שמלך המשיח נגלה בה]] | ||
{{הערות שוליים|טורים=כן}} | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:גאולה ומשיח]] | |||
[[קטגוריה:מגלות לגאולה]] | [[קטגוריה:מגלות לגאולה]] | ||
[[קטגוריה:הגאולה בדורנו]] | [[קטגוריה:הגאולה בדורנו]] |