פתיחת התפריט הראשי
דף הבית
אקראי
כניסה לחשבון
הגדרות
אודות חב"דפדיה
חב"דפדיה
חיפוש
עריכת הדף "
דבר מלכות וארא (א')
" (פסקה)
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==סיכום== {{ציטוט-צף|בנוגע לפועל:{{ש}}בעמדנו בשבת מברכים חודש שבט, כולל ובמיוחד העשירי בשבט – צריך כאו"א לקבל על עצמו להוסיף ביתר שאת וביתר עוז במעשיו, תורתו ועבודתו של בעל ההילולא, כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, אשר הורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו נס"ו, ובפרט בהביטול וההתקשרות אל כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא הדור, "הנשיא הוא הכל", שבכאו"א – מציאותו וכל עניניו, בכל מכל כל, נעשים קודש לנשיא הדור, עי"ז שמלאים וחדורים בקיום שליחותו של נשיא הדור – משה רבינו שבדור, גואל ראשון הוא גואל אחרון – שענינו העיקרי "להביא לימות המשיח" בפועל ממש.|תחילת סימן י"א - מוגה}} "וארא אל אברהם.. בא-ל שד-י ושמי הוי' לא נודעתי להם.. לכן אמור לבני ישראל אני הוי' וגו'" - בזכות עבודת האבות כמו [[אברהם אבינו]], שקיים מצוות ובמיוחד [[ברית מילה]] בגופו הגשמי - התחילה האפשרות לגילוי אלוקות ב[[עולם]], למרות שבזמנם הגילוי לא היה ניכר ובתוקף כל כך, אלא בדרגת "א-ל שד-י". בכל זאת, הרי זה היה הכנה והתחלה לגילוי שם הוי' ממש שניתן ל[[בני ישראל]] ב[[מתן תורה]], ונתינת הכוח בעבודה לפעול החיבור של עליונים ותחתונים בגדרי העולם, ולהמשיך בתוכה גם דרגת האלוקות שלמעלה מגדר עליון ותחתון בתוך העולם - שזהו העצם דישראל שלמעלה מהתורה שקיימת באבות, שהם למעלה ומקור לבנים. בדרגת העצם, גדרי העולם שווים ולא נחשבים, אך לאחרי מתן תורה התחדש - שגם העצם נמשך ומתגלה בעולם ללא גבול בצורה ניכרת וגלויה, והכח להמשכה זו הגיעה מהאבות. וגם אנו, בני ישראל אחרי מתן תורה, פועלים וממשיכים את הגילוי הנעלה ביותר בשם הוי' שתתגלה בשלימות הכי גדולה בגאולה האמיתית והשלימה. לאחמ"כ מדבר הרבי על [[י' שבט]]: שחודש טבת (העשירי) מסמל את שלימות העבודה של בני ישראל שממנה מגיעים לחודש שבט (האחד עשר) שמסמלת את השלימות דלעתיד לבוא{{הערה|בדוגמת משה רבינו שהגיע לפרעה.}} שתהיה באין ערוך לגילוי שם הוי', שהייתה במתן תורה ע"י האבות. וכמו"כ בדורנו, אחרי ההסתלקות של [[הרבי הריי"צ]] שימיו מחולקים לג' תקופות - תקופה ראשונה: ארבעים שנה (תר"ם־תר"פ), בזמן נשיאותו של אביו, שאז התחיל שלימות הענין ד[[הפצת המעיינות חוצה]]; תקופה שני', שלושים שנות נשיאותו בחייו (תר"פ־שי"ת), שבהם הי' החידוש המיוחד שלו בתור נשיא דתורת [[חסידות חב"ד]] ועד ל[[חצי הכדור התחתון]]; ותקופה שלישית, המשך הנשיאות לאחרי הסתלקותו (מיום עשתי עשר לחודש עשתי עשר דשנת עשתי עשר (תשי"א)), ע"י [[הרבי מלך המשיח שליט"א]], שניתוסף ביתר שאת וביתר עוז בהפצת המעיינות חוצה בכל קצוי תבל), מגיעים לי"א שבט - שהכל מוכן כבר לסעודה דלעתיד לבוא - [[ימות המשיח]].
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)