39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 9: | שורה 9: | ||
הרבי השיב על כך בקיצור: כל המדעים אפי׳ אלו שכביכול נקראים מדעים מדוייקים, מיוסדים הם על הנחות שאין עליהם כל יסוד, כי אם הסכם בלבד, במדה הכי גדולה, כן הוא בהנוגע לענין המדע, דחקירת דברי ימי התפתחות האדמה. ומההנחות בו: באם נסכים שחוקי הטבע לא נשתנו כלל וכלל וכמו שהם עתה בשנת ה' תשי"ט כן היו כל זמן המצאם בעולם, בלי שום שינוי, באם נסכים שלחץ האויר וגודל החום וכמות הרדיוס ועוד כמה מאות ואלפים ענינים בארץ היו לפ״ע כמו שהם עתה, | הרבי השיב על כך בקיצור: כל המדעים אפי׳ אלו שכביכול נקראים מדעים מדוייקים, מיוסדים הם על הנחות שאין עליהם כל יסוד, כי אם הסכם בלבד, במדה הכי גדולה, כן הוא בהנוגע לענין המדע, דחקירת דברי ימי התפתחות האדמה. ומההנחות בו: באם נסכים שחוקי הטבע לא נשתנו כלל וכלל וכמו שהם עתה בשנת ה' תשי"ט כן היו כל זמן המצאם בעולם, בלי שום שינוי, באם נסכים שלחץ האויר וגודל החום וכמות הרדיוס ועוד כמה מאות ואלפים ענינים בארץ היו לפ״ע כמו שהם עתה, | ||
ועוד ועוד כמה הסכמות שאין עליהם כל ראיה, והעיקר — באם נניח שבריאת העולם אי אפשר | ועוד ועוד כמה הסכמות שאין עליהם כל ראיה, והעיקר — באם נניח שבריאת העולם אי אפשר שתהיה באופן מסודר ומפותח כ״א דוקא בריאת כמה אטומים שלאחרי הבריאה צריכים להתחבר אחד להשני, וחבור זה אפשרי רק באופן וקצב דעתה שלא נשתנו כלל וכלל ואפילו כשהי׳ העולם תוהו ובוהו, אזי דרוש מספר שנים כך וכך עד שיצא | ||
העולם מגדר תוהו ועד שיעשה חי ומדבר וכו'. ובאם בטל אפילו '''חלק''' הנחות האמורות, אזי בטלים כל מסקנות המדעים, ומה מקום בשכל לומר שא״א להקב״ה לברוא בן אדם כאדם הראשון כמו שהוא — אלא מוכרח לברוא רק אטומים שיתקבצו אח״כ זה אל זה מעצמם וכו'?״ | העולם מגדר תוהו ועד שיעשה חי ומדבר וכו'. ובאם בטל אפילו '''חלק''' הנחות האמורות, אזי בטלים כל מסקנות המדעים, ומה מקום בשכל לומר שא״א להקב״ה לברוא בן אדם כאדם הראשון כמו שהוא — אלא מוכרח לברוא רק אטומים שיתקבצו אח״כ זה אל זה מעצמם וכו'?״ | ||
עריכות