אבימלך (מלך פלשתים): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:
שרשו ברוחניות היה מ[[חסד]] ד[[קליפה]].
שרשו ברוחניות היה מ[[חסד]] ד[[קליפה]].


ענינו [[קליפה|בקליפות]] ו[[סטרא אחרא]] - הוללות וליצנות: כל אומה ולשון מ[[אומות העולם]] שרשה מקליפה רוחנית מסוימת. כך גם פלישתים, מלשון 'פלשת', כמו מבוי מפולש הפתוח ומפולש מכל צד - מעבר לעבר, כך גם ענין ההוללות והליצנות שאינו בא אלא רק - מצד פתיחות ה[[לב]] ביותר, בלי שום סיבה מהותית חיובית ל[[שמחה]], ולכן היא מ[[יסוד הרוח]] בקליפת ה[[נפש הבהמית]].
==מלך פלשתים==
{{ערך מורחב|פלשתים}}
אמרו חז"ל{{הערה|מסכת עבודה זרה יט, א.}} "פלשתים [[ליצנות|ליצנים]] היו" גם שמם מלשון 'פלשת', כמו מבוי מפולש הפתוח ומפולש מכל צד זה הוא עניין ההוללות והליצנות שאינו בא אלא רק - מצד פתיחות הלב ביותר.


כמו כל קליפה מ[[סטרא אחרא]], גם קליפה זו משתלשלת ונופלת ממקור מסוים ב[[קדושה]] - מדת ה[[חסד]] וה[[אהבה]] של אברהם אבינו, שהיא [[אהבה רבה]] להשם בשמחה ו[[תענוג]]ים ב[[אלקות]], אך בריבוי [[השתלשלות]] והדרדרות בא לידי נפילה גמורה בהוללות וליצנות, שהוא ההיפך ממש מאהבה רבה ודביקות באלקות. לעומת זאת יצחק אבינו שהוא ממדת ה[[גבורה]], ענינו לעצור בעד הפתיחות וההשתוללות הבלתי מבוקרת של קליפת פלשת.
ושרשה במדת ה[[חסד]] וה[[אהבה]] של [[אברהם אבינו]], שהיא מידת [[אהבה רבה]], אך בריבוי [[השתלשלות]] בא לידי נפילה גמורה בהוללות וליצנות, שהוא מנגד לאהבה רבה לאלקות. לעומת מידתו של [[יצחק אבינו]] - מדת ה[[גבורה]] שאין ביכולתם לקבל ממנה יניקה. זו הסיבה שה[[באר מים|בארות]] שחפר אברהם סתמום פלישתים שלעבות ה' של אברהם ביכולתם לנגד. אמנם יצחק חזר וחפר אותם שכנגדו אין בכוחם לנגד.


זו הסיבה שה[[באר מים|בארות]] - מקור מים חיים - אשר חפר אברהם וסתמום פלישתים ומלאום עפר (הרומז לחומריות וגסות הסותמת ומכסה על גילוי אלקות), הנה, יצחק חוזר וחופר אותם ומתמודד עם קליפת פלישתים ואבימלך בראשם - ומנצחם.
==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
* הרבי - [[לקוטי שיחות]] - חלק טו עמוד 118 ואילך.
* הרבי - [ http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16037&st=&pgnum=131 לקוטי שיחות - חלק טו עמוד 118 ואילך]] - קליפת פלישתים כנגד מידת אברהם ויצחק.
{{סגל}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]]
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]]
[[קטגוריה:קליפות]]
[[קטגוריה:קליפות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
5,403

עריכות

תפריט ניווט