39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " רוח הקודש " ב־" רוח הקודש ") |
(←ענינו) |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
בפרטות, [[עולם הבריאה]] הוא העולם הראשון התהווה כעולם נפרד, ביחס ל[[עולם האצילות]] שהוא באחדות גמורה. לאחר ההתהוות של [[עולם הבריאה]] בבחינה של [[יש מאין]] מן [[עולם האצילות]], יורד האור עוד עד להתהוות של עולם היצירה, שהוא בחינה של [[יש מיש]]. ההבדל בין [[עולם הבריאה]] לעולם היצירה הוא כי [[עולם הבריאה]] מתהווה ישירות מן [[עולם האצילות]], ולכן נרגש בו מקורו, עד שנקרא הוא בשם [[עולם הכסא]], שהוא בבחינת [[כלי]] לגילוי של האורות של עולם האצילות. לעומת זאת, עולם היצירה הוא שלב נוסף בצמצום האור שכן כיוון שהוא נוצר מן [[עולם הבריאה]] הרי שאין נרגש בו מקורו. | בפרטות, [[עולם הבריאה]] הוא העולם הראשון התהווה כעולם נפרד, ביחס ל[[עולם האצילות]] שהוא באחדות גמורה. לאחר ההתהוות של [[עולם הבריאה]] בבחינה של [[יש מאין]] מן [[עולם האצילות]], יורד האור עוד עד להתהוות של עולם היצירה, שהוא בחינה של [[יש מיש]]. ההבדל בין [[עולם הבריאה]] לעולם היצירה הוא כי [[עולם הבריאה]] מתהווה ישירות מן [[עולם האצילות]], ולכן נרגש בו מקורו, עד שנקרא הוא בשם [[עולם הכסא]], שהוא בבחינת [[כלי]] לגילוי של האורות של עולם האצילות. לעומת זאת, עולם היצירה הוא שלב נוסף בצמצום האור שכן כיוון שהוא נוצר מן [[עולם הבריאה]] הרי שאין נרגש בו מקורו. | ||
לעומת זאת, ביחס ל[[עולם העשיה]], שהוא עולם הנמוך ביותר מבין עולמות [[אבי"ע]], עולם היצירה הוא | לעומת זאת, ביחס ל[[עולם העשיה]], שהוא עולם הנמוך ביותר מבין עולמות [[אבי"ע]], עולם היצירה הוא עדיין בבחינה של גילוי אלקות. עולם היצירה הוא התגלות של מה שהיה בהעלם ב[[עולם הבריאה]], לעומת [[עולם העשיה]] שהוא התהוות של דבר חיצוני ומחודש. משום כך, עולם הבריאה הוא בבחינה של [[מחשבה]], לעומת עולם היצירה שהוא בבחינה של [[דיבור]], והרי המחשבה מגיעה לידי גילוי והתבטאות ב[[דיבור]], אולם רחוק הוא הדבר מ[[מעשה]], שהוא כנגד [[עולם העשיה]] שהוא בגדר של התהוות דבר חדש לגמרי. | ||
==התהוותו והתגלויות בו== | ==התהוותו והתגלויות בו== | ||
[[מלכות דמלכות]] של עולם ה[[בריאה]] נעשה [[עתיק יומין]] לעולם היצירה. עולם היצירה נוצר מ[[עולם הבריאה]] בדרך של [[יש מיש]] לעומת התהוות עולם ה[[בריאה]] מעולם האצילות שנעשה באופן של [[יש מאין]] | [[מלכות דמלכות]] של עולם ה[[בריאה]] נעשה [[עתיק יומין]] לעולם היצירה. עולם היצירה נוצר מ[[עולם הבריאה]] בדרך של [[יש מיש]] לעומת התהוות עולם ה[[בריאה]] מעולם האצילות שנעשה באופן של [[יש מאין]] |
עריכות