נצח והוד: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסר בית אחד ,  30 בדצמבר 2024
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
 
שורה 6: שורה 6:
ספירות נצח והוד הם שני הספירות הפותחות בספירות [[נה"י]]. ענין ספירות נה"י הוא התפשטות המידות, שכן ספירות ה[[חג"ת]] מהוות את עיקר המידות, וספירות ה[[נה"י]] הן ענפיהם והתפשטות שלהם כלפי ה[[ספירת המלכות|מלכות]].  
ספירות נצח והוד הם שני הספירות הפותחות בספירות [[נה"י]]. ענין ספירות נה"י הוא התפשטות המידות, שכן ספירות ה[[חג"ת]] מהוות את עיקר המידות, וספירות ה[[נה"י]] הן ענפיהם והתפשטות שלהם כלפי ה[[ספירת המלכות|מלכות]].  


ספירות נצח והוד נקראות בשם "בדי ערבות", שכן אין בהם לא טעם ולא ריח. ענינם הוא עשיית הדבר ולו רק על הבסיס שכך הוסכם אצלו, בלי שמחפש טעם פנימי לדבר. כך שספירת ה[[נצח]] נחשבת 'ענף' לספירת ה[[חסד]]. על פי כן כל ענינה הוא עשיית חסד מחמת שנקבע בה להמשיך את מידת "חפץ חסד"–וכבר נסתלק כל עניין הטעם והשכל בכך, ורק על בסיס הרושם שנחקק בה היא פועלת).  
ספירות נצח והוד נקראות בשם "בדי ערבות", שכן אין בהם לא טעם ולא ריח. ענינם הוא עשיית הדבר ולו רק על הבסיס שכך הוסכם אצלו, בלי שמחפש טעם פנימי לדבר. כך שספירת ה[[נצח]] נחשבת 'ענף' לספירת ה[[חסד]]. על פי כן כל ענינה הוא עשיית חסד מחמת שנקבע בה להמשיך את מידת "חפץ חסד"–וכבר נסתלק כל עניין הטעם והשכל בכך, ורק על בסיס הרושם שנחקק בה היא פועלת).  


ספירות נצח והוד נקראות בשם "ירכין" שהם "[[לבר מגופא]]".
ספירות נצח והוד נקראות בשם "ירכין" שהם "[[לבר מגופא]]".