תקנת לימוד הרמב"ם: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:הרבי עם רמבם לעם.JPG|left|thumb|250px|הרבי בפתח הסוכה עם ספר הרמב"ם בידו]]
[[תמונה:הרבי עם רמבם לעם.JPG|left|thumb|250px|הרבי בפתח הסוכה עם ספר הרמב"ם בידו]]
ב[[התוועדות]] [[שבת]] וישב, כ’ [[כסלו]] [[תשד"מ]], הזכיר [[הרבי]] לראשונה שכבר הגיע הזמן לערוך חלוקה דומה לחלוקת הש"ס בלימוד ספר משנה-תורה ל[[הרמב”ם]].  
ב[[התוועדות]] [[שבת]] וישב, כ’ [[כסלו]] [[תשד"מ]], הזכיר [[הרבי]] לראשונה שכבר הגיע הזמן לערוך חלוקה דומה לחלוקת הש"ס בלימוד ספר משנה-תורה ל[[הרמב”ם]]. מאז ועד היום, נוהגים חסידי חב"ד ללמוד את ספר משנה תורה להרמב"ם
 
==מסלולי הלימוד==
מאז ועד היום, נוהגים חסידי חב"ד ללמוד את ספר משנה תורה להרמב"ם באחד מג' אופנים: א) ללמוד בכל יום שלשה פרקים כדי לסיים במשך השנה הבעל"ט, ומה  טוב לסיימו בסמיכות ליום הולדת הרמב"ם, יניסן הבעל"ט. ב) אלה שאי אפשר להם – מפני איזו סיבות ללמוד ג' פרקים בכל יום – ללמוד פרק אחד ליום כדי לסיימו במשך ג' שנים הבעל"ט, ג) אלה שאינם שייכים ללימוד ספר משנה תורה (מפני איזו סיבות – כולל מפני שהם קטנים או קטנות (כפשוטו או בידיעות כו')) – ילמדו ספר המצות להרמב, ובאופן אשר השיעור יומי בסהמ"צ יהי' במצות המקבילות לשיעור היומי של ס' משנה תורה (כפי שנחלק לשנה אחת).
התקנה קיימת בשלשה מסלולים:
 
*שלשה פרקים ליום - סיום כל היהחזקה תוך אחד עשרה חודש.  
*פרק ליום - סיום כל הי"ד החזקה תוך כשנתיים ותשעה חודשים.
*לימוד [[ספר המצוות לרמב]] (במסלול זה נלמדות בכל יום המצוות העוסקות בנושא הנלמד באותו היום במסלול של שלושה פרקים והוא מסתיים במקביל אליו)
==השתלשלות התקנה==
==השתלשלות התקנה==
בהתוועדות שבת “וישב”, כ’ כסלו תשד”מ, אשר הייתה למעשה המשך להתוועדות י”ט כסלו שחל באותה שנה ביום שישי, הזכיר הרבי ועורר על כך שכבר הגיע הזמן לערוך חלוקה דומה לחלוקת הש"ס בלימוד ספר משנה-תורה להרמב”ם.  
בהתוועדות שבת “וישב”, כ’ כסלו תשד”מ, אשר הייתה למעשה המשך להתוועדות י”ט כסלו שחל באותה שנה ביום שישי, הזכיר הרבי ועורר על כך שכבר הגיע הזמן לערוך חלוקה דומה לחלוקת הש"ס בלימוד ספר משנה-תורה להרמב”ם.