מאיר צבי סטמבלר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 4: שורה 4:


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד ב[[ברוקלין]] בשנת ה'תשל"ב לאביו הרב [[יעקב סטמבלר]] ולאמו דבורה סימה, ונקרא על שם סבו הרב מאיר צבי סטמבלר מנכבדי הקהילה החב"דית ב[[טשקנט]]. בהיותו כבן 8 עלתה משפחתו לארץ ישראל והתיישבה בכפר חב"ד, בו למד במוסד החינוך 'אהלי תורה' (חיידר אידיש).  
נולד ב[[ברוקלין]] בשנת ה'תשל"ב לאביו הרב [[יעקב סטמבלר]] ולאמו דבורה סימה, ונקרא על שם סבו הרב מאיר צבי סטמבלר מנכבדי הקהילה החב"דית ב[[טשקנט]]. בהיותו כבן 8 עלתה משפחתו לארץ ישראל והתיישבה ב[[כפר חב"ד]], בו למד במוסד החינוך 'אהלי תורה' ([[חיידר אידיש]]).  


למד בישיבה קטנה ב[[ישיבת תורת אמת]] בירושלים ובישיבה גדולה בלונדון ולאחר מכן בישיבת [[תומכי תמימים מונטריאול]]. בשנת ה'תשנ"א, כשעוד היה תלמיד ישיבה מן המנין, נפתח מסך הברזל של ברית המועצות ונוצרה האפשרות לפעול בגלוי עם היהודים המקומיים. באופן יוצא מגדר הרגיל, אישרו מספר ישיבות בארה"ב את נסיעתם של קבוצות בחורים לתקופה של שנה למדינות ברית המועצות לשעבר על מנת שיצטרפו לשלוחי הרבי המקומיים ויסייעו להם בעבודה הרבה.  
למד בישיבה קטנה ב[[ישיבת תורת אמת]] ב[[ירושלים]] ובישיבה גדולה בלונדון ולאחר מכן בישיבת [[תומכי תמימים מונטריאול]]. בשנת [[ה'תשנ"א]], כשעוד היה תלמיד ישיבה מן המנין, נפתח מסך הברזל של ברית המועצות ונוצרה האפשרות לפעול בגלוי עם היהודים המקומיים. באופן יוצא מגדר הרגיל, אישרו מספר ישיבות בארה"ב את נסיעתם של קבוצות בחורים לתקופה של שנה למדינות ברית המועצות לשעבר על מנת שיצטרפו לשלוחי הרבי המקומיים ויסייעו להם בעבודה הרבה.  


הבחורים הללו, והרב סטמבלר בתוכם זכו לקבל את ברכתו הק' של הרבי לנסיעה ואף זכו לקבל בקבוק 'משקה' ולהתייחסות ליציאתם לשליחות בחבר העמים באחת ההתוועדויות של הרבי. בפועל, בשל בירוקרטיה רבה יצאה הקבוצה לדרכה רק בשנת ה'תשנ"ב כשהרב סטמבלר נמנה עם חברי הקבוצה שיצאה ל[[דנייפרו]]. תקופת השליחות נמשכה שנה שלימה, ולאחריה, לבקשת שליח הרבי ב[[דנייפרו]] הרב [[שמואל קמינצקי]] הוא נשאר בעיר לשנת שליחות שניה ודאג להביא בחורים נוספים לשליחות במקום.
הבחורים הללו, והרב סטמבלר בתוכם זכו לקבל את ברכתו הק' של הרבי לנסיעה ואף זכו לקבל בקבוק 'משקה' ולהתייחסות ליציאתם לשליחות בחבר העמים באחת ההתוועדויות של הרבי. בפועל, בשל בירוקרטיה רבה יצאה הקבוצה לדרכה רק בשנת [[ה'תשנ"ב]] כשהרב סטמבלר נמנה עם חברי הקבוצה שיצאה ל[[דנייפרו]]. תקופת השליחות נמשכה שנה שלימה, ולאחריה, לבקשת [[שליח הרבי]] ב[[דנייפרו]] הרב [[שמואל קמינצקי]] הוא נשאר בעיר לשנת שליחות שניה ודאג להביא בחורים נוספים לשליחות במקום.


===בשליחות הרבי===
===בשליחות הרבי===
8,686

עריכות

תפריט ניווט