עריכת הדף "בעל הרצון"
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''בעל הרצון''' היא כינוי לדרגת [[אין סוף]] [[עצמות ומהות]]. דרגה זו מוזכרת בחסידות בין השאר בקשר ליסוד ב[[עבודת השם]], ל[[אהבה|אהבת השם]] בלי גבול כלל, בבחינת עצמות ומהות ה[[נפש]], אשר למעלה מהתבוננות. | '''בעל הרצון''' היא כינוי לדרגת [[אין סוף]] [[עצמות ומהות]]. דרגה זו מוזכרת בחסידות בין השאר בקשר ליסוד ב[[עבודת השם]], ל[[אהבה|אהבת השם]] בלי גבול כלל, בבחינת עצמות ומהות ה[[נפש]], אשר למעלה מהתבוננות. | ||
אהבה זו הינה למעלה מבחינת רצון לגמרי, דהיינו שכל עצמיות הנפש [[כלות הנפש|תכלה ותכסוף]] [[דביקות|לצאת ולידבק]] בהקב"ה, ולא בבחינת רצון לבד המתלבש בנפש בבחינה מוגבלת המתעוררת על ידי [[חכמה]] ו[[בינה|התבוננות]] זמנית, שבבחינה זו אדם דבוק רק בדרגה הנקראת [[אריך אנפין]] מפני שהיא באה ב[[סדר ההשתלשלות]], על ידי [[חכמה]] והתבוננות. | |||
מסיבה זו, בחינה זאת נקראת "מאדך", משום שאינה לה גבול, שזו היא משמעותה של המילה "מאוד" - יותר, והסיבה היא כמוזכר, משום שאין | מסיבה זו, בחינה זאת נקראת "מאדך", משום שאינה לה גבול, שזו היא משמעותה של המילה "מאוד" - יותר, והסיבה היא כמוזכר, משום שאין אהבה רבה כזאת באה מבחינת גבול כחות הנפש ברצון וכיוצא בזה, אלא בכל בחינת עצמותה שהיא [[היולי]]ת בלתי מוגבלת כלל. | ||
זו היא מעלתו המיוחדת של [[בעל תשובה]], שעוזב את ה[[חטא]] מתוך אהבה גדולה כזאת, המתעוררת דווקא על ידי הריחוק שלפני התשובה{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי תשובה]], חינוך. להבין הפרש שבין תפלה לתורה. [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=30697&hilite=9f3333c4-25d1-4c4d-a6cb-c71c648adce9&st=%D7%91%D7%A2%D7%9C+%D7%94%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%9F&pgnum=184 סד"פ קכט, ג]. וראה עוד מאמרי אדמו"ר האמצעי לשיר השירים [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16048&st=%D7%91%D7%A2%D7%9C+%D7%94%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%9F&pgnum=267 ע' רס"א]}} | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |