פתיחת התפריט הראשי
דף הבית
אקראי
כניסה לחשבון
הגדרות
אודות חב"דפדיה
חב"דפדיה
חיפוש
עריכת הדף "
משתמש:שלום/מלאכת כותב
" (פסקה)
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בגמרא== בגמרא מבואר כי ישנם שלש שיטות בענין כתיבת שני אותיות: הצמח צדק מסביר כי יש בזה שני שיטות בראשונים: 1) שיטה אחת האומרת כי אדם אינו חייב על כתיבת שני אותיות רק אם יש להם משמעות, והיא שיטת תנא קמא שחייב כגון אם כותב שם משמעון, שיטת רבי יהודה שאפילו אם נתכוין לכתוב תיבה גדולה כגון שמעון ולמעשה כתב רק שם, נמצא שלא נתקיימה מחשבתו וכוונתו, חייב משום שיש לתיבה משמעות, נמצא שרבי יהודה מחמיר יותר. 2) שיטת רש"י שתנא קמא מחמיר יותר וסובר שאפילו אם לשני אותיות שכותב מתוך מילה אחת גדולה אין משמעות, כגון אא מתוך "אאזרך" חייב, אבל רבי יהודה פוטר באופן כזה. הצמח צדק מסתפק לפי שיטה זו האם מדובר דווקא כשכוונתו להמשיך ולכתוב את כל המילה נמצא שיש תועלת בכתיבת אותיות אלו, או שאפילו אם אין כוונתו לכך חייב הוא משום שלכל שני אותיות יש משמעות ורישום מסויים כגון בקמיעות. בנוסף שיטת רבי יוסי היא שחייב על כל שני רישומים שעושה אפילו אם אינן אותיות כלל, משום שהרישומים משמשים לסימן, אבל ההלכה אינה כמותו אלא להלכה חייב דווקא אם כתב אותיות ממש.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)